ElizaDay skrev 2010-08-02 12:22:52 följande:
Om man som busschaufför får sådan huvudvärk så att han störs av stim på bussen, kanske man ska försöka gå hem och lägga sig, annars tycker jag inte att man ansvarar för folks säkerhet. Jag har dessutom hört vuxna som beter sig betydligt värre på bussen än en 2-åring..
Stim? Barnskrik snarare.
Amy1983 skrev 2010-08-02 12:29:16 följande:
Givetvis är de hjältar. Vad är brandmän, ambulanssjukvårdare, akutläkare m.fl. jämfört med busschaufförer. Busschaufförerna går ju till jobbet med huvudvärk, vilken bravad.
Och det är väl klart barn ska förbjudas på all lokaltrafik. Fast ett förbud behövs egentligen inte om alla hade insett att den dagen de blir föräldrar förlorar de rättigheterna till att leva som alla andra. Då ska man antingen sitta hemma eller ha 110% kontroll på sina barn från första dagen tills de kan betraktas som vuxna, annars är man en dåååååååålig förälder

Fånigt inlägg tycker jag. Du löjliggör en hel yrkeskår och höjer bristfälliga föräldrar till skyarna. Vad menar du med det?
7 michelingodingar skrev 2010-08-02 12:41:43 följande:
ok fel ordval tygla var ju ditt ordval några tips? har 7 underbara ungar som lyssnar men i den åldern går det då inte o säga åt dom o vara tysta men du har ju tydligen kunnat säga till dina när dom var under 2 år till o vara tysta o få dom till o vara tysta oxå så jag tar gärna emot tips på hur du tyglar dina i en sån situation?
Man avleder dem... Tar fram en bok och läs, kanske något att dricka, leker... finns massor av knep för att få barn att fokusera på annat än att skrika och störa omgibningen. Det är ingen bebis utan en 2 åring!