Inlägg från: Probably the best in the |Visa alla inlägg
  • Probably the best    in the

    Livet efter sprutan/med mitt barn.någon mer???

    KataStråf skrev 2010-08-18 08:47:18 följande:
    Det finns tyvärr risker med allt! Vaccinet var nytt. Medicinering och vacciner kan ge bieffekter tyvärr. Men jag håller nog med i frågan om vad som hade hänt om man inte tagit vaccinet och fått influensan istället? Man hade kunnat hamna i koma... Är det bättre? Det är jättebeklagligt att folk blivit sjuka av vaccinet, men många blev också väldigt dåliga av svininfluensan. Det finns ju trots allt många som vaccinerade sig utan att bli sjuka med.
    Frågan är väl hur många som blev dåliga av influensan och har bestående men? Snarare tror jag dom är stärkta i sitt immunförsvar! (min egen teori)
  • Probably the best    in the
    M Y L F skrev 2010-08-18 09:39:56 följande:
    Dem som blev allvarligt sjuka hade redan något i kroppen som gjorde att just denna influensan blev så allvarlig.

    Annars var ju symptomen som en vanlig influensa. Jag tror också att man skulle stärka sitt immunförsvar om man blev sjuk. 

    Man kan dö av "vanlig" influensa också. 
    Precis!
    Säkert hade en del som blev sjuka av vaccinet nåt latent i kroppen, men inte alla.
    Vissa sjukdomar (inte alla) tror jag stärker snarare än fäller. Att det mao är bättre att få sjukdomen än att vaccinera sig.
    Huvudsyftet med vaccinationen var väl eg att hindra halva sveriges befolkning att ligga sjuka samtidigt och på så vis riskera infrastrukturen (eller nåt sånt annat bra ord). Och det är ju bra tänkt, men för den enskilde individen kanske det har förstört livet....
    En del av oss hade ju inte blivit sjuka öht!
Svar på tråden Livet efter sprutan/med mitt barn.någon mer???