Vad blev slut summan för erat bröllop?
Nyfiken.....
Vill gärna veta ungefär vad som kostade mest osv?
Hade ni satt ett maxpris innan? Höll den budgeten?
Nyfiken.....
Vill gärna veta ungefär vad som kostade mest osv?
Hade ni satt ett maxpris innan? Höll den budgeten?
O kr kostade mitt bröllop
Vi överraskade våra vänner och bekanta under en gemensam skidresa i Idre men en vigselförättare och ett bröllop där i fjällstugan. Helt gratis och underbart roligt att få överraska
10 000 för mat, dryck och lokal
10 000 för att fixa oss båda (kläder, hår, smink, smycken, bukett mm)
10 000 för ringarna (och de glädjer oss fortfarande varje dag)
Ca 25 gäster.
wohoooo va mycket pengar =)
vi överraskade gästerna på sonens namngivning
då hade ja köpt en klänning för 399 kr
o mannen hade köpt en väst för 499 kr
punkt
Oj, allt samman räknat så blev det en ganska hög summa, ca 300 000 kr. tror jag.
Vi hade ingen egentlig budget så jag kan inte säga om vi höll den eller inte, men allt kostade mer än jag räknade med. Det var det dock värt!
Ca 70.000:- för ALLT, lokal, kläder, ringar, catering, tryckeri, dj, personal osv. osv. Vi hade 80 gäster.
Jag vet inte exakt, men ungefär så här:
Mina föräldrar betalade festen för 47 personer. Tror att den gick på lite över 20 000 kr inklusive catering (buffé), hyra av lokal + dekorationer i form av ljus och blommor. Jag är dock osäker på om all sprit var inräknad i den summan. Vet inte vad pappa tänkte på med alla flaskor han släpade dit. Det är åtta år sedan vi gifte oss och för någon månad sedan gjorde vi av med det sista ur en ginflaska från bröllopet. Nu är nog allt slut. Pappa jobbade i och för sig mycket utomlands då och handlade betydligt billigare än på svenska systembolaget.
Vi själva betalade ring (ca 4000 kr), min klänning (högst 2500, minns inte exakt, ej riktig brudklänning), håruppsättning (under 1000) samt blommor (ca 200 för själva blommorna, arrangemanget gjorde min konstnärliga svägerska). Därtill kom fotografen och de foton, inklusive tackkort, som vi beställde. Gick kanske på ett par tusen.
Vi dekorerade själva lokalen och städade den dagen efter. Två kompisar spelade under vigseln och på festen nöjde vi oss med stereo. Jag sminkade mig själv med lite hjälp av min syster. Inbjudningskort skrev vi själva.
Jag röstade på 15-30 000, men inser nu att vi nog landade lite över 30 000 allt som allt. Ändå rätt billigt med tanke på att både vigseln och festen blev minnen för livet. Vi höll kostnaderna nere och lät sedan mamma och pappa ge oss pengar istället för en bröllopsresa. På så sätt fick vi råd med något betydligt viktigare: Adoptionen av vårt första barn!