• h8him

Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!

Det spelar ingen roll vad andra säger, jag äter inte äckliga grönsaker och frukt och kommer inte att tillåta mitt barn att äta det heller. Bara tanken att tugga på något som legat i jord, bland maskar, bakterier och skit (!!!) får det att vända sig i magen på mig. Samma med frukt. Den är så långt från sitt ursprung som den kan vara. All frukt som säljs är manipulerad och saknar värde. Vitaminer finns att köpa på apoteket så det finns ingen anledning att äta skit.

Jag kommer att låta barnet veta precis hur äckligt det är och tror inte att barnet kommer att vilja stoppa bajsmat i munnen. Det enda som oroar mig är omgivningen som säkert kommer försöka stoppa i mitt barn äckliga potatisar och vidriga jordgubbar. Hur ska jag få dem att förstå att det faktiskt är mitt barn och mitt beslut?

• Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!
  • h8him
    rasajj skrev 2010-08-06 13:19:55 följande:
    Man far luslasa ingridienslistan for att vara pa sakra sidan. Har i USA kan man kopa pulver, det ar bra!!
    Oj, det låter helt fantastiskt. Tror jag ska flytta dit!
  • Dallandra
    bonnieloveskim skrev 2010-08-06 13:04:26 följande:
    Man kan kolla det enkelt hemma genom att bada i badkaret.

om du blir våt är utslaget positivt.
    Det måste jag testa sedan.. blev lite nervös nu
  • Dallandra
    rasajj skrev 2010-08-06 13:15:03 följande:
    Var forsiktig bara, jag har hort att vissa laskdrycker har vatten som en ingridiens..
    Menar du att de kan vara så lömska att de lurar i folk vatten på det sättet, jag är förfärad
    Det borde vara straffbart!!!! Demon

Får innerligt hoppas att det inte gäller cola och red bull!!!
  • h8him
    Heisan skrev 2010-08-06 13:45:11 följande:
    Jag tycker att okynnesätande överlag är helt galet-här lever ungarna på artificiellt tillverkad proteindryck endast. Då vet man vad de får i sig.
    Jag är så glad att jag skrev denna tråd för jag har verkligen fått massor av bra tips som jag kommer att använda mig av. Solig
  • Trynträ

Borde inte detta inlägg ligga i sandlådan? För det kan väl ändå inte vara allvarligt skrivet. Tycker isåfall allvarligt synd om dina barn TS. Ett barn behöver vitaminer och inte piller för att växa och må bra. Dina dåliga matvanor är väl fine men låt det inte gå ut över försvarslösa barn.

Tycker det är beklämmande när föräldrar för över dåliga matvanor till sina barn så de blir överviktiga redan som små. Varför ge de en dålig start i livet liksom?

Å tänk på att de äckliga växterna är såna som djur ätit. Vad ska du nu äta för nåt för inte kan du väl äta kött där de äckliga växterna och frukterna har vandrat genom och kanske gett smak åt köttet?

• bonnieloveskim
    Trynträ skrev 2010-08-06 16:46:10 följande:

Borde inte detta inlägg ligga i sandlådan? För det kan väl ändå inte vara allvarligt skrivet. Tycker isåfall allvarligt synd om dina barn TS. Ett barn behöver vitaminer och inte piller för att växa och må bra. Dina dåliga matvanor är väl fine men låt det inte gå ut över försvarslösa barn.

Tycker det är beklämmande när föräldrar för över dåliga matvanor till sina barn så de blir överviktiga redan som små. Varför ge de en dålig start i livet liksom?

Å tänk på att de äckliga växterna är såna som djur ätit. Vad ska du nu äta för nåt för inte kan du väl äta kött där de äckliga växterna och frukterna har vandrat genom och kanske gett smak åt köttet?

varför skulle barnen bli överviktiga av kött???

gå du ut och lek i den där sandlådan..  vi andra pratar näringslära här.
  • Trynträ
    bonnieloveskim skrev 2010-08-06 16:58:36 följande:
    varför skulle barnen bli överviktiga av kött???

gå du ut och lek i den där sandlådan..  vi andra pratar näringslära här.
    Ja jag känner att jag inte har så mycket att tillföra så jag går ut och käkar sand nu.
  • Malin o Henke

Har bara läst TS..

Är du på riktigt?? Driver du med oss??

Jag trodde för ett kort ögonblick att man hört, sett o läst det värsta... Men NEJ... Tydligen inte...

JÖSSÖS människa!!!

Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!