• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-01 23:08:02 följande: Jag hoppas att dom kommer att be om ursäkt och kanske betala för mitt körkort=).
    Säger en hel del om händelsen tycker jag.
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-01 23:37:00 följande:
    Stött blev man i alla fall. Skönt att veta att jag inte va överkänslig utan att det va stört att han slängde av oss. Stod och grina i stan, va så fruktansvärt arg!
    Fruktansvärt arg? Var du fruktansvärt arg när busschauffören försökte be dig få tyst på barnet också?
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 13:49:55 följande:
    Har du barn själv?

För så jävla enkelt är det inte att få tyst på ett litet barn som är övertrött eller ledset alltid alltid.
    Dessutom så åker jag hellre buss med 30 skrikande barn än med alkisar eller otrevliga ungdomar som sitter och svär och gapar. men det är kanske bara jag. Eftersom en 2 åring inte förstår att det han eller hon gör är jobbigt för de andra resenärerna. Det gör dock dessa ouppfostrade satans skitungar som är fan så mkt äldre.
    3 stycken! Ja, det är bara du av oss två som gärna gör det. Vad starka ord du använder om din omgivning. Personligen har jag svårt för alla de (oftast) unga mammor som tycker att hela välden ska anpassa sig efter dem och deras barn men som själva aldrig visar någon hänsyn.
  • Anonym
    enny signatur skrev 2010-08-02 14:00:49 följande:
    5 timmar senare så har man gått hem eller vad blir din poäng?
    Va? Vad menar du? Har man så stora problem att lugna barnet så bör man söka professionell hjälp.
  • Anonym
    Pipop skrev 2010-08-02 14:04:28 följande:
    Den här tråden är fan familjeliv i ett nötskal. En massa folk som sitter och argumenterar för riktigheten i att en busschaufför slängde av en mamma och 2-åring för att 2-åringen sjöng och skrek till emellanåt.

Jag har också ett serviceyrke och om jag betedde mig som busschauffören betedde mig för att jag hade huvudvärk skulle jag inte bli långvarig kan jag säga. Kan tillägga att jag hade svår huvudvärk större delen av min graviditet men jag lyckades vara trevlig mot våra kunder ändå.

Nej men visst. Det är så jäkla synd om busschauffören som måste ha huvudvärk och köra buss samtidigt. Vi måste ju ha FÖRSTÅELSE för hur inhuman hans arbetsplats blir när det går på mammor med barn - som LÅTER. Självklart har han rätt att slänga av glada barn som han vill. Suck.
    Det lustiga är att vissa här bedömer att usschauffören gjort fel och "slängt" ut ts. Hon skriver dessutom: "så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn." Det var ingen som "slängde" ut ts utan chauffören gjorde bedömningen att barnet var för störande för att han skulle kunna köra bussen säkert!
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:11:41 följande:
    Ofta man kör osäkert bara för att man hör ett ljud. Är man så lättdistraherad borde man få recept på lämpligt läkemedel samt byta yrke å det snaraste.
    Pipop skrev 2010-08-02 14:11:41 följande:
    Och det lustiga är att många här då bedömer att chauffören trots det är rätt för sitt jobb. Jag bedömer att han i så fall har fel jobb!
    Hör ett ljud? Ingen av de andra passagerarna sa något när chauffören bad henne kliva av vid nästa hållplats. Med anledning av det tror jag ts har skarvat lite när hon berättar vad som hände. Jag kommer också ihåg hennes ord "jag var fruktansvärt arg". En busschaufför ska inte tåla vad som helst. Det finns ingen som ska behöva köra och ha skrikande barn i bilen/bussen/what ever.
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:21:37 följande:
    Nej man vet ju inte vad som hände. Men om man läser förklaringen som sambon fick (chauffören hade för ont i huvudet för att palla) så låter det ju som att chauffören är den störda.
    Varför är chaufförern "den störda"? För att han hade ont i huvudet och inte klarade av barnskriket och bad dem gå av?

"Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle." Ts fick ju åka hela vägen ändå så jag undrar varför hon klagar...
    Eisa skrev 2010-08-02 14:22:24 följande:
    Jag kanske ska börja ignorera vissa patienter för att jag inte tål att se blod för tillfället. "Nä, jag känner mig lite kräkmagad idag, hej då"
    Låter som ett moget val.
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:29:05 följande:
    Man får känna sig precis som man vill, men man har en skyldighet att inte släppa sitt psykbryt fritt över sina passagerare/patienter/kunder.
    Psykkbryt? Han sa till ts att kliva av vid nästa hållplats och ts ville diskutera men han sa nej. Var är psykbrytet?
  • Anonym
    Eisa skrev 2010-08-02 14:33:13 följande:
    Varför tror du att TS fick åka hela vägen? Hon ringde väl sambon som stod och väntade på dem, varpå han stoppade bussen och frågade vad den höll på med?
    Hon skrev: "Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle."
  • Anonym

BRA! Äntligen någon som gör slag i saken och agerar mot dessa småbarnsföräldrar som låter sina ungar tjuta och skrika och bete sig hursomhelst, utan någon tanke på andra. Sedan känner sig morsorna förorättade och menar att DE blir kränkta. Rätt åt henne och den skrikande ungen! Synd inte fler chaufförer följer det exemplet, eftersom många småbarnsföräldrar som saknar total kompetens för att ha koll på sina ungar alltid tycker att de ska ha särbehandling. Väx upp och lev i verkligheten istället! HEJA CHAUFFÖREN!!!

• Anonym

Om föraren inte kan koncentrera sig på körningen sätts passagerarnas säkerhet i andra hand.

Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!