• mamma790101

Vi som planerar 3:dje barnet

Hej! Vi planerar nu att börja jobba på ett tredje barn:) och det skulle vara kul om det är fler i samma situation som är inresserad av att bolla lite tankar. Mina barn har hunnit bli 10 och 6 år gamla nu så det betyder att vi börjar om helt på nytt vilket känns både skrämmande och spännande. Hur känner ni det???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 18:26
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m53869609.html

• Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet
  • Fëmijët e Mrekullueshme
    annakohler skrev 2010-08-06 20:36:45 följande:

idag för första gången så kunde jag o min sambo prata om ett tredje barn utan att tjafsa haha

Ja men det var väl ett bra första steg!
  • Tilde å Nova
    annakohler skrev 2010-08-06 20:36:45 följande:

idag för första gången så kunde jag o min sambo prata om ett tredje barn utan att tjafsa haha

Skönt!! Ett litet steg på vägen
    Tilde juli 2003 & Nova maj 2007
  • ellenkey

LÄgger in mig här... har inte fått äl än efter hormonspiralen.. men en mens.. lite konstigt!! Dag 20 idag. 2 barn på 3 o 5 nu och dags för en till!

annakohler: vad bra att ni inte bråkade men du skrev ju innan att ni prickade in äl ordentligt denna gång vad menas med det? Är mannen inte med på det egentligen?

• Fiabus

OJ!!! Va många nya - Välkomna.
    Har skummat igenom sidorna lite - är det bara Aprildelfin som har BIM snart?
    Många har senare el inte riktigt startat verkstaden än?

Bebishormonerna går på högvarv i mig tror jag - ser BARA familjer med TRE barn alt två barn och ETT i magen.
    Gravidmagar och barnvagnar kryllar det om som en invasion.

Vi kommer oxå att köpa ny vagn  - en Mountain Buggy Swift. En liten vagn från början - vet av erfarenhet att jag vill ha en smidigare vagn redan efter ngr månader.

Sitter här och funderar på om man ska åka till Apoteket, skrev i tidigare inlägg att jag skulle vänta till nästa helg men det kryper i hela kroppen på mig - vill veta! Det är ca två veckor sedan jag tror jag hade ÄL. BIM vet jag inte.
    Eller ska man vara stark och vänta till nästa helg och kanske få ett mer "riktigt svar", köper jag ett så kommer jag testa...

• annakohler
    Tilde å Nova skrev 2010-08-07 00:05:15 följande:
    Skönt!! Ett litet steg på vägen
    ja det känns underbart...sambon vill köpa en helt ny vagn till sonen men då sa jag att jag köper hellre en begagnad om det inte är några fler barn som ska ärva den efteråt...då sa han att han vill ha en till så vi kan visst köpa en helt ny hehe
  • krahen03

Goddag. Jag hoppar in här då min man äntligen, äntligen, äntligen vill försöka sig på ett tredje barn (jag har tjatat i 2 år ) . Vi hade eg. tänkt "köra igång" redan denna månad men av olika anledningar blev det uppskjutet till nästa månad. Om allt flyter på som planerat har jag äl kring den 2:a sept så då blir det första försöket. Vi har sedan tidigare två pojkar som är 6 och 5 år. De första gångerna har jag blivit gravid i princip på en gång och graviditeterna + förlossningar har gått oförskämt bra så nu blir jag lite nojjig att allt ska krångla. Och trots att det inte är så vansinnigt länge sedan sist så tycker jag att det känns, precis som TS skrev, både lite skrämmande och oerhört spännande

• chicopico

Hej hej.....
    Vi planerar också en liten 3a här. Är på första försöket och har bim  om en vecka
    Fiabus : jag hade inte kunnat hålla mig, jag hade testat  

• sandrafia

Hej tjejer jag hoppar gärna in här om det är ok? Vi har två pojkar som är 5 och 3 år gamla och vi har tänkt skaffa oss en 3a=) jag slutade med pillerna i maj för jag ville kroppen skulle få återhämta sig först innan man blir gravid så vi har tagit det lite försiktigt fram tills nu,
    Jag tror jag hade min sista mens första dag den 12e juli (jag glömde skriva upp när) så antagligen så har jag bim om två dagar, fast jag tror inte vi träffade äl den här gången för vi hade ingen möjlighet då tuvär men man vet ju alldrig endå är ju som sakt inte säker på när jag hade äl.
    Min första son blev till oplanerat och min andra son blev till på första försöket (då använde jag äl stickor) så blir intressant å så när det tar sig nu=) men nu tänkte vi testa ut äl stickor.

Är det någon här som ska testa med äl stickor??

• sandrafia
    Fiabus skrev 2010-08-07 08:46:01 följande:
    OJ!!! Va många nya - Välkomna.
    Har skummat igenom sidorna lite - är det bara Aprildelfin som har BIM snart?
    Många har senare el inte riktigt startat verkstaden än?

Bebishormonerna går på högvarv i mig tror jag - ser BARA familjer med TRE barn alt två barn och ETT i magen.
    Gravidmagar och barnvagnar kryllar det om som en invasion.

Vi kommer oxå att köpa ny vagn  - en Mountain Buggy Swift. En liten vagn från början - vet av erfarenhet att jag vill ha en smidigare vagn redan efter ngr månader.

Sitter här och funderar på om man ska åka till Apoteket, skrev i tidigare inlägg att jag skulle vänta till nästa helg men det kryper i hela kroppen på mig - vill veta! Det är ca två veckor sedan jag tror jag hade ÄL. BIM vet jag inte.
    Eller ska man vara stark och vänta till nästa helg och kanske få ett mer "riktigt svar", köper jag ett så kommer jag testa...
    När har du bim??
  • Fiabus
    chicopico skrev 2010-08-07 13:05:17 följande:
    Hej hej.....
    Vi planerar också en liten 3a här. Är på första försöket och har bim  om en vecka
    Fiabus : jag hade inte kunnat hålla mig, jag hade testat  
    Åkte aldrig till Apoteket, men stog och höll i ett gravtest från RFSU när jag var på ICA. Ställde tillbaka det... Jobbigt var det. Kom på att vi firar bröllopsdag om en och en halv vecka, tänkte testa mig då OM jag kan vänta till dess - lite kul "present" att ge mannen OM det visar sig ett plus.
    Stark var jag idag får se om jag klarar mig....

Sandrafia, vet inte när jag har BIM då jag tog ut spiralen 21 juli och inte haft ngn mens under tiden jag hade spiralen. Tror att jag hade ÄL den 24-26 juli.
Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet