• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Anonym skrev 2010-08-02 12:06:30 följande:
    Hur kan du veta hur svår huvudvärk andra klarar av att sitta bakom ratten med?
    Det gör jag inte men känner till området när det gäller svår huvudvärk/migrän och rer man ut o sätta sig bakom ratten då ÄR det inte sån huvudvärk sen kan ni ju diskutera det till i morgon om ni vill och sätter man sig bakom ratten ändå så är man som jag skrev ovan omdömeslös helt enkelt!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-02 12:11:23 följande:
    Det gör jag inte men känner till området när det gäller svår huvudvärk/migrän och rer man ut o sätta sig bakom ratten då ÄR det inte sån huvudvärk sen kan ni ju diskutera det till i morgon om ni vill och sätter man sig bakom ratten ändå så är man som jag skrev ovan omdömeslös helt enkelt!!
    Vad är det som säger att busschauffören hade huvudvärk när han började passet?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-02 12:12:57 följande:
    Vad är det som säger att busschauffören hade huvudvärk när han började passet?
    inget
  • Anonym
    Fru U skrev 2010-08-02 12:14:26 följande:
    Du förutsätter att han hade huvudvärk från början. Du förutsätter att alla som har svår huvudvärk inte bör köra bil. Du förutsätter att han inte tagit medicin som skulle kunna göra att han kunde fortsätta utföra sitt arbete.

Så länge DU inte vet så anser jag det ganska magstarkt att döma som du gör.

Jag har inte heller alla fakta så jag ger chauffören "the benefit of doubt"
    nej jag förutsätter inte alls att han hade det från början vart har jag skrivit det?
     jag anser att man inte bör köra bil med sån svår huvudvärk/migrän.
    jag har inte förutsatt nånting vad det gäller medicin
    KataStråf skrev 2010-08-02 12:15:29 följande:
    Ja, för huvudvärk kommer alltid innan jobbpasset börjar, så man hinner bestämma sig innan för att man stannar hemma? Det ärr liksom helt omöjligt att få huvudvärk under passtes gång....
    har jag inte sagt
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 12:22:52 följande:
    Om man som busschaufför får sådan huvudvärk så att han störs av stim på bussen, kanske man ska försöka gå hem och lägga sig, annars tycker jag inte att man ansvarar för folks säkerhet. Jag har dessutom hört vuxna som beter sig betydligt värre på  bussen än en 2-åring..
    Stim? Barnskrik snarare.
    Amy1983 skrev 2010-08-02 12:29:16 följande:
    Givetvis är de hjältar. Vad är brandmän, ambulanssjukvårdare, akutläkare m.fl. jämfört med busschaufförer. Busschaufförerna går ju till jobbet med huvudvärk, vilken bravad.

Och det är väl klart barn ska förbjudas på all lokaltrafik. Fast ett förbud behövs egentligen inte om alla hade insett att den dagen de blir föräldrar förlorar de rättigheterna till att leva som alla andra. Då ska man antingen sitta hemma eller ha 110% kontroll på sina barn från första dagen tills de kan betraktas som vuxna, annars är man en dåååååååålig förälder
    Fånigt inlägg tycker jag. Du löjliggör en hel yrkeskår och höjer bristfälliga föräldrar till skyarna. Vad menar du med det?
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 12:41:43 följande:
    ok fel ordval tygla var ju ditt ordval några tips? har 7 underbara ungar som lyssnar men i den åldern går det då inte o säga åt dom o vara tysta men du har ju tydligen kunnat säga till dina när dom var under 2 år till o vara tysta o få dom till o vara tysta oxå så jag tar gärna emot tips på hur du tyglar dina i en sån situation?
    Man avleder dem... Tar fram en bok och läs, kanske något att dricka, leker... finns massor av knep för att få barn att fokusera på annat än att skrika och störa omgibningen. Det är ingen bebis utan en 2 åring!
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 12:06:51 följande:
    så barn ska inte vara barn bara för att man åker kommunalt? barn är inte robotar som man kan styra...
    Nä barn är inga robotar, men nog fan går det att uppfostra en tvååring så den inte skriker som en stucken gris bland folk!
  • Anonym
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 13:02:10 följande:
    precis en två åring som man faktikst inte kan säga åt vad som helst och om man nu inte har med sig dricka,böcker eller leksaker, finns ju vissa situationer där man (iaf inte jag) tar med sig halva hushållet när man ska nånstans och framförallt i en buss kan det vara svårt och gå ut för o avleda t ex.
    lyckas du alltid avleda din 2 åring (om du nu har en 2 åring) till o vara tyst?
    Man kan säga till två-åringar och de förstår, om de är normalintelligenta. Självklart kan man alltid försöka avleda. Halva hushållet? Dricka måste man väl alltid ta med när man far ut med små barn på sommaren? I de flesta fall har jag lyckats med att avleda mina barn då de var små. De har aldrig skrikit på bussar, i kyrkan, hemma hos andra, på restaurang osv. annat än om de gjort illa sig.
  • Anonym
    ElizaDay skrev 2010-08-02 13:09:20 följande:
    Anonym, om du har så fruktansvärt bra pli på dina barn, eller din 2-åring så ge mig gärna tips, för jag kan säga att min 2-åring lyssnar inte alltid på mig, särskilt inte när han är trött/hungrig! Men kom med tips på hur du får ditt/dina barn att ALDRIG bete sig illa offentligt, för jag behöver dem!
    Sedan tycker jag det har blivit någon j*kla hetsjakt på barnfamiljer, man får inte ha med sig dem här, inte där, de ska vara tysta och inte låta, bla bla bla. Barn är barn och bör så få vara!
    Börjar de skrika så gör fingerlekar, typ imse vimse spindel, plocka fram en bok, gör något överraskande, kanske roliga miner, sjung, gör något helt enkelt.
  • Anonym
    7 michelingodingar skrev 2010-08-02 13:15:43 följande:
    så bra ge tips på HUR du lyckas få dom till o vara tysta då? ta med dricka överallt nää det gör då inte jag om jag ska åka nån kortare sträcka.
    normalintelligenta tjaaa så vitt jag vet så är 6 av mina 7 barn normalintelligenta iaf!!
    För mig innefattar bussåkning inte ofta en kortare sträcka.

Jag har gett tips, såg du inte dem? Det handlar inte om att vara tysta, självklart får de prata, men de får inte skrika och störa!
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 13:44:41 följande:
    Nu är det så att det handlar om ett barn på 2 år ,inte på 12 men det kanske du inte fattade?
    Man kan få tyst på skrikande 2-åringar också. Annars bör man vara en klok förälder och stanna vid nästa busshållplats och låta de andra resenärerna åka vidare i lugn och ro.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!