• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (tinitus)
    Ly75 skrev 2010-08-03 18:11:16 följande:
    Tror inte många mammor sitter oberörda om deras barn gallskriker. Snarare tvärtom. 
    Det du anser är gallskrika är förmodligen långt ifrån min definition av det.

Men så åker jag inte heller kommunalt om jag kan undvika det. Min hörsel är viktigare än att hävda min rätt att åka buss utan att skadas av skrikande barn
  • Anonym (Nej men....)

Men, men är det INGEN som reagerar mer på att pappan till ditt barn stannade kvar i bussen när den kom fram till busshållsplatsen som ni skulle åka till än jag.... DET låter ju inte klokt!

Det finns absolut ingen chans att pappan till mina barn skulle stannat kvar i bussen och sedan pratat med chaffören om jag hade blivit avslängd *skrattar*. Kanske inte så att du har en mesig inställning - det är kanske så att du är tillsammans med en riktig tönt Tomte ! Kanske det allra bästa är att skippa bussar om det verkligen går till på det viset Solig

• Anonym (tinitus)
    Anonym (Nej men....) skrev 2010-08-03 18:28:55 följande:
    Men, men är det INGEN som reagerar mer på att pappan till ditt barn stannade kvar i bussen när den kom fram till busshållsplatsen som ni skulle åka till än jag.... DET låter ju inte klokt!

Det finns absolut ingen chans att pappan till mina barn skulle stannat kvar i bussen och sedan pratat med chaffören om jag hade blivit avslängd *skrattar*. Kanske inte så att du har en mesig inställning - det är kanske så att du är tillsammans med en riktig tönt Tomte ! Kanske det allra bästa är att skippa bussar om det verkligen går till på det viset Solig
    Du får nog läsa tråden igen

Ts man stod på den busshållplats som ts skulle gått av på. Han åkte inte med på bussen
  • Jonna79
    Anonym (Nej men....) skrev 2010-08-03 18:28:55 följande:

Men snälla, hur kunde du tolka det så??
  • Anonym (Nej men....)
    Anonym (tinitus) skrev 2010-08-03 18:33:08 följande:
    Du får nog läsa tråden igen

Ts man stod på den busshållplats som ts skulle gått av på. Han åkte inte med på bussen
    Ok jag tyckte det var väldigt underligt Solig ! Men hon skulle definitivt vägrat att gå av! Men det är lätt att vara efterklok....
  • roflmao
    Anonym (Nej men....) skrev 2010-08-03 18:46:17 följande:
    Ok jag tyckte det var väldigt underligt Solig ! Men hon skulle definitivt vägrat att gå av! Men det är lätt att vara efterklok....
    Om hon hade vägrat gå av hade busschauffören antagligen vägrat att köra vidare. Bra sätt att göra sig populär bland sina medresenärer.
  • mamamamamaräng

Har bara läst TS.

Rent spontant tycker jag INTE att det är ok.
    Om det hade varit flera medpassagerare som hade klagat på något störande på bussen så hade jag däremot  tyckt att det hade varit OK.

Men den här busschauffören hade tydligen en dålig dag eller något, och huvudvärk som gjorde att h*n inte tålde glada barnljud.
    Det är inte OK. Då får man bita ihop eller så får man sjukskriva sig om man har huvudvärk.

För tänk om det vore så att du, TS, hade haft en tid att passa.
    Att du skulle till ett jobb t ex.
    Men då hade du väl stått på dig antar jag.

• Mandi74
    Ly75 skrev 2010-08-03 17:58:47 följande:
    Har du egna barn så borde du veta att det inte alltid funkar. Dessutom sjöng det här barnet och gav ifrån sig små tjut (av glädje misstänker jag?), varför störa sig på något sådant? Jag utgår från att det hela gick till som TS beskriver det och tycker att busschauffören överreagerade. Kastar han även av skräniga tonåringar som spelar skräpig hiphop/techno på sina mobiltelefoner? Eller gamla pensionärer som pratar högt för att de hör dåligt?
    Men du vet inte om det var så.. Min son när han sjunger låter mer som han skriker än sjunger och jag antar att han inte är ensam om det.

Så trött på att småbarnsföräldrar tror att de äger väldren bara för att de har små barn. Även barn måste ju lära sig att man inte kan bete sig hur som helst när som helst. När de är riktigt små så får man ju som förälder ta ansvar för sitt barn och avleda det så det inte låter så mycket eller stör i vissa lägen. Inget svårt alls..
    Inte konstigt att det ser ut som det gör i skolorna idag där eleverna har noll respekt för lärare och sina klasskamrater, de har inte fått lära sig att visa hänsyn eller visa respekt.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • roflmao
    Mandi74 skrev 2010-08-03 19:14:14 följande:
    Men du vet inte om det var så.. Min son när han sjunger låter mer som han skriker än sjunger och jag antar att han inte är ensam om det.

Så trött på att småbarnsföräldrar tror att de äger väldren bara för att de har små barn. Även barn måste ju lära sig att man inte kan bete sig hur som helst när som helst. När de är riktigt små så får man ju som förälder ta ansvar för sitt barn och avleda det så det inte låter så mycket eller stör i vissa lägen. Inget svårt alls..
    Inte konstigt att det ser ut som det gör i skolorna idag där eleverna har noll respekt för lärare och sina klasskamrater, de har inte fått lära sig att visa hänsyn eller visa respekt.
  • Höst flickan

Vilken jubelidiot till busschaffis..
    Herregud..bar betersig ju som barn..
    Ungen kunde lika gärna laggt sig på golvet o skrikit...spelar ingen roll, det ÄR ett BARN..o barn har faktiskt rätt att bete sig på alla möjliga sätt.
    Så jag hoppas ni går vidare med detta ts..
    bussbolaget kan nog få sig en riktig smäll på näsan pga av deras chaffis...

Min dröm har gått i uppfyllelse
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!