• Anonym

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

Tack gode gud för körkort & bil ! Skulle bli så otroligt sårad om jag råkade ut för samma sak som dig TS..

• Anonym
    Anonym (tinitus) skrev 2010-08-04 10:54:25 följande:
    Oki. Ts son tjöt till. Själv har jag aldrig hört en två-åring som sjunger göra det så att det inte skär i huvudet.

Höga ljud gör tinitus värre och det kan räcka med ett högt ljud för att skadan ska bli permanent.

Men som sagt, jag använder inte allmäna kommunikationer för att slippa risken.
    Precis, och alla har inte råd med egen bil, eller bor så till, att de klarar sig utan allmän kommunikation.
  • Anonym

Är det bara jag som undrar hur lång resan egentligen var?

• Anonym
    Ly75 skrev 2010-08-05 14:04:27 följande:
    Anonym med tinnitus..jag har också tinnitus och vet hur det kan skära i huvudet vid barnskrik eller andra höga ljud. Men istället för att bli arg eller irriterad kan jag hålla för öronen en kort stund, kanske något du med kan prova? 
    Så du menar att övriga passagerare ska visa två-åringen hänsyn men två-åringen och dennes mamma ska få fortsätta störa alla andra? Jag tror att det stora problemet var att ts började "käfta emot" när busschauffören sa till, men det är bara min teori.

Hur lång resa var det egentligen?

Vad har bussbolaget sagt efter att ts klagat? Någon som vet eller har ts lämnat tråden...?
  • Anonym

Ja, de flesta barn kan förstå att de ska vara lite tysta när de är fyra år. Men inte alla...jag har fyra barn, en har autism, han är älskar att åka buss, men kan inte reglera sitt röstläge, pratar alltid med ganska gäll och hög röst, kan skratta högt och tydligt och ibland skrika av glädje.
     Sen har jag en fyraåring som har haft många öroninflammationer och därmed har nedsatt hörsel, plus att hon har ett väldigt häftigt humör och kan få vredesutbrott när som helst för ingenting.
     Ska jag inte få åka buss med de två barnen? Bara med mina andra två som är "normala"?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-05 22:30:28 följande:
     Ja, de flesta barn kan förstå att de ska vara lite tysta när de är fyra år. Men inte alla...jag har fyra barn, en har autism, han är älskar att åka buss, men kan inte reglera sitt röstläge, pratar alltid med ganska gäll och hög röst, kan skratta högt och tydligt och ibland skrika av glädje.
     Sen har jag en fyraåring som har haft många öroninflammationer och därmed har nedsatt hörsel, plus att hon har ett väldigt häftigt humör och kan få vredesutbrott när som helst för ingenting.
     Ska jag inte få åka buss med de två barnen? Bara med mina andra två som är "normala"?
    Det är skillnad på barn med handikapp och de utan! Klart du ska kunna åka buss. I ditt fall skulle jag nog förvarna chauffören om att du har en högljudd autistisk kille och en tjej med nedsatt hörsel så de kanske låter en del under resan. Helt enkelt en kort förklaring och ni får ett annat bemötande för deras handikapp syns inte.
  • Anonym
    Dr Mupp skrev 2010-08-06 23:31:48 följande:
    jag har barn, mina barn kan åka buss urtan att störa och jag tycker att alla oavsett ålder ska kunna kastas av bussen om de stör. Friska barn går att uppfostra. Har man ett arn som har en diagnos och barnet stör jan man ju förklara att barnet har den diagnosen och att den därför stör.
    Säg inte för mycket, det kan hända dig mycket väl någon dag. Eller är dina barn "perfekta"?
    Men då kanske blir dina barnbarn skrikiga? Men då kan du ju bryta kontakten med dem då eller något..
    Nej man ska inte behöva förklara något till någon tycker jag! Om personer verkligen inte TÅL andra högljuda personer kan dem ju flytta till en ö helt själva och prata med träden.
    Välkommen till livet, med härliga och mindre härliga stunder, härliga och mindre härliga personer.
    Deal with it.
  • Anonym
    Dr Mupp skrev 2010-08-07 00:21:52 följande:
    Så om jag låter min treåing spakra dig i ryggen på bussen så ska du flyga till en ö om du inte tycker att det är ok?

"jag har barn, mina barn kan åka buss urtan att störa och jag tycker att alla oavsett ålder ska kunna kastas av bussen om de stör."
    Snarare du. Varför ska folk kastas av bussen för du ej tycker det är okej att dem stör? Åk då inte kommunallt eller flyttatill en ö som jag skrev.

Nej, jag stannar och stoppar musik i öronen eller tar hand om mitt barn om han är med.
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-11 16:25:43 följande:
    Vad har en moderator att göra med detta? Småbarnsföräldrar lever i sin egen värld där de per automatik har rätt att ta större plats än andra och är mera värda enbart pga. det faktum att de är småbarnsföräldrar. Det finns inget i mina inlägg i den här tråden som bryter mot några regel. Ditt upprörda gastande efter en moderator befäster bara mina fördomar om detta samt att ni inte tål mothugg utan att börja yla.
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-14 17:03:11 följande:
    Lagar stiftas utifrån generaliseringar så att generalisera är inte nödvändigtvis något negativt, det är bara 2000-talets hyperlättkränkte Svensk som tror det.

Jo faktiskt tror jag att Familjeliv är ett någorlunda representativt statistiskt tvärsnitt av landets småbarnsföräldrar. Alternativet är ju att rikets alla dårhushjon samlats här, låter den teorin mera tilltalande?
    Fast en betydande majoritet är småbarnsmammor...
  • Anonym
    Anonym (Irriterad) skrev 2010-08-14 18:30:09 följande:
    Ehhh. Vaddå ska man sätta munkavel på sina barn bara för att man ska åka buss.. OMG!!!!!
    Det är en 2-åring det talas om...
    Klart man kan få en 2 åring att sluta skrika så chauffören får sköta sitt jobb!
  • Anonym
    mosterYster skrev 2011-03-18 13:14:08 följande:
    Jag tycker nog att många är trevliga och bjussar på ett leende om man själv är generös med ett. Men hur man blir bemött handlar ju om hur man själv är i sitt bemötande...
    Jag ler alltid mot min omgivning och är glad samt säger hej när jag kliver på bussen, samt tack när de stämplat remsan. Kan säga att ca 9 av 10 gånger får jag varken ett leende eller hej tillbaks. Man önskar ju att andra skulle behandla en så som man behandlar dem men tyvärr beter sig folk illa trots att man själv är trevlig.

Tror att folk som jobbar på bussar som chaufför ofta har någon slags funktionsnedsättning som gör att de inte klarar av ett annat jobb. De är väldigt osociala enligt min erfarenhet. Ja förutom de unga som jobbar medan de pluggar till annat. Många är dessutom väldigt aggressiva när de som kliver på visar kortet för snabbt och liknande.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!