• nivea bbb

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Hejsan!
    Jag vill börja med att säga att jag inte vill ha massa svar ang att man ska älska det barn man får...osv..osv.. det är en självklarhet. Så har du åsikter kring det- skriv inte detta här tack- det är inte ämnet jag vill prata om. Barn oavsett kön är Guds gåva, men det har inget att göra med om man som mamma/pappa önskar  eller drömmer om en flicka / pojke.

Jag är en mamma som har två söner på 4 resp 5år. Jag älskar dem mer än livet självklart... Jag har varit ensamstående på heltid sen de va små. Nu har jag funnit mannen i mitt liv, vi vill ha barn. Jag har alltid haft en längtan efter en dotter.
    Så min fråga är:
    - Har ni/någon testat Shettles-metoden som går ut på att tidpunkten för samlaget avgör barnets kön.... ???eller har ni testat några andra metoder....- OCH hur gick det???

-Har någon testat Shettles-metoden och det funkat / inte funkat??? 
    (Nu menar jag INTE medicinska metoder som spermaseparation.)

Dessa diskussioner förekommer inte iSverige... men i USA är det vanligt bland mammor att diskutera detta. I USA ber mammorna aldrig om ursäkt för sina diskussioner, man tipsar varandra och har respekt för förälrarnas önskan om att få en pojke/ flicka.

På en svensk föräldrasida skulle man till exempel aldrig hitta ett diskussionsforum som är ägnat könsbestämningen av bebisen innan den är född.
    Men se, det finns det på t ex Parentsoup.com här är det många många kvinnor som fritt och öppet talar om det som i Sverige inte alls är politiskt korrekt, tvärtom, är väldigt tabu.
    Detta att vilja styra hur man får en pojke eller en flicka. Signaturerna är tydliga och talande "boysneedasis"..osv..och så vidare. Det är nämligen så i USA att de flesta kvinnor på föräldrasajterna som vill bestämma sitt barns kön.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???
  • Risgrynet

Jag måste dock be er fundera över en sak angående kostråden. Om målet är att försura kroppen så stämmer det inte helt så som ni skrivit. Gå in på .www.halsosidorna.se och läs om syrabasbalansen.

I korthet:

Livsmedel som är basiska i kroppen och som vi bör äta mer av (och detta ger optimala förhållande för befruktning, dvs är snällt mot alla spermier - x och y) checkbox_blue_small.jpg

De flesta grönsaker, rotfrukter, potatis m.f.

checkbox_blue_small.jpg

Frukt och bär, citron, grapefrukt.

checkbox_blue_small.jpg

Svamp, bönor, komjölk, mesost.

checkbox_blue_small.jpg

Tillskott av kalcium och magnesium är bra då dessa är basiska. För att balansera den normalt för stora syrabalansen kan man därför med fördel ta tillskott av kalcium- och magnesiumpulver (ca 1 tsk per dag).

checkbox_blue_small.jpg 

Algen Chlorella har många bra egenskaper och motverkar bl.a. försurning och hjälper till att rensa kroppen på tungmetaller.

checkbox_blue_small.jpg 

Biologiskt odlade grönsaker anses överlag bli mer basiska, beroende på jordmån, näringsämnen mm.

checkbox_blue_small.jpg

En hel del örter är basiska och kan tas som tillskott eller som teér. Många örter är även bra på att binda  tungmetaller som kan finnas lagrade i kroppen. Exempel på bra örter är: brännässla, åkerfräken, nyponpulver, luzern, johannesört, anis mf.

Livsmedel som är syrebildande (dvs bra om man vill ha en flicka) checkbox_red_small.jpg

Kött, fisk, ägg.

checkbox_red_small.jpg

Kost som innehåller mycket socker. Obs! sockrad frukt (sylt mf.) blir även sur.

checkbox_red_small.jpg 

Ost, pastöriserad mjölk (den som finns i butikerna). Mjölprodukter anses även vara slembildande enligt många och kan därför hjälpa till att göra kroppen än mer igenslaggad och toxisk.

checkbox_red_small.jpg

Vita mjölprodukter, pastaspannmål som råg, vete, havre, ris

checkbox_red_small.jpg

Margarin, olivolja.

checkbox_red_small.jpg

Kaffe, svart té (de flesta örteér är dock basiska) saft, läsk, alkohol, tobak, läkemedel.

checkbox_red_small.jpg

Baljväxter som ärtor och linser är svagt syrabildande. Nötter och frön, Kakao, peppar likaså.

• nivea bbb

Jaha... hjälp va förvirrande... men hur ska man nu veta vad man ska äta eftersom de står så olika ????,, de jag skrev va direktcitat ( jag vet ju inte om de stämmer?) .... Den fakta jag har är från sidor fr USA-dvs jag har ingen aning om de funkar...?.. men enligt Shettles-metoden ska man äta enligt ovan citat jag skrev, dock säger de emot de du skrev.. men båda menar att man ska "försura" för att få en tjej... -VAD ska jag då äta??????...hjäääp ???!!???:........Förvånad??..

• nivea bbb

-men en sak är konsig... man ska väl ändå inte dricka läsk, alkohol, tobak, läkemedel om man vill bli gravid... de e ju det som barnmorskan sa till mig att INTE göra.....

• Risgrynet

Hihi, nejnejnej. Detta är text tagen från en hälsosajt som beskriver vad som gör vår kropp sur respektive basisk. Måste poängtera att man BÖR eftersträva att vara basisk. Då mår kroppen bäst. Men det är ju så att enligt teorin om att X-spermien är lite mer seglivad så bör vi göra oss så infertila som möjligt. Sunka till oss mao

Parenteserna: (och detta ger optimala förhållande för befruktning, dvs är snällt mot alla spermier - x och y) samt  (dvs bra om man vill ha en flicka) har jag skrivit till enligt egen tolkning (vad jag tror är rätt sunt förnuft om man förstår bakgrunden till varför man ska äta på ett visst sätt)

Men jag är absolut ingen expert. Bara försöker förstå detta.

• nivea bbb

Jaha hahaa... tänkte väl...? hahaa... Ja, men om du kommer över nå bra info på vad man ska satsa på att äta då man vill ha en liten tjej så informera mig Skrattande... känner mig superförvirrad... Men jag tänker nog satsa på¨att överdosera grape, tranbär koncentrat o citronjos o folsyra... Vet någon om man kan äta Rosenrot och Folssyra kombinerat?

Halley ...
    TackSolig ja jag drömmer dagligen om en liten bebis... sån extrem längtan... precis så har jag tänkte de...att jag ska vara gravid sista året då man skriver examensarbete "bara"... jag o en tjej till. Jag vill vill vill ha bebis (helst igår om jag fick välja hahaa...)... är så himla orolig att de itne ska funka.. men jag har regelbunden mens o ÄL varje månad.. äter bra mat...dock stressar jag lite för mkt...  Får hoppas att jag kan bli gravid igen... det skulle va en dröm!!! 

• Risgrynet

Efter att igår kväll fått positivt på ältest och haft molvärk och älflytningar så satt jag och lusläste gamla dagboksanteckningar från när yngste killen blev till. Tittade på VUL och UL och mätningar och dateringar och insåg att det som jag trodde var mitt ( EXTEEMT tidiga) första gravsymtom - molvärk - faktiskt var min ägglossning

Detta innebär att han blev till på sex som vi hade tre eller fyra dygn innan själva ägglossningen. Så då kastade vi alla teorier om 'könsbestämning' och hade sex inatt med för att öka chanserna att bli gravida denna månaden. Har redan börjat längta lite efter vår lillebror ja för jag är sääääker på att det blir en pojke till.

Så, lycka till ni som tänker kämpa på med metoder av alla slag, nu överger jag er  det ska bli spännande att få följa er sedan när ni är gravida.

• nivea bbb
    Risgrynet skrev 2010-12-07 09:07:39 följande:
    Efter att igår kväll fått positivt på ältest och haft molvärk och älflytningar så satt jag och lusläste gamla dagboksanteckningar från när yngste killen blev till. Tittade på VUL och UL och mätningar och dateringar och insåg att det som jag trodde var mitt ( EXTEEMT tidiga) första gravsymtom - molvärk - faktiskt var min ägglossning

Detta innebär att han blev till på sex som vi hade tre eller fyra dygn innan själva ägglossningen. Så då kastade vi alla teorier om 'könsbestämning' och hade sex inatt med för att öka chanserna att bli gravida denna månaden. Har redan börjat längta lite efter vår lillebror ja för jag är sääääker på att det blir en pojke till.

Så, lycka till ni som tänker kämpa på med metoder av alla slag, nu överger jag er  det ska bli spännande att få följa er sedan när ni är gravida.
    Solig Haha... ja va ska man säga? jag undrar om det är någon som har testat metoder o de funkat för ?... kanske inte går? ... så mycket man hör vet inte va man ska tro på hahaa.. Men lycka till o hoppas de blir en frisk bebis=))))
    Ja, det skulle vara roligt om folk uppdaterade hur de gått me alla teorier o bebisar=) de kommer jag göra=)) lycka till o hoppas vi alla får bebisar snart "!!!!!!!!!!
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-07 18:56:48 följande:
    Solig Haha... ja va ska man säga? jag undrar om det är någon som har testat metoder o de funkat för ?... kanske inte går? ... så mycket man hör vet inte va man ska tro på hahaa.. Men lycka till o hoppas de blir en frisk bebis=))))
    Ja, det skulle vara roligt om folk uppdaterade hur de gått me alla teorier o bebisar=) de kommer jag göra=)) lycka till o hoppas vi alla får bebisar snart "!!!!!!!!!!
    håller med! Lycka till!¨

Man vet ju inte vad man ska tro... vi kommer nog att fortsätta att ha sex som vanligt. Sådär en gång om dagen ca, ibland varannan, men det tas igen under helgerna.

Men jag kommer att käka tranbärskaplsar i alla falla. och folsyra. Och det är mkt mkt möjligt att jag köper ph-stickor ;-P.

Nikkib - Ni skulle sätta igång i april va? Det blir nog så här med! 
  • nivea bbb
    Robzgurl skrev 2010-12-08 12:41:16 följande:
    håller med! Lycka till!¨

Man vet ju inte vad man ska tro... vi kommer nog att fortsätta att ha sex som vanligt. Sådär en gång om dagen ca, ibland varannan, men det tas igen under helgerna.

Men jag kommer att käka tranbärskaplsar i alla falla. och folsyra. Och det är mkt mkt möjligt att jag köper ph-stickor ;-P.

Nikkib - Ni skulle sätta igång i april va? Det blir nog så här med! 
    Japp... f.om  April kör vi igång hahhaa.....ska bli underbart... längtar sååå mycket! jag har 3 vänner som blivit gravida senaste veckorna,alla 3 inom 2 månader de försökt... hoppas o ber till Gud att de inte ska ta alltför lång tid.. o att man får en liten tjej.... Vi måste uppdatera varandra hur de går=)
    Jag har kollat min ÄL sen i juni ordentligt så jag kommer fortsätta med det, ska oxå köpa tranbärskapslar, dricka pressad citron (älskar det) o folsyra.. vart kan man köpa folsyra o tranbärskapslarna?
    -Vi får hålla tummarna tillsammans=)Solig
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-09 15:06:28 följande:
    Japp... f.om  April kör vi igång hahhaa.....ska bli underbart... längtar sååå mycket! jag har 3 vänner som blivit gravida senaste veckorna,alla 3 inom 2 månader de försökt... hoppas o ber till Gud att de inte ska ta alltför lång tid.. o att man får en liten tjej.... Vi måste uppdatera varandra hur de går=)
    Jag har kollat min ÄL sen i juni ordentligt så jag kommer fortsätta med det, ska oxå köpa tranbärskapslar, dricka pressad citron (älskar det) o folsyra.. vart kan man köpa folsyra o tranbärskapslarna?
    -Vi får hålla tummarna tillsammans=)Solig

Ja, det får vi!! Ja, precis.. hur dum känner man sig om det sen tar ett år... lol.. MEn den som väntar på ngt gott.

Tranbärskapslar finns på hälsokost, men jag tror det är billigare att beställa från nätet.

dricka citron! friskt i alla fall! jag älskar också surt.. haha

Men det är inte lång tid kvar! 
Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???