• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Eisa skrev 2010-08-02 14:56:49 följande:
    Finns det några regler för vilka personer en busschaffis får slänga av?
    Det finns i tråden. Det gäller bl.a de som stör under färden, vilket barnet gjorde genom att skrika.
  • Anonym
    Zvartaliljan skrev 2010-08-02 15:20:45 följande:
    men om en yrkeschaufför inte kan koncentrera sig på körningen p.g.a barnskrik så ska h*n nog fundera på ett annat yrke...
    Så bara döva ska kunna jobba som busschaufförer? Hur koncentrerad blir du själv av ett barn som skriker när du kör?
  • Anonym
    TheCoopers skrev 2010-08-02 15:23:40 följande:
    Agerar mot dessa småbarnsföräldrar ? hahhaha är detta en revolution ? Är chafförerna poliser ?

Dessutom skrek inte barnet .. det sjöng ..

Skulle se snyggt ut om de började kasta ut alla barn som låter på bussen .. vad kommer näst ? de som pratar , hörs , syns ?
    Kanske dags att acceptera att barn och människor låter .. eller köpa sig en bil ?
    "Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig."
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 13:44:41 följande:
    Nu är det så att det handlar om ett barn på 2 år ,inte på 12 men det kanske du inte fattade?
    Kan du inte läsa? Jag skrev ju att en tvååring kan man uppfostra så den inte skriker så jävligt. Är du blind eller?
  • Anonym

Jag har varit i en situation liknande TS'.
    Mitt barn var trött och gnällde lite. Alltså inte skrek eller lät särskilt högt. Rätt som det var vrålade busschaffören att "ungjäveln ska hålla käften". Han skrek en del annat otrevligt också.
    Med gråten i halsen gjorde jag mitt bästa för att hålla barnet så tyst som möjligt. Just då var jag bara så chockad. Hemma igen skickade jag iväg en anmälan mot chauffören, men inget hände

• Anonym

Får du inte bra gehör kan det ge effekt att ringa tidningen! Bara för att uppmärksamma...

• Anonym
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 10:06:37 följande:
    Bor i gbg så det är gratis här med. Ja, man borde vara mera tollerant om man har ett sånt yrke!
    Lite OT, inte visste jag att det var gratis att åka med barnvagn i Gbg, eller menar du att det är ditt barn som åker gratis?

Jag hoppas du får ett svar från västtrafik varför busschauffören bad dig gå av.
  • Anonym

#207 "Anmäl busschauffören... Jag blev avkastad som höggravid mitt i en vinterstorm för att pengarna jag hade räckte inte ändan hem... Det var ca fem minuter hem med bussen.. Jag fick gå en vända på ca tre timmar då jag vägrade gå på motorvägen...." vad gjorde chauffören för fel?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-02 16:59:12 följande:
    Lite OT, inte visste jag att det var gratis att åka med barnvagn i Gbg, eller menar du att det är ditt barn som åker gratis?

Jag hoppas du får ett svar från västtrafik varför busschauffören bad dig gå av.
    Undrar om chauffören blev upprörd när ts inte betalade och dessutom hade ett skrikigt barn? Det står inget om att vuxna med barnvagn åker gratis...

"Du räknas som skolungdom när du reser med enkelbiljetter från och med dagen du fyller sju år till och med dagen innan du fyller 20 år. Barn (det vill säga till dagen innan du fyller sju år) reser gratis."
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 17:06:03 följande:
    Jag har då fan aldrig sagt att alla ska anpassa sig efter mig. Men att bli utslängd från bussen för att ens barn gnäller/skriker är fan det värsta jag läst på länge.
    Ingen av alla dessa mammor jag stöter på säger att omgivningen ska anpassa sig men alla kräver det för annars tar det hus i helv.tet... Nej, man får inte låta sina barn störa omgivningen, speciellt inte i en buss där föraren har ansvar för många människors säkerhet.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!