• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

TwistedSister skrev 2010-08-03 11:39:31 följande:
    Men bevisa det! Börjar tröttna på dessa grundlösa påståenden. Var är föräldrarna som propagerar för att alla barn ska få tjuta hej vilt på bussen utan att de ska behöva försöka göra något åt det. De är ju så många påstår ni, så fram med dem! Vilka föräldrar njuter när deras barn skriker på bussen? Räck upp en hand!

Gör en omröstningstråd kanske... 
    Gör en tråd själv...
    Det finns mängder av föräldrar som låter sina barn uppföra sig helt vilt i affärer, på restaurang, i kyrkan, bussar osv. Det finns ju absolut de som tror att barn tar skada av att få en tillsägelse av att "så gör man inte". Jag ser och hör dessa stackars barn dagligen ute.
  • Anonym

oj vad jag och min familj skulle bli avslängda från bussen när jag var liten för jag sjöng JÄMT när jag åkte buss för annars blev jag åksjuk. och tycker inte det är så jobbigt med folk som låter i såfall är de mer jobbigt med folk som skriker när de pratar i mobiltelefon. men antar att de vill att alla ska höra vad dom säger eller så hör de inte vad dom själva säger när de pratar i telefon och måste därför prata högre..

men att kasta av barn från bussen på kvällen känns lixom inte okey. tycker väl inte det är okey att kasta av nån från bussen om de inte är otrevliga och förstör saker men förstår ts som inte sa emot skulle inte ja heller göra för skulle nog bli så paff av att chaffören slängde av oss så ja skulle gå av men sen när ja gått av hade ja nog kommit på en massa saker att säga men de gör man väl jämt kommer på saker att säga allt för sent.

men tycker väl media e lite och ta i för bussbolaget kanske vill göra nått åt det och om inte så går man i såfall till media eller så får man helt enkelt försöka släppa det. för egentligen är det väl en ursäkt man vill ha av chaffören inte av bussbolaget. men får man inte de så kan man ju inte gå runt och tänka på det hela tiden då är det bättre att försöka släppa händelsen.

och har man ont i huvudet på jobbet så finns de alvedon eller ipren att ta

• Anonym
    Anonym (tågresenären) skrev 2010-08-03 12:00:44 följande:

Absolut, och det är ju precis det man gör! Men har man ett barn som är väldigt pratigt så finns det som sagt ingen AV-knapp. Vill hon prata så pratar hon, vad jag än gör.

Tyvärr har hon även förärats med en rätt hög röst, och du ska tro att jag försöker få ner hennes ljudnivå, men det verkar helt enkelt vara sån röst hon har.

Hur gammal ska hon bli innan hon måste lära sig att visa andra hänsyn?
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-02 22:22:48 följande:
    Köp en bil.
    ett mycket bra tips till alla som inte klarar av att inse att kollektivtrafiken är till för ALLA även barn.
  • Anonym
    roflmao skrev 2010-08-03 12:59:42 följande:
    1) Skärp dig.
    2) Exakt vad är det som ska ligga till grund för anmälan?
    3) Om man måste ta till versaler och multipla utropstecken för att föra fram sin åsikt säger det ganska mycket.
    ?
  • Anonym

Äntligen en chaufför som ställer upp för dom han kör,
    Måste säga att jag själv är ganska trött på irritationsmoment i kollektivtrafiken och chaffisar som inte bryr sig det minsta om det som händer bakom ryggen på dom.

Kan säga att jag själv lämnat bussen vid tillfällen där ungarna lyssnade inte på mig och ställde till scener.
    Kan dom inte bete sig bland folk så får dom gå.

• Anonym
    Aaglars skrev 2010-08-03 14:08:24 följande:
    Varför skriver du detta anonymt?
    Vad spelar det för roll ?
    Poängen kvarstår att har man ingen pli på sina ungar så bör man hålla sig borta från andra människor, vi vill inte bli störda av gapande snorvalpar överallt.
    Har man ingen förståelse för sina medmänniskor så kan man flytta ut till en öde ö istället för att tvinga andra lyssna på skrik och ylande.
  • Anonym
    Ly75 skrev 2010-08-03 15:13:03 följande:
    Orkar inte läsa hela tråden..men..barn har ingen av/på-knapp! Vid 23 månaders ålder är man fortfarande liten och förstår inte att man kanske ska vara tyst och lugn ibland. Vad ska man göra som förälder? Trycka en kudde över barnets ansikte? Jag tycker att busschaffören gjorde fel och att ingen av de andra resenärerna ingrep och hjälpte dig är hemskt.
    Gå av bussen av hänsyn till andra låter som en strålande idee.
  • Anonym
    Caperoni skrev 2010-08-03 15:18:34 följande:
    Om man nu har en tid att passa på ett viktigt möte?
    Då får man gå fort
    Oavsett vilket så tvingar man inte gapande ungar på sina medpassagerare, kan ni inte fostra dom så gå inte ut.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-03 15:23:34 följande:
    Då får man gå fort
    Oavsett vilket så tvingar man inte gapande ungar på sina medpassagerare, kan ni inte fostra dom så gå inte ut.
    Är du riktig? Ska man inte gå ut om man har barn som skriker lite? Det är inte bra får någon med inlåsta barn vet du...
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!