• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Lisa med barn
    mosterYster skrev 2010-08-09 18:06:38 följande:
    Jo, man kan kasta av folk för att man själv tycker att de stör, för stör det busschauffören där framme i båset, så stör det säkerligen andra passagerare också.

En berusad kille som stod och stötte på mig blev tex ombedd att gå av en gång. Det tackade jag chaffisen för. Han sa att det inte bara var jag som hade blivit störd av den här killens något högljudda "raggningsförsök". Då är det bara att säga åt det störande objektet att gå av bussen.
    Jämför du en 2-åring med en berusad vuxen man?
  • Anonym (Förstår)
    Men jösses, det var väl knappast det hon skrec
    Läs om läs rätt annars blir ju disussionen bara fånig
    Lisa med barn skrev 2010-08-09 20:29:46 följande:
  • Kaxelsson

Tycker den här konversationen redan nu har blivit fånig.
    Det hanldar inte längre om TS och hennes son som blev avslängda utan om människor som är störiga som blir avslängda.

En berusad högljud man går inte att jämföra med ett litet barn som är lite glatt eller kanske även grinigt.
    Inte fan är det anledning att bli avslängd från bussen..

Väljer man att åka kommunalt så får man räkna med att det kan vara lite barnagråt, folk pratar med varandra och attd et inte är knäpptyst! Thats it.

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • mosterYster
    Lisa med barn skrev 2010-08-09 20:29:46 följande:
    Kaxelsson skrev 2010-08-09 21:24:15 följande:
    Tycker den här konversationen redan nu har blivit fånig.
    Det hanldar inte längre om TS och hennes son som blev avslängda utan om människor som är störiga som blir avslängda.

En berusad högljud man går inte att jämföra med ett litet barn som är lite glatt eller kanske även grinigt.
    Inte fan är det anledning att bli avslängd från bussen..

Väljer man att åka kommunalt så får man räkna med att det kan vara lite barnagråt, folk pratar med varandra och attd et inte är knäpptyst! Thats it.
    Nä, jag jämför inte en tvååring med en berusad vuxen man. Jag hävdar att mamman kan försöka få sitt barn att sluta "sjunga" om det stör andra resenärer och chauffören (märk väl att jag inte tycker att lågmält trallande räknas som störande öht). Allt annat är bara nonchalans från mammans sida.
  • Kaxelsson

Självklart ska man lära sina barn att inte skrika, sjunga för högt eller vara allmänt högljudda, det hör väll till vanlig barnuppfostran MEN som TS nu skrev så var hennes son inte alls för högljudd !
    Att busschauffören i fråga ändå valde att slänga av dom förvånar mig om än inte gör mig förbannad.

Nu åker jag visserligen inte buss så ofta men dom gånger då jag har gjort det så har det alltid varit en rätt högljudd nivå då bussen oftast är överfull med folk som pratar, mobiler som ringer och barn.

Jag anser fortfarande inte att det är OKEJ att slänga av en mamma och dennes barn för att dom inte är knäpptysta !
    Hoppas busschauffören får en tillhyttning och ber mamman om ursäkt !

☆° ★ Axel ★ °☆ - En lycka för stor att förklara . »-(¯`v´¯)--> ★ °☆
  • mosterYster
    Kaxelsson skrev 2010-08-09 23:05:20 följande:
    Självklart ska man lära sina barn att inte skrika, sjunga för högt eller vara allmänt högljudda, det hör väll till vanlig barnuppfostran MEN som TS nu skrev så var hennes son inte alls för högljudd !
    Att busschauffören i fråga ändå valde att slänga av dom förvånar mig om än inte gör mig förbannad.

Nu åker jag visserligen inte buss så ofta men dom gånger då jag har gjort det så har det alltid varit en rätt högljudd nivå då bussen oftast är överfull med folk som pratar, mobiler som ringer och barn.

Jag anser fortfarande inte att det är OKEJ att slänga av en mamma och dennes barn för att dom inte är knäpptysta !
    Hoppas busschauffören får en tillhyttning och ber mamman om ursäkt !
    Ja precis, "som ts skrev". Det hon skrev var att hennes son sjöng på bussen. Ingen av oss vet hur denna sång lät för de omkringvarande. Hur hon, som mamma, uppfattade sången - är irrationellt. Föräldrar verkar ha utveckalt ett barnfilter, många föräldrar hör inte att deras barn är väldigt högljudda.

Av busschaufförens reaktion att döma, var "sången" störande. Det är allt vi har att utgå från.

Eller också kan jag skriva ett inlägg och hävda att jag bara satt och nynnade en melodi på en buss, när chauffören plötsligt kastade av mig för att jag var för högljudd. Hur troligt är det?
  • TheCoopers
    mosterYster skrev 2010-08-09 18:06:38 följande:
    Jo, man kan kasta av folk för att man själv tycker att de stör, för stör det busschauffören där framme i båset, så stör det säkerligen andra passagerare också.

En berusad kille som stod och stötte på mig blev tex ombedd att gå av en gång. Det tackade jag chaffisen för. Han sa att det inte bara var jag som hade blivit störd av den här killens något högljudda "raggningsförsök". Då är det bara att säga åt det störande objektet att gå av bussen.
    Hmmm ja men det är väl inte samma sak kanske . Det är inte heller ok att urinera eller kasta saker på folk i bussen . Men att ETT BARN sjunger ,låter , skriker är något NATURLIGT om än störande och det är inte fog nog för att kasta av barnet OAVSETT hur ont i huvudet eller hur störande det kan vara .

SL skulle inte backa upp en chafför som slänger av barn från bussen för att de låter . Belive me .
    I'm the me I choose to be ...
  • mosterYster
    TheCoopers skrev 2010-08-10 07:08:56 följande:
    Hmmm ja men det är väl inte samma sak kanske . Det är inte heller ok att urinera eller kasta saker på folk i bussen . Men att ETT BARN sjunger ,låter , skriker är något NATURLIGT om än störande och det är inte fog nog för att kasta av barnet OAVSETT hur ont i huvudet eller hur störande det kan vara .

SL skulle inte backa upp en chafför som slänger av barn från bussen för att de låter . Belive me .
    Återigen - det beror på HUR det låter och säkert ännu mer på hur mamman hanterar det. Tror inte heller att en chaufför skulle be en mamma med gallskrikande bebis att kliva av medan hon gjorde vad hon kunde för att lugna sitt barn. Men ett barn som sitter och sjunger väldigt gällt och stör hela bussen medan mamman sitter bredvid i godan ro, det är en helt annan sak.

Och återigen, om det är precis så som ts skriver (barnet lät inte mycket, bara sjöng lite för sig själv så tycker jag också att chauffören var en knöl. Jag betvivlar dock starkt att ljudnivån var så låg som mamman beskriver. Antingen är hon immun mot sitt barns läten (inte helt ovanligt) eller så är det en efterkonstruktion.
  • TheCoopers
    mosterYster skrev 2010-08-10 09:18:02 följande:
    Återigen - det beror på HUR det låter och säkert ännu mer på hur mamman hanterar det. Tror inte heller att en chaufför skulle be en mamma med gallskrikande bebis att kliva av medan hon gjorde vad hon kunde för att lugna sitt barn. Men ett barn som sitter och sjunger väldigt gällt och stör hela bussen medan mamman sitter bredvid i godan ro, det är en helt annan sak.

Och återigen, om det är precis så som ts skriver (barnet lät inte mycket, bara sjöng lite för sig själv så tycker jag också att chauffören var en knöl. Jag betvivlar dock starkt att ljudnivån var så låg som mamman beskriver. Antingen är hon immun mot sitt barns läten (inte helt ovanligt) eller så är det en efterkonstruktion.
    och ... hursomhelst kan en chafför inte be ett barn på 2 år gå av för att det låter . Oavsett hur det låter .

Busschafförer är ett speciellt släkte .
    I'm the me I choose to be ...
  • mosterYster
    TheCoopers skrev 2010-08-10 10:26:20 följande:
    och ... hursomhelst kan en chafför inte be ett barn på 2 år gå av för att det låter . Oavsett hur det låter .

Busschafförer är ett speciellt släkte .
    Nä, men han kan be mamman gå av med sin "sjungande" son om sonen "sjunger" alltför besvärande och under alltför lång tid utan att mamman lyfter ett finger.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!