• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Anonym skrev 2010-08-03 15:36:22 följande:
    Är du riktig? Ska man inte gå ut om man har barn som skriker lite? Det är inte bra får någon med inlåsta barn vet du...
    Man blir inte avslängd från busen för att ungar gapar lite.
    Man blir däremot avslängd när en unge ställer till ett odräglig helvete och den ansvariga gör inget åt saken.
    Om vi bara hade haft fler chaufförer som faktiskt reagerar och inte låter sånt passera så skulle bussresorna vara mer behagliga för alla.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-03 15:48:36 följande:
    Man blir inte avslängd från busen för att ungar gapar lite.
    Man blir däremot avslängd när en unge ställer till ett odräglig helvete och den ansvariga gör inget åt saken.
    Om vi bara hade haft fler chaufförer som faktiskt reagerar och inte låter sånt passera så skulle bussresorna vara mer behagliga för alla.
    Precis!

Jag har bara läst sista sidan och har VÄLDIGT svårt att tro att nån slänger av en normal förälder med en normal 2-åring (eller att 23 månaders vilket gör att jag tycker ts är lite underlig)

Det finns däremot gott om föräldrar som inte har nån som helst förståelse för sina med trafikanter och inte ens försöker tysta sina barn då dom skriker, en 2 åring (eum...23 månaders) pojke kan göra fruktansvärt mycket ljud ifrån sig.

Spontant tänker jag att ts med största sannolikhet att ts är en sån.

Jag skulle inte ha svårt att åka med en skrikande 2-åring (förlåt, 23 månaders...) om mamman gör allt i sin makt för att få ordning på barnet.

Jag tror inte det finns NÅN chafför som skulle agera såhär om ts FÖRSÖKT få tyst på barnet.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-08-03 16:11:10 följande:
    Precis!

Jag har bara läst sista sidan och har VÄLDIGT svårt att tro att nån slänger av en normal förälder med en normal 2-åring (eller att 23 månaders vilket gör att jag tycker ts är lite underlig)

Det finns däremot gott om föräldrar som inte har nån som helst förståelse för sina med trafikanter och inte ens försöker tysta sina barn då dom skriker, en 2 åring (eum...23 månaders) pojke kan göra fruktansvärt mycket ljud ifrån sig.

Spontant tänker jag att ts med största sannolikhet att ts är en sån.

Jag skulle inte ha svårt att åka med en skrikande 2-åring (förlåt, 23 månaders...) om mamman gör allt i sin makt för att få ordning på barnet.

Jag tror inte det finns NÅN chafför som skulle agera såhär om ts FÖRSÖKT få tyst på barnet.
    Alltså...vem börjar räkna på hur många månader ett barn är? Under året så självklart.
    Men sen? Kommer TS räkna månader på barnet när det är 6, 5 år också? Obestämd Är det inte lättare att skriva att ungen är 2 år?Foten i munnen
  • Anonym

Busschaffören gjorde helt rätt jorden kretsar inte kring er med ungar kan ni inte få dem att vara tyst så kanske ni ska gå istället.

• Anonym
    TheCoopers skrev 2010-08-03 20:12:51 följande:
    Jorden kretsar inte runt er bittra människor med fasligt tråkiga liv heller .
    Acceptera att världen inte är andakt och att människor låter .. kommer bli jävligt jobbigt för dig annars .
    Kan man inte få tyst på ungarna så får man acceptera att man blir utslängda från tex bussar och resturanger och inte böla ut i media över hur hemskt det är (finns exempel på morsor som gjort det när de blivit utslängda från en resturang)
  • Anonym

ÅÅÅÅHHH kom igen!!! Chauffören har kanske haft en riktigt dålig dag med otrevliga och störande människor under varenda tur, med en kraftig huvudvärk som följd. Alla har inte värktabletter i fickan, redo närsomhelst.  Vet ni hur lång rast en busschaffis har? Och hur stor chans det är att man under den rasten har tillgång till ett apotek (eller ett ställe som säljer huvudvärkstabletter)-
    Jag antar att ni hade accepterat helt lugnt om busschaffisen stannade mitt under turen eller en omväg bara för att kunna gå in på apoteket och köpa huvudvärkstabletter...
    Jag antar vidare att ni alltid sjukskriver er så fort ni får huvudvärk/märker att ni inte är på gott humör även om ni bara har 3 timmar kvar på jobbet? Och att ni aldrig har låtit ert dåliga humör gå ut över någon annan?

Jag har en son som snart är 2 år, och hans sjungande kan driva mig till vansinne. Helt plötsligt kan han också ge ifrån sig ett väldigt högt tjut. Är jag irriterad, stressad eller har ont i huvudet och är i en situation där jag inte kan lugna ner sonen, ex när jag kör bil så blir jag en extremt dålig bilförare.
    Ts son har kanske en irriterande, gnällig röst helt enkelt? Vissa barn låter mer irriterande än andra. Kanske åkte Ts en buss där det är avgång var 5:e minut. Inte helt otroligt om hon bor i en storstad. Då är det inte så farligt att be en störande person gå av bussen.  

Svårt när man bara har ena sidan av historien där versionen förmodligen är partisk och inte inser hur hennes sons beteende kan påverka andra...

Jag tycker chauffören hade kunnat be Ts få lite tyst på sin son(alternativt sätta sig längst bak i bussen) för att han har extremt huvudvärk och får svårt att koncentrera sig när barnet sjunger.  Såvida Ts inte fick vänta mer än 20 min på nästa buss så tycker jag inte det var helt fel av chauffören att "kasta av dem"

• Anonym
    Vila skrev 2010-08-03 21:51:15 följande:
    Jag har också huvudvärk på jobbet ibland och jag är förskollärare, inte blir det bättre av barnens skrik och skratt. Men jag kan ju inte ringa till föräldrarna och säga att de ska hämta sina barn bara för det. Jag tar en huvudvärkstablett och blir det olidligt sjukskriver jag mig. Det är ju hans jobb att köra människor - även barn!
    precis!

och har man svårt för barn så utbildar man sig förmodligen inte till förskollärare lika lite som man blir yrkeschaufför om man har svårt att koncentrera sig i trafiken när man kör runt på människor i alla åldrar.
  • Anonym
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-01 22:38:07 följande:
    När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!
    Det där skulle jag anmäla direkt utan att ens orda om det 
  • Anonym
    trädis skrev 2010-08-03 22:24:12 följande:
    jag kanske störs ordentligt av att någon stinker rök, har för mycket parfym, pratar (enligt mig) på tok för högt i sin mobil m.m. m.m.

ska de också kastas av?

kollektivtrafiken är till för ALLA. den som störs av andra människor får skaffa sig ett eget fordon.
    Ja, folk har blivit avvisade från busar för att dom stank eller uppträde störande för dom andra.
    kollektiv trafiken är för alla som kan bete sig bland folk, kan man inte det så får man finna andra vägar att ta sig fram.

Riktigt skrämmande hur mammor tror dom kan bete sig hur som helst , deras små "älsklingar" förpestar allas närvaro på bussen och distraherar chauffören (det kan faktiskt orsaka en trafikolycka om nån snorvalp ylar chauffören i örat vid fel tillfälle
    Men det är chaufförens fel och han ska anmälas för att han gjorde det enda rätta och rede upp situationen?
    Nej, lär er att hantera era barn eller har dom borta från andra människor.
  • Anonym
    hemljuvahem skrev 2010-08-04 00:51:18 följande:
    Har du läst tråden så inser du själv att TS faktiskt försökte göra något åt situationen.. vad mer kan man begära att föräldern ska göra? Tejpa munnen?
    Uppenbarligen stiga av enligt vissa härinne.. creepy

Som jag sa innan så är inte alla barn likadana; Ditt barn kanske är lättare att sysselsätta och få lugn.. grattis isådanafall! Men klandra inte stackars föräldrar som gör sitt bästa. Har sett dessa situationer förut där svettiga föräldrar försöker trösta sina otröstliga barn och då finns det dem som visar sin osympati väldigt tydligt genom höga suckar och himlande blickar.
    Du glömmer bort att nämna de föräldrar som struntar blankt i omgivningen och tycker att alla ska acceptera deras barns uppträdande och där föräldern struntar blankt i att försöka tysta/lugna sitt barn!
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!