• Anonym (Ajajajaj!)

Jag har jätteont, akut!

Jag har fruktansvärt ont i buken (livmodern?) och det strålar ner mot vaginan.. Jag kan inte sitta för att det gör så fruktansvärt ont och trycker neråt..

Jag är inte gravid, inte vad jag vet iallafall, har nyligen haft mens också..

Men det enda jag kan jämföra med är förlossningen, för värkarna kändes såhär. Men jag kan inte åka in till sjukhuset heller för barnvakten är utomlands, därför frågar jag här.

Någon som har någon aning om vad som skulle kunna vara fel?

• Svar på tråden Jag har jätteont, akut!
  • Tingeling83
    Anonym skrev 2010-08-04 22:27:21 följande:
    det är aldrig upptaget på 1177 dem har kösystem.
    Ja de har dem!
    Plus är dte många som ringer & det lång kö får man bli uppringd!
    Kärlek
  • Fru U

Jag har varit med om att det varit upptaget, och att det inte gått att lämna meddelande (dvs telefonnumret) men det är ett litet tag sen - kanske är systemet annorlunda idag?

Svaren bor i hjärtat
  • Lindreas
    Anonym (usk) skrev 2010-08-04 22:26:47 följande:
    Jag vet , dumt gjort!

Bättre ringa & prata lite me dem & få råd!

Upptaget på 1177 aldrig varit med om , jag trots allt ringt dit x antal ggr !
    Det händer att det är upptaget, men då är systemet helt överbelastat, och det ska vara åtgärdat, hörde jag. Men om man inte kommer fram första gången, då ringer man igen. För har man ringt en gång så kan man ringa två gånger, tre gånger, femton gånger om det behövs.
  • Tingeling83
    Lindreas skrev 2010-08-04 22:33:05 följande:
    Det händer att det är upptaget, men då är systemet helt överbelastat, och det ska vara åtgärdat, hörde jag. Men om man inte kommer fram första gången, då ringer man igen. För har man ringt en gång så kan man ringa två gånger, tre gånger, femton gånger om det behövs.
    Ja de kan man !
    Kärlek
  • Fru U
    Lindreas skrev 2010-08-04 22:33:05 följande:
    Håller med. Fast det brukar vara standardsvar på den här typen av problemObestämd. Finns det risk att man är gravid och får plötsliga (svåra) smärtor så ska man åka in.
    Svaren bor i hjärtat
  • TinkyWinky

Hoppas att det går bra för dig på sjukhuset :) Följer tråden ♥

☆° ★ Kewin 9/7-09 ★ °☆
  • Lindreas
    Fru U skrev 2010-08-04 22:36:22 följande:
    Håller med. Fast det brukar vara standardsvar på den här typen av problemObestämd. Finns det risk att man är gravid och får plötsliga (svåra) smärtor så ska man åka in.
    Jag har lärt mig att ringa direkt till berörd vårdmottagning (akuten eller vårdcentralen tex) när jag är osäker och inte kommer fram till sjukvårdsrådgivningen, då får man oftast adekvat hjäp. Och ja, finns det risk att man är gravid och man får så ont som ts beskriver, då är det ju bara att åka in, det kan ju bli hur tokigt som helst om man väntar.
  • Anonym (Gas)

Har du tatt tempen TS?
    Har du någon feber?

• Anonym (Gas)
    Anonym (usk) skrev 2010-08-04 21:46:19 följande:
    jag blödde fast jag var gravid i 5 månader !!!

Oj molande värk i 2 månader , inte sökt hjälp hos din Bm innan ?? Varför?

Brunaktig ska väl inte mens vara , den ska vara röd !

färg e flytningarna nu?
    Nej, det är helt normalt om mensen är brun. Det betyder bara att det rä gammalt blod och från lite längre upp i livmodern.
    JAg tex blöder bara rött första dagen, sedan som andra 4 dagarna blöder jag brunt. Helt normalt.
Svar på tråden Jag har jätteont, akut!