• mamma790101

Vi som planerar 3:dje barnet

Hej! Vi planerar nu att börja jobba på ett tredje barn:) och det skulle vara kul om det är fler i samma situation som är inresserad av att bolla lite tankar. Mina barn har hunnit bli 10 och 6 år gamla nu så det betyder att vi börjar om helt på nytt vilket känns både skrämmande och spännande. Hur känner ni det???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-15 18:26
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m53869609.html

• Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet
  • 3xm

Jag har 2 år &3 månader mellan mina barn nu och det är inget vi ångarar att vi valde. Tidigare sa jag minst 3 år imellan.

När jag var gravid med tvåan så hoppades jag på en kille till för att dom skulle få mer gemensamt.

Det har aldrig varit direkt svartsjuka mellan dem. Den stora har alltid varit snäll & hjälp till. Nu leker dom väldigt bra ihop. Storebrosan brukar fixa med leksaker till lillebrosan så han får ha sina skaer för sig själv när dom leker i sammma rum.

3 åringen (storebror) blev blöjfri under en helg nu i sommar. Tidigare så har vi försökt ibland men inte funkat. Jag tycker inte att det har varit jobbigt med 2 blöjbarn. Vi fick bara beställa större sopkärl....

Jag vill ha 3:a tätt oxå för att dom ska få mer gemensamt, ha små barns tiden på en gång mm

Vi köpte alla bebissaker nya och har allt kvar men man behöver alltid kompletera med något nytt....

• Fiabus

Inga ÄL stickor här, BM rekommenderade mig att äta folsyra (ACOs kvinna) när jag var dit och tog ut spiralen så nu står det en burk på köksbänken.  Vet inte när jag ska ha mens men borde komma nästa vecka om jag kännde rätt att ÄL var helgen 24-26 juli.

knastintis skrev 2010-08-03 20:32:57 följande:
    jag å min man hade sex nyår första gången å 6jan blev jag gravid så för oss gick det undan kan man säga men innan dess hade jag inte haft nåt skydd sen min först födda va 1år dvs -02 till början av 09 så man kan både säga att d gick snabbt men ändå tog lång tid fast vi försökte inte så ska bli spännande å försöka denna gången å se hur d går...e faktiskt riiktigt sjukt nervös hehe.. använder ni er av äl tester osv äter ni något i förebyggande mm??
    Oj, 7 år utan skydd och du har inte blivit gravid, har ni skyddat Er med kondom?
  • 3xm

Jag har inte ÄL stickor men känner av min ÄL ganska rejält.
    Just nu här jag ÄL så jag har BIM runt den 20-21/8.

• knastintis

Fiabus nej men jag hade inget seriöst förhållande under dem 7åren mer till å från grejjer å så mådde jag inte jätte bra under ett par år ja d e säkert en hel del som påverkat... men så träffa jag min man nyår 08/09 å nu e vi gifta med en son på 10½mån å vill ha en till snart

• 3xm

Jag hade ett MA 08 när vi försökte på barn nr 2.
    Jag hann gå på inskrivning innan jag fick MA i vecka 12. Jagbörjade förstå att något inte stämde för alla grav symptom hade försvunnit & magen började gå tillbaka men BM jag hade på inskrivningen viftade bort min oro. 2Två dagar senare konstaterade KK att jag hade fått mA (hade blödit lilelite), 3 dagar senare fick jag åka in akut & skrapas för jag hade hat förlossningsvärkar i flera timmar under 2 dagar.

Jag vill inte gå igenom samma igen så visst tänker man mycke på det....

• Mizen

Här kan jag också hoppa in! Vi har funderat på en 3:a nu, och jag ska ta ut spiralen på måndag :-S
    Känns lite läskigt! För oss blir det till att börja om och inhandla nya bebissaker, då vi inte har en enda sak kvar... Vår barn är 6 och 7år nu, så det skulle bli en liten sladdis för oss.

Får se vad som händer, om vi bestämmer oss för att köra på eller inte.....

Lycka till allihop!

• Fiabus
    knastintis skrev 2010-08-03 20:59:50 följande:
    Fiabus nej men jag hade inget seriöst förhållande under dem 7åren mer till å från grejjer å så mådde jag inte jätte bra under ett par år ja d e säkert en hel del som påverkat... men så träffa jag min man nyår 08/09 å nu e vi gifta med en son på 10½mån å vill ha en till snart
    Då gick det fort, hoppas att det går lika fort denna gång. Vart ska ni åka?

Mecke Mecke, Ängrar inte heller att jag har 2 år och 7 månader mellan mina killar,
     När dem var mindre gick dem lättare ihop. Nu börjar äldsta bli så stor att lillbrorsan bara är "jobbig" även om dem ibland har riktigt kul ihop!  Ville ha en trea nästan direkt efter nr två men min man backade  (som jag är glad för idag) Hade nog brytit ihop annars. Vi kom överrens att vi bara skulle ha två men senaste 3-4 månaderna kände jag att nu el aldrig, vi blir inte yngre ;o) om vi ska ha en trea. Efter lite pikar så gick mannen med på ett försök på ett halvår.
  • 3xm
    Fiabus skrev 2010-08-03 21:13:41 följande:
    Mecke Mecke, Ängrar inte heller att jag har 2 år och 7 månader mellan mina killar,
     När dem var mindre gick dem lättare ihop. Nu börjar äldsta bli så stor att lillbrorsan bara är "jobbig" även om dem ibland har riktigt kul ihop!  Ville ha en trea nästan direkt efter nr två men min man backade  (som jag är glad för idag) Hade nog brytit ihop annars. Vi kom överrens att vi bara skulle ha två men senaste 3-4 månaderna kände jag att nu el aldrig, vi blir inte yngre ;o) om vi ska ha en trea. Efter lite pikar så gick mannen med på ett försök på ett halvår
    Det är så vi känner oxå. Nu eller inte.
    Jag har ställt in mig sen 2:an kom att jag ville ha en 3:a men mannen har vilat lite pga det "praktiska" men hans bortförklarningar  har inte funkat så nu har han bestämt sig.

Hoppas att det går snabbt för er.

Jag måste köpa folsyra tabletter mina gamla är slut.
  • Fiabus
    Mizen skrev 2010-08-03 21:07:47 följande:
    Här kan jag också hoppa in! Vi har funderat på en 3:a nu, och jag ska ta ut spiralen på måndag :-S
    Känns lite läskigt! För oss blir det till att börja om och inhandla nya bebissaker, då vi inte har en enda sak kvar... Vår barn är 6 och 7år nu, så det skulle bli en liten sladdis för oss.

Får se vad som händer, om vi bestämmer oss för att köra på eller inte.....

Lycka till allihop!
    Hej, Här blir det oxå en sladdis. Visst kändes det läskigt när man väl hade bestämt sig för att  ta ut spiralen.
    Själv var jag lite tveksam dagen när jag skulle till BM, men när den väl var ute kändes det rätt att göra ett försök.

Att inhandla nytt är alltid kul Skrattande. Längtar tills att det ska bli ett plus så man får ut i djungeln igen!
  • knastintis

vi skall till side i turkiet...vi bokade den veckan innan vi bestämde oss helt för å gifta oss (snabba ryck) å skulle haft med alvin men alvins farmor å mormor ska ha han den veckan ska bli riktigt gott å komma iväg bara vi två:=)

Svar på tråden Vi som planerar 3:dje barnet