• nivea bbb

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Hejsan!
    Jag vill börja med att säga att jag inte vill ha massa svar ang att man ska älska det barn man får...osv..osv.. det är en självklarhet. Så har du åsikter kring det- skriv inte detta här tack- det är inte ämnet jag vill prata om. Barn oavsett kön är Guds gåva, men det har inget att göra med om man som mamma/pappa önskar  eller drömmer om en flicka / pojke.

Jag är en mamma som har två söner på 4 resp 5år. Jag älskar dem mer än livet självklart... Jag har varit ensamstående på heltid sen de va små. Nu har jag funnit mannen i mitt liv, vi vill ha barn. Jag har alltid haft en längtan efter en dotter.
    Så min fråga är:
    - Har ni/någon testat Shettles-metoden som går ut på att tidpunkten för samlaget avgör barnets kön.... ???eller har ni testat några andra metoder....- OCH hur gick det???

-Har någon testat Shettles-metoden och det funkat / inte funkat??? 
    (Nu menar jag INTE medicinska metoder som spermaseparation.)

Dessa diskussioner förekommer inte iSverige... men i USA är det vanligt bland mammor att diskutera detta. I USA ber mammorna aldrig om ursäkt för sina diskussioner, man tipsar varandra och har respekt för förälrarnas önskan om att få en pojke/ flicka.

På en svensk föräldrasida skulle man till exempel aldrig hitta ett diskussionsforum som är ägnat könsbestämningen av bebisen innan den är född.
    Men se, det finns det på t ex Parentsoup.com här är det många många kvinnor som fritt och öppet talar om det som i Sverige inte alls är politiskt korrekt, tvärtom, är väldigt tabu.
    Detta att vilja styra hur man får en pojke eller en flicka. Signaturerna är tydliga och talande "boysneedasis"..osv..och så vidare. Det är nämligen så i USA att de flesta kvinnor på föräldrasajterna som vill bestämma sitt barns kön.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???
  • Robzgurl

lägger till i favoriter.

nikki b

har också ny man. 2 pojkar sen innan. ;-P

lägger p-pillerna om 3 veckor typ.

• hilah
    Nikki b skrev 2010-11-26 12:02:20 följande:
    Solig Ja.... hahha... men vet ju aldrig... men om de väldigt mkt såg ut som en liten tjej är de säkert det... =) Jätteroligt oavsett, grattis igen! Varje graviditet är ett mirakel... de e såå mkt som ska till för att bli graivd ju=) Åhh hoppas jag kan bli det i vår... räknar ner dagarna till Maj då bebisverkstaden kan börja... =)
    Ja... precis, har oxå hört att de e 75% chans att få ett barn av samma kön, så de stämde visst in på min vän som väntar den 4e pojken nu.....
    Detta med att skaffa barn med en ny karl är en otrolig upplevelse... allt är nytt på nå vis...ska verkligen pröva alla tricks, då menar jag maten o sluta ha sex 3 dgr innan ÄL i vår...o hoppas hoppas...!
    Vad spännande! Sonen var faktiskt oplanerad och nu när vi medvetet försökte få till tvåan, så var det en speciell känsla. Maj är en bra månad att bli gravid i - då föds barnet i februari, som min son och jag tyckte det var perfekt. Skönt att slippa vara gravid på sommaren och lagom tills värmen kommer är man återställd och barnet är starkare.
  • hilah
    vita stenen skrev 2010-11-26 12:05:32 följande:
    Tack för era svar. Vi körde iaf igårkväll ;)

Igår kväll började jag även få äl-värk, har haft liite ont nu på morgonen oxå. När är det egentligen man har värken? Är det när ägget släpper eller innan ägget släpper?
    Tror det är när ägget släpper, så ni prickade det nog in det ganska bra Lycka till!
  • nivea bbb
    Robzgurl skrev 2010-11-26 12:06:36 följande:
    lägger till i favoriter.

nikki b

har också ny man. 2 pojkar sen innan. ;-P

lägger p-pillerna om 3 veckor typ.

Solig Jaha...kul att du hänger på oss gulliga mammor i denna trådSkrattande...
    Va kul att vi är "samma lika" hahaa.. visst är det en speciell känsla att liksom starta om med en ny kärlek, jag var tillsammans med mina söners pappa 8år innan det tog slut... varit ensamstående på heltid flera år, tungt men samtidigt skönt att veta att man faktiskt klarar sig själv=)
  • nivea bbb
    hilah skrev 2010-11-26 12:07:34 följande:
    Vad spännande! Sonen var faktiskt oplanerad och nu när vi medvetet försökte få till tvåan, så var det en speciell känsla. Maj är en bra månad att bli gravid i - då föds barnet i februari, som min son och jag tyckte det var perfekt. Skönt att slippa vara gravid på sommaren och lagom tills värmen kommer är man återställd och barnet är starkare.

Solig Jaha..?... mina söner va oxå oplanerade, jag hade ingen aning om att det fanns nå metoder man kan testa för att få ett visst kön, men nu vet jag det o precis som du säger så måste det vara en speciell känsla att planera en bebis... Min pojkvän o jag är helt överens att vi sak sätta igång bebisverkstaden i Maj.... såå spännande jag längtar så jag vet inte vad jag ska ta mig till hahaa... Det är p.ga min akademiska examen jag ska ta så jag då tar examen höggravid är tanken. 
    Jag tar dock examen i Januari så man kanske ska börja pröva i Juni ist..???.. iof är väl inte chansen speciellt stor att man blir gravid på första gångerna???...eller?.. 
    Hur länge har ni försökt tills du blev gravid? 
    Ja, jag kan tänka mig att det är en bra månad att få barn i... feb-mars när våren kommer .... hoppas hoppas jag kan bli gravid bara... man är ju så orolig.....Skäms 
  • Robzgurl

Nikkib

japp, speciell känsla men ny man. Levde med exet i drygt 7 år. Nu är allt nytt igen. Mina barn var också planerade men fösta tog ca 1,5 år att tillverka. Och jag har för mig att han blev till på äl dagen. Men man vet ju inte. Ha är fem år nu. minns inte..

tvåan tog ett seriöst försök. Hade sex mitt på äl, när testet visade pos. *hade slutat med minipillerna i januari och sen körde vi med avbrutet och i april smack.

Jag är lit velig. Jag vill egentligen NU! Och funderasr på att sluta efter denna p-pillerkartan, dvs om 2 veckor. Men är helt rädd att jag ska bli gravid direkt. Vill vänta några månader till (tar examen  jan 2012 - dvs om lite mer än ett år).

Men sen är jag rädd för att det ska ta lång tid.... då är det ju lika bra att börja.

Funderar på att köpa ph-test. de har på apoteket 230kr. HAr redan köpt kalciumtabletter o folsyra..

Ska köpa tranbärskapslar också..

VAD ÄR DET FÖR MAT MAN SKA ÄTA?? 

• Risgrynet

Är i samma sits själv. Två pojkar och önskar oss nu en liten tös.

Vill bara påpeka ett par saker.

Det föreslås att äta/dricka grape. Detta gör kroppen mer basisk och inte sur. Trots att grapen i sig är sur. Den påverkar något i kroppen som utlöses så att vi blir mer basiska.
    Kalcium och magnesium gör oss också mer basiska.

Så jag kör med tranbär i juice och kapslar. Har slutat med vitamintabletterna (eftersom de innehåller just kalcium och magnesium) och äter enbart folsyra.

Vi ska försöka ha sex ända fram till dagen före äl och sen paus. Tror tyvärr enbart att detta kommer resultera i att det dröjer längre tid att bli gravida och sen kommer vi ändå få en pojke. Och ändå bli överlyckliga. Tänk vad man gör sig till

Här kan ni läsa om pH http://www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

men i korta drag - undvik allt som anses nyttigt och kläm i er kött, ägg, mjölkprodukter, choklad, kaffe och svart te. Om ni ska äta grönsaker så koka dem alldeles för länge och håll er sedan ute i det kalla vädret mycket vilket också gör blodet en smula mer surt.

• Robzgurl
    Risgrynet skrev 2010-12-01 11:36:34 följande:
    Är i samma sits själv. Två pojkar och önskar oss nu en liten tös.

Vill bara påpeka ett par saker.

Det föreslås att äta/dricka grape. Detta gör kroppen mer basisk och inte sur. Trots att grapen i sig är sur. Den påverkar något i kroppen som utlöses så att vi blir mer basiska.
    Kalcium och magnesium gör oss också mer basiska.

Så jag kör med tranbär i juice och kapslar. Har slutat med vitamintabletterna (eftersom de innehåller just kalcium och magnesium) och äter enbart folsyra.

Vi ska försöka ha sex ända fram till dagen före äl och sen paus. Tror tyvärr enbart att detta kommer resultera i att det dröjer längre tid att bli gravida och sen kommer vi ändå få en pojke. Och ändå bli överlyckliga. Tänk vad man gör sig till

Här kan ni läsa om pH www.halsosidorna.se/Syrabasbalansen.htm

men i korta drag - undvik allt som anses nyttigt och kläm i er kött, ägg, mjölkprodukter, choklad, kaffe och svart te. Om ni ska äta grönsaker så koka dem alldeles för länge och håll er sedan ute i det kalla vädret mycket vilket också gör blodet en smula mer surt.
    hum. då är det bara att kasta (eller spara om de håller) mina vitamin kvinna... o kalcium tabs.. Men jag läste tvärtom.. att kalcuim o magnesium skulle vara för flicka..

Funderar på att köpa ph- stickor..

ngn som vet om man kan få tag i dem lite billigare på nätet?
  • Risgrynet

robzgurl - vart läste du det och angavs det någon anledning till varför det skulle öka chansen/risken för flickfoster?

• Robzgurl
    Risgrynet skrev 2010-12-01 13:40:59 följande:
    robzgurl - vart läste du det och angavs det någon anledning till varför det skulle öka chansen/risken för flickfoster?
    www.ingender.com 

läste inte så noga dock 
Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???