• Le petite moi

God billig kycklinggryta?

Ska ha föräldraträff hemma hos mig på fredag, tänkte laga en kycklinggryta med ris + grönsallad till.

Hittar inget bra recept någonstanns på kycklinggryta. Vore kul med tips

• Svar på tråden God billig kycklinggryta?
  • La Lola
    Leone i Västerås skrev 2010-08-03 15:55:08 följande:
    Den lät jättegod och lättlagad, och får testas redan ikväll. Tackar
    Hoppas du gillar den.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mimmi14

själklart är det billigare att köpa storpack och kycklingfile finns oftast på extrapris bra svensk kyckling så billiga märken som eldorado, euroshopper behöver man inte köpa.
    då vi är storkonsumenter av just kyckling så handlar jag på mig när det är bra pris.

Ge kärlek och du får massor tillbaka.
  • Lördagkväll

varför inte göra som en annan, ta av vad du har hemma och släng ihop.. Det brukar oftast bli gott.. =) och det enda som hindrar dig är fantasin..

Antingen kör du mer på något wokliknande, eller så kan du ju ta kyckling, lök, svamp, ärtor, lite grädde, soya och krydda på..

Vill minnas att jag gjorde nått gott med rödlök och dijonsenap nångång men har inget recpet..

• MBert

Okey eftersom jag nu letat mig fram till COOP Forums veckoblad med extrapriser kommer här en uppdaterad kalkyl med extrapris på kyckling, creme fraiche naturell 5 dl och färska champinjoner (behöll mängden).

Kycklinggryta med COOP Forums extrapriser v.31                                                    

1,0 kg 4 kycklingfileer                                49,50 kr

177 g 20 cm (en halv) purjolök                  2,81 kr

280 g 15 champinjoner                              6,97 kr

200 g 1 ask sockerärter                             28,60 kr

4 dl 4 dl creme fraiche, naturell                   11,92 kr

500 g 0,5 dl vatten                                     0,01 kr

15 g 1 msk mushroomsoy                          1,54 kr

Summa: 101,35 kr

• Stinky

Kycklingfilé i bitar
    Kycklingbuljong
    Vatten, ev. lite matgrädde
    Lök
    Paprika
    Champinjoner
    Salt
    Svartpeppar
    Sötsur sås, ev. ketchup

Koka ihop allt. Det är färdigt när det ser färdigt ut. 

• Stinky

För övrigt har Coop 2kg kycklingfilé för 99.- just nu. I alla fall här i Sthlm.

• Fidelis ad urnam
    Stinky skrev 2010-08-03 20:10:56 följande:
    För övrigt har Coop 2kg kycklingfilé för 99.- just nu. I alla fall här i Sthlm.
    Här med, alltså i gävle
  • Signy

Min bästa gryta är ett kg kyckling, lår med ben. Stek en lök i en djup panna, lägg i kycklingen så den får steka med ett tag, häll över en burk krossade tomater, tillsätt en burk kikärtor och några buketter fryst eller färsk broccoli. Krydda med chilipeppar, lite curry, salt och peppar. Om man vill kan man tillsätta en burk creme fraiche också, det blir extra smarrigt. Ris till. Ett paket kyckling av denna typ brukar kosta mellan 20 och 30 kr (svensk). Så alltihop blir ca 100 spänn. Lycka till!

• FruSen
    Leone i Västerås skrev 2010-08-03 15:51:59 följande:
    Ja, och Coop har 2:kilos låda med fryst kycklingfilé från Guldfågeln som är svensk kyckling, för bara 99:-
    ??
    I veckan??
    Vi brukar köpa dess alådor, de är ju toppen! Har en oöppnad i frysen nu, men om COOP har öfr 99 denna vecka är det ju bara att hamstra!!
Svar på tråden God billig kycklinggryta?