• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Mandi74
    Milla C skrev 2010-08-03 13:22:10 följande:
    Se där! Ett inlägg ifrån busschauffören månde? Du måste ju ha varit där om du vet att barnet inte sjöng, eller? Jag har en snart fyraåring och en ettåring, och båda de har kunnat sjunga sedan de var lite ynre än ett. "Imse Vimse", "Bä, bä, vita lamm" mm. Inga direkta ord när de är så små, men melodierna och rörelser. Fy för att slänga av någon ifrån bussen för den sakens skull. Kan man inte stå ut med att människor låter får man ta egen bil eller som en del föreslår skaffa öronproppar.
    Ett inlägg från någon som var med på bussen?

Eller antar du bara som alla andra i tråden som inte var där?
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mushroom
    roflmao skrev 2010-08-03 12:58:41 följande:
    1) Skärp dig.
    2) Exakt vad är det som ska ligga till grund för anmälan?
    3) Om man måste ta till versaler och multipla utropstecken för att föra fram sin åsikt säger det ganska mycket.
    eh ska du säga till mig hur jag skall skriva? vill jag använda versaler gör jag det, vill jag använda utropstecken så gör jag det också!

o JA hon bör anmäla ja! att ens förklara varför är överflödigt..

jisses..
  • Anonym

Äntligen en chaufför som ställer upp för dom han kör,
    Måste säga att jag själv är ganska trött på irritationsmoment i kollektivtrafiken och chaffisar som inte bryr sig det minsta om det som händer bakom ryggen på dom.

Kan säga att jag själv lämnat bussen vid tillfällen där ungarna lyssnade inte på mig och ställde till scener.
    Kan dom inte bete sig bland folk så får dom gå.

• Mushroom
    Anonym skrev 2010-08-03 13:24:42 följande:
    ett mycket bra tips till alla som inte klarar av att inse att kollektivtrafiken är till för ALLA även barn.
    så sant så.
  • Aaglars
    Anonym skrev 2010-08-03 14:06:07 följande:

Äntligen en chaufför som ställer upp för dom han kör,
    Måste säga att jag själv är ganska trött på irritationsmoment i kollektivtrafiken och chaffisar som inte bryr sig det minsta om det som händer bakom ryggen på dom.

Kan säga att jag själv lämnat bussen vid tillfällen där ungarna lyssnade inte på mig och ställde till scener.
    Kan dom inte bete sig bland folk så får dom gå.

Varför skriver du detta anonymt?
  • Milla C
    Mandi74 skrev 2010-08-03 13:56:49 följande:
    Ett inlägg från någon som var med på bussen?

Eller antar du bara som alla andra i tråden som inte var där?
    Nej, jag antar bara att eftersom Faber så bergsäkert kunde påstå att barnet i detta fall inte sjöng - utan skrek - så måste han/hon ha varit med på bussen. För annars kan han/hon ju inte vet det.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • roflmao
    Mushroom skrev 2010-08-03 14:05:18 följande:
    eh ska du säga till mig hur jag skall skriva? vill jag använda versaler gör jag det, vill jag använda utropstecken så gör jag det också!

o JA hon bör anmäla ja! att ens förklara varför är överflödigt..

Då får du också acceptera att du uppfattas på ett visst sätt.

En förklaring är i allra högsta grad relevant. Vilken lag bröt busschauffören mot?

• roflmao
    Milla C skrev 2010-08-03 13:47:43 följande:
    1) Klart att man ska anmäla när man blir avslängd av bussen för att chauffören har en dålig dag.
    2) Som sagt, att man blivit avslängd av bussen på ett ställe där man inte skulle gå av = inte fått det man betalat för-
    3) Ibland behövs det både versaler och utropstecken för att "höras" bland allt annat.
    Ingen blir avslängd från en buss utan anledning. Vad exakt i chaufförens agerande är det som ska anmälas? Vart ska anmälan skickas?
  • Aaglars
    roflmao skrev 2010-08-03 14:10:04 följande:

Då får du också acceptera att du uppfattas på ett visst sätt.

En förklaring är i allra högsta grad relevant. Vilken lag bröt busschauffören mot?

Men herregud, om det är ngn som bör förklara sig så är det du.

Mushroom tror jag vi alla förstod!
  • Mandi74
    Milla C skrev 2010-08-03 14:09:00 följande:
    Nej, jag antar bara att eftersom Faber så bergsäkert kunde påstå att barnet i detta fall inte sjöng - utan skrek - så måste han/hon ha varit med på bussen. För annars kan han/hon ju inte vet det.
    Ingen av oss kan veta varken det ena eller det andra.. sen kan det som en mamma vet är sång, uppfattas som skrik av någon annan. Många barn skriksjunger och det är inte alltid så trevligt att lyssna på.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!