• h8him

Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!

Det spelar ingen roll vad andra säger, jag äter inte äckliga grönsaker och frukt och kommer inte att tillåta mitt barn att äta det heller. Bara tanken att tugga på något som legat i jord, bland maskar, bakterier och skit (!!!) får det att vända sig i magen på mig. Samma med frukt. Den är så långt från sitt ursprung som den kan vara. All frukt som säljs är manipulerad och saknar värde. Vitaminer finns att köpa på apoteket så det finns ingen anledning att äta skit.

Jag kommer att låta barnet veta precis hur äckligt det är och tror inte att barnet kommer att vilja stoppa bajsmat i munnen. Det enda som oroar mig är omgivningen som säkert kommer försöka stoppa i mitt barn äckliga potatisar och vidriga jordgubbar. Hur ska jag få dem att förstå att det faktiskt är mitt barn och mitt beslut?

• Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!
  • h8him
    Malin o Henke skrev 2010-08-06 21:19:10 följande:
    Men du stoppar väl för F**N inte BAJS i munnen??? Äter du kött?? Djur BAJSAR bara så att du vet!! O det ÄR det DUMMASTE o FÅNIGASTE jag hört!!! ALLA mår bra o BÖR äta frukt o grönt!! Vitaminer från apoteket räcker INTE!!!
    HUA!!
    Det är bajs, maskar och annat äckligt i jorden! Du får tro att den mat du äter äår bäst men jag ska se till att ingen förskolefröken eller lärare tvingar i mitt barn en enda äckligt frukt ellller grönsak.. Jag har samma rätt till det som de som tycker att barnen inte ska äta kött/fisk/fågel osv.
  • h8him
    Koppkaka skrev 2010-08-06 22:19:40 följande:
    Men bara det inte är grönsaker i såserna? Liksom.. eew..
    Nej, jag är inte dum...Tomte
  • Malin o Henke
    h8him skrev 2010-08-06 22:11:37 följande:
    Kött, fisk. kyckling, såser. godis, chips osv. Inget fel men min kost. Hur så?
    Vad är chips då?? Inte potatis va??? Riktigt underhållande det här ju!!!
  • mitt i maten

Jag ger mitt barn maskar att äta, har inte tänkt på att de lever nära bajs! De är ju djur, har jag tänkt .... fan. Ständigt denna otillräcklighet!

• h8him
    Malin o Henke skrev 2010-08-06 22:34:35 följande:
    Vad är chips då?? Inte potatis va??? Riktigt underhållande det här ju!!!
    Visst, ursprungligen men potatisflingor som friteras har blivit tillräckligt  processade för att inte innehålla kryp, äckel och bajs.
  • Midka

Vår lille är snart åtta och detta har varit ett återkommande problem med omgivningen så din oro är helt befogad!
    Ta ett kalas tex, läbbiga frukter i tårtan! Hur ska man få dem att förstå att det inte är ok för vår lille att äta det? En gång blev det en så stor konflikt runt detta att en grannfamilj ville anmäla mig till BO! Se upp för sådana elaksinnade människor! Vår pojk var helt nöjd med att mumsa på sushin vi tagit med till honom. Trams!

Våga vägra! och stå på dig!

• Ralgen

Ner med grönsaker och frukt!! köttätarna tar över!!

• Hejpådig
    Ralgen skrev 2010-08-06 22:56:00 följande:
    Ner med grönsaker och frukt!! köttätarna tar över!!
    ja helst rått också...grrr! *mumma*
  • Koppkaka
    h8him skrev 2010-08-06 22:24:56 följande:
    Nej, jag är inte dum...Tomte
    *phew* Blev nästan orolig Grönsaker är gift!
  • BrejkStyle

Hehe vad synd. Jag brukar steka maskar när jag inte har några pengar.. Brukar gå ner till grannen och gräva upp ett par stycken.. smakar nästan som kött! ^^

Svar på tråden Jag vägrar ge mitt barn grönsaker och frukt!