• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Pilleplump
    Faber skrev 2010-08-16 15:53:42 följande:
    Tack men mina sista två inlägg försvann, tydligen är det kutym här att man låter en moderator utkämpa striderna när man får slut argument.
    Men så är det ju på detta forum. Man får inte säga vad man tycker. Det är lite mer olagligt än det mesta.
  • Bussförare

Varje chaufför är medveten att man kan enkelt lista ut vem han är. Och vet att man kan få sparken för sådana saker.

Därför tror jag inte ett dugg på sådana berättelser. De är rent förtal. Det borde vara förbjudet på forumet att diskutera busschaufförer.

• TheCoopers
    Bussförare skrev 2011-03-16 13:36:40 följande:
    Varje chaufför är medveten att man kan enkelt lista ut vem han är. Och vet att man kan få sparken för sådana saker.

Därför tror jag inte ett dugg på sådana berättelser. De är rent förtal. Det borde vara förbjudet på forumet att diskutera busschaufförer.
    hahhaha jag önskar jag kunde göra ett forum endast om busschafförer .. så många historier har jag .

Senast igår hade jag en tjurskalle som skrek och surade och jag sa till min kompis : Jag undrar om alla som jobbade på posten förrut sadlade om och blev busschaufförer  !

För herregud va mycket surgubbar/tanter det som kör buss !
    I'm the me I choose to be ...
  • mosterYster
    TheCoopers skrev 2011-03-16 13:41:14 följande:
    hahhaha jag önskar jag kunde göra ett forum endast om busschafförer .. så många historier har jag .

Senast igår hade jag en tjurskalle som skrek och surade och jag sa till min kompis : Jag undrar om alla som jobbade på posten förrut sadlade om och blev busschaufförer  !

För herregud va mycket surgubbar/tanter det som kör buss !
    Jag tycker nog att många är trevliga och bjussar på ett leende om man själv är generös med ett. Men hur man blir bemött handlar ju om hur man själv är i sitt bemötande...
  • TheCoopers
    mosterYster skrev 2011-03-18 13:14:08 följande:
    Jag tycker nog att många är trevliga och bjussar på ett leende om man själv är generös med ett. Men hur man blir bemött handlar ju om hur man själv är i sitt bemötande...
    Man skulle kunna tro det men så är det inte för jag är en uteslutande glad person .. och dessutom är det inte mig de är otrevliga mot i de flesta fallen . Åker man buss i Stockholm några gånger per dag så är det inte övervägande glada chaufförer utan tvärtom .
    Som vrålar i högtalaren , som stänger dörren framför ögonen på folk . Som muttrar och fräser hela tiden .

Så isåntfall är det alla andra som är sura och chauförrerna bara missförstådda ? Jo tjena !
  • mosterYster
    TheCoopers skrev 2011-03-18 14:15:22 följande:
    Man skulle kunna tro det men så är det inte för jag är en uteslutande glad person .. och dessutom är det inte mig de är otrevliga mot i de flesta fallen . Åker man buss i Stockholm några gånger per dag så är det inte övervägande glada chaufförer utan tvärtom .
    Som vrålar i högtalaren , som stänger dörren framför ögonen på folk . Som muttrar och fräser hela tiden .

Så isåntfall är det alla andra som är sura och chauförrerna bara missförstådda ? Jo tjena !
    Jag bodde i Sthlm innan jag flyttade från Sverige, åkte buss från Söder till Vasastan varje vardag (mellan 75 och 90 minuter t.o.r.) Samt då och då på fritiden. Och jag slogs då inte av att busschaufförerna var otrevliga i allmänhet, visst fanns ett och annat rötägg men lika många som väntade in en och bara var trevliga i allmänhet. Bäde trevliga och sura och neutrala, liksom i alla andra yrken, alltså! (möjligen undantaget expediterna på Åhlens i city, hhhrmpf  Skrikandes )
    Flört
  • TheCoopers

Såhär skrev en ex kollega till mig precis nu på Facebook :

Själv försöker man vara trevlig och säga "trevlig kväll" till busschufören men varje gång man hör det så tittar de konstigt på mig, som jag vore dum. Sura jävlar! Nu skiter jag i att säga det mer!

• mosterYster
    TheCoopers skrev 2011-03-18 17:55:33 följande:
    Såhär skrev en ex kollega till mig precis nu på Facebook :

Själv försöker man vara trevlig och säga "trevlig kväll" till busschufören men varje gång man hör det så tittar de konstigt på mig, som jag vore dum. Sura jävlar! Nu skiter jag i att säga det mer!
    Fast om du tänker åt andra hållet. Visslande kommer busschauffören till jobbet, han är rätt ny. Han hejar glatt på ombordstigande, men möts av sura blickar, eller ännu vanligare: blir ignorerad. Hur länge tror du han orkar vara en solstråle på jobbet? Lägg därtill fyllon, fjortisgäng som skriker när de blir exalterade, grabbgäng som väsnas och häller öl och kanske hotar honom - och ungar som vrålar, skrikpratar - eller sjunger barnvisor, gällt så det ilar i huvudet. 

Jag skulle nog hamna på psyk. 
  • TheCoopers

Antagligen länge . Jag låter inte folk påverka MITT humör . Det kan man inte lägga på andra .

Så även OM man har en skitdag så borde ett leende göra dagen lite bättre kan man tycka ? Inte ska man vara bitter resten av livet för att man mött några surisar i sitt liv .
    Då kanske man är i fel jobb ?

Mig påverkar det alltid positivt om någon hälsar eller ler åt mig .. och jag skulle aldrig ignorera någon som sa hej till mig OAVSETT hur många assholes jag mött i mitt liv .

Jag har ansvar för mig och mitt beteende .

• Wittra

Såklart ska man agera proffesionellt och vara trevlig om man kör buss, det är ett slags serviceyrke det också.  Tyckte busschaffisen gjorde fel i just detta ärende men samtidigt finns det många gånger busschauffförer får oförtjänat mkt skit också.

en gång hade inte mindre än 3 kvinnor med tillhörande barnvagnar tryckt ihop sig i mitten gången, där plats ska finnas för barnvagar...de stod upp, barnvagnarna hade de försökt stuva undan men ändå, folk kom inte fram. Chauffören sa artigt att det inte är bra att ha så många vagnar för folk kom inte av och det var inte så trafiksäkert att stå som dem gjorde. En kvinna blev skitsur, fräste rakt ut "jaha?! Så vi ska SLÄNGA av en vagn då eller?!!"

Tyckte reaktionen var så jävla dum, han var inte otrevlig mot dem, han påpekade bara att folk  inte kom fram pga dem och att det inte var så säkert att åka buss, stående med barnvagnar på sniskan i hela mittgången.

• Anonym
    mosterYster skrev 2011-03-18 13:14:08 följande:
    Jag ler alltid mot min omgivning och är glad samt säger hej när jag kliver på bussen, samt tack när de stämplat remsan. Kan säga att ca 9 av 10 gånger får jag varken ett leende eller hej tillbaks. Man önskar ju att andra skulle behandla en så som man behandlar dem men tyvärr beter sig folk illa trots att man själv är trevlig.

Tror att folk som jobbar på bussar som chaufför ofta har någon slags funktionsnedsättning som gör att de inte klarar av ett annat jobb. De är väldigt osociala enligt min erfarenhet. Ja förutom de unga som jobbar medan de pluggar till annat. Många är dessutom väldigt aggressiva när de som kliver på visar kortet för snabbt och liknande.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!