• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (expert)
    Faber skrev 2010-08-14 15:30:26 följande:
    Mina äckliga förutfattade meningar som jag har, underblåses ju varje gång jag läser här så de är inte så lätta att bli av med.
    ok .. det kanske kommer som en chock för dig men vad som skrivs på FL representerar inte hela svenska befolkningen Förvånad chockerande va ?

Sen borde väl du kanske kunna förstå det själv och inte argumentera utifrån att alla småbarnsföräldrar är lika hela tiden . Har du inget annat på lager ? eller drar du alltid alla människor över samma kam ?

kanske nyttigt att komma ur grottan någon gång
  • Faber
    Anonym (expert) skrev 2010-08-14 16:43:08 följande:
    ok .. det kanske kommer som en chock för dig men vad som skrivs på FL representerar inte hela svenska befolkningen Förvånad chockerande va ?

Sen borde väl du kanske kunna förstå det själv och inte argumentera utifrån att alla småbarnsföräldrar är lika hela tiden . Har du inget annat på lager ? eller drar du alltid alla människor över samma kam ?

kanske nyttigt att komma ur grottan någon gång
    Lagar stiftas utifrån generaliseringar så att generalisera är inte nödvändigtvis något negativt, det är bara 2000-talets hyperlättkränkte Svensk som tror det.

Jo faktiskt tror jag att Familjeliv är ett någorlunda representativt statistiskt tvärsnitt av landets småbarnsföräldrar. Alternativet är ju att rikets alla dårhushjon samlats här, låter den teorin mera tilltalande?
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-14 17:03:11 följande:
    Lagar stiftas utifrån generaliseringar så att generalisera är inte nödvändigtvis något negativt, det är bara 2000-talets hyperlättkränkte Svensk som tror det.

Jo faktiskt tror jag att Familjeliv är ett någorlunda representativt statistiskt tvärsnitt av landets småbarnsföräldrar. Alternativet är ju att rikets alla dårhushjon samlats här, låter den teorin mera tilltalande?
    Fast en betydande majoritet är småbarnsmammor...
  • Anonym (expert)
    Faber skrev 2010-08-14 17:03:11 följande:

Alla svenskar är inte hyperlättkränkta .. en annan generalisering . Jag är förövrigt inte svensk . Inte småbarnsförälder heller . Men jag tycker ändå att det du säger är skitsnack och inte speciellt smart .

Det tror inte jag . Faktiskt . Mestadelen är kvinnor ... dvs mammor . Inte många pappor här .

ja det är lite högstadiemobbing , idioti och en och annan smart människa här . 
  • Faber
    Anonym (expert) skrev 2010-08-14 18:07:19 följande:
    Alla svenskar är inte hyperlättkränkta .. en annan generalisering . Jag är förövrigt inte svensk . Inte småbarnsförälder heller . Men jag tycker ändå att det du säger är skitsnack och inte speciellt smart .

Det tror inte jag . Faktiskt . Mestadelen är kvinnor ... dvs mammor . Inte många pappor här .

ja det är lite högstadiemobbing , idioti och en och annan smart människa här . 
    Utveckla kanske?
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-14 17:14:11 följande:
    Fast en betydande majoritet är småbarnsmammor...
    Jag beklagar att jag inte var särskilt tydlig. Jag vet att det mest är mammor. "...ett ett någorlunda representativt statistiskt tvärsnitt av landets och den nya tidens mamma...",  borde jag ha skrivit. Det förändrar dock inte det faktum att dagens ammor lider av hypokondri och panikångest i övermått, samt en oförmåga till hänsyn.
  • TheCoopers
    Faber skrev 2010-08-14 18:17:08 följande:
    Jag beklagar att jag inte var särskilt tydlig. Jag vet att det mest är mammor. "...ett ett någorlunda representativt statistiskt tvärsnitt av landets och den nya tidens mamma...",  borde jag ha skrivit. Det förändrar dock inte det faktum att dagens ammor lider av hypokondri och panikångest i övermått, samt en oförmåga till hänsyn.
    Många faktiskt ... är benägen att hålla med dig på den punkten .
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (expert)
    Faber skrev 2010-08-14 18:14:24 följande:
    Utveckla kanske?
    Vad ska jag utveckla ?
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym skrev 2010-08-02 10:21:36 följande:
    Som förälder ansvarar du får dina barns uppträdande. Du får helt enkelt uppforsta ditt barn. Ljud förändras så för chaufören lät det säkert som skrik. Vilken dålig hänsyn du visar chauförens arbetsplats. Det är en arbetsplats inte lekpark/dagis. Lär ditt barn visa respekt till andra.
    Ehhh. Vaddå ska man sätta munkavel på sina barn bara för att man ska åka buss.. OMG!!!!!
    Det är en 2-åring det talas om...
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!