Pappapå30 skrev 2010-08-02 10:37:22 följande:
Hade en buss chaufför gjort detta mot mig så hade detta blivit det sista den chauffören hade gjort den dagen.
Så vida busen inte är under terror attack så ska han bara
hålla flabben, titta rakt fram och köra..
Vilka dumheter du skriver. Det är hans arbetsplats. Självklart har även busschaufförer rätt till en bra arbetsmiljö.
Anonym (Hmm) skrev 2010-08-02 10:37:11 följande:
Om man inte klarar av att lyssna på ett barn som sjunger på bussen som busschaufför kanske man ska se sig om efter ett annat yrke...
Att man inte ska störa chauffören under körning betyder så som jag tolkar det att man inte ska gå fram och tilltala dem med frågor och dylikt under tiden färden pågår utan göra detta när bussen står still.
Att man inte ska störa betyder att man inte ska störa. Inte att man kan göra vad man vill så länge man inte pratar med chauffören.
Minomin skrev 2010-08-02 10:38:18 följande:
Nej, jag bara spånade vidare gällande rätigheter - skyldigheter...
Okej, trodde jag hade missat något.
Indianica skrev 2010-08-02 10:38:35 följande:
Kan knappast vara acceptabelt.
Att inte störa föraren under körning kan väl för fasen inte innebära att man ska sitta knäpptyst? Här i våra bussar står det att man inte får prata med föraren eller gå fram och störa föraren under körning. Men om det ska vara så där strikt kan ju föraren slänga av alla passagerare då de kan störa honom genom att de råkar nysa, pratar i sin mobil eller som i TS fall, barnet är glad och sjunger. Extra dålig stil att slänga av en tvååring tycker jag faktiskt. Ok, om det hade varit en brölande tonråing utan vett i skallen, men en tvååring????
Ja, man kan bli avslängd om man stör genom att prata i mobil, lyssna på musik osv. Alla älskar inte att höra 2 åringar sjunga och som ts själv skrev: "Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två!"