• nivea bbb

Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???

Hejsan!
    Jag vill börja med att säga att jag inte vill ha massa svar ang att man ska älska det barn man får...osv..osv.. det är en självklarhet. Så har du åsikter kring det- skriv inte detta här tack- det är inte ämnet jag vill prata om. Barn oavsett kön är Guds gåva, men det har inget att göra med om man som mamma/pappa önskar  eller drömmer om en flicka / pojke.

Jag är en mamma som har två söner på 4 resp 5år. Jag älskar dem mer än livet självklart... Jag har varit ensamstående på heltid sen de va små. Nu har jag funnit mannen i mitt liv, vi vill ha barn. Jag har alltid haft en längtan efter en dotter.
    Så min fråga är:
    - Har ni/någon testat Shettles-metoden som går ut på att tidpunkten för samlaget avgör barnets kön.... ???eller har ni testat några andra metoder....- OCH hur gick det???

-Har någon testat Shettles-metoden och det funkat / inte funkat??? 
    (Nu menar jag INTE medicinska metoder som spermaseparation.)

Dessa diskussioner förekommer inte iSverige... men i USA är det vanligt bland mammor att diskutera detta. I USA ber mammorna aldrig om ursäkt för sina diskussioner, man tipsar varandra och har respekt för förälrarnas önskan om att få en pojke/ flicka.

På en svensk föräldrasida skulle man till exempel aldrig hitta ett diskussionsforum som är ägnat könsbestämningen av bebisen innan den är född.
    Men se, det finns det på t ex Parentsoup.com här är det många många kvinnor som fritt och öppet talar om det som i Sverige inte alls är politiskt korrekt, tvärtom, är väldigt tabu.
    Detta att vilja styra hur man får en pojke eller en flicka. Signaturerna är tydliga och talande "boysneedasis"..osv..och så vidare. Det är nämligen så i USA att de flesta kvinnor på föräldrasajterna som vill bestämma sitt barns kön.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???
  • nivea bbb
    Robzgurl skrev 2010-12-09 16:27:59 följande:

Ja, det får vi!! Ja, precis.. hur dum känner man sig om det sen tar ett år... lol.. MEn den som väntar på ngt gott.

Tranbärskapslar finns på hälsokost, men jag tror det är billigare att beställa från nätet.

dricka citron! friskt i alla fall! jag älskar också surt.. haha

Men det är inte lång tid kvar! 
    Hahaa... nej skönt som tusan ska du veta att ha en i samma sits=) som oxå lääängtar till i vår/ försommarHjärta...idag har jag en ENORM längtan..kan vara att sönerna hälsar på sin pappa nu 2 dagar.... och att ALLA kring mig får barn/ gravida...alla !!! Jag vill att de ska gå snabbt ...... månaderna seeeeeeeeeegar sig fram alltför mycket nu.... karln fattar ingenting o förstår inte alls min längtan... jag vill va gravid NU !!! hahahaa...
    Ok tack ska kolla hälsokost, de e ju även bra mot urinvägsinfektioner som jag får ofta=(... ska köpa dem nu... o folsyra måste man ju äta innan man blir gravid..men har hört att man riskerar högre chans att få cancer om man äter folsyra-samtidigt som det ska vara bra för fostret......................?.. förvirrande som alltid... Jag har 5 dagar kvar till ÄL så de skulle vara den perfekta helgen att försöka....men måste ju hålla mig ett litet tag till...jag önskar att studierna va slut... NU..Kräks
  • Robzgurl
    Nikki b skrev 2010-12-10 15:25:29 följande:
    Hahaa... nej skönt som tusan ska du veta att ha en i samma sits=) som oxå lääängtar till i vår/ försommarHjärta...idag har jag en ENORM längtan..kan vara att sönerna hälsar på sin pappa nu 2 dagar.... och att ALLA kring mig får barn/ gravida...alla !!! Jag vill att de ska gå snabbt ...... månaderna seeeeeeeeeegar sig fram alltför mycket nu.... karln fattar ingenting o förstår inte alls min längtan... jag vill va gravid NU !!! hahahaa...
    Ok tack ska kolla hälsokost, de e ju även bra mot urinvägsinfektioner som jag får ofta=(... ska köpa dem nu... o folsyra måste man ju äta innan man blir gravid..men har hört att man riskerar högre chans att få cancer om man äter folsyra-samtidigt som det ska vara bra för fostret......................?.. förvirrande som alltid... Jag har 5 dagar kvar till ÄL så de skulle vara den perfekta helgen att försöka....men måste ju hålla mig ett litet tag till...jag önskar att studierna va slut... NU..Kräks
    Men kör ni med kondom nu då?

Ja, vissa dagar är längtan värrre. Känner likadant. Det är egentligen inte såå lång tid kvar med ja, det segar som f..

Ja, tranbär är ju bra mot uvi. DET har jag också mkt. Fick det första gången som gravid. Sen har jag börjat få det massor i år. Typ 4 ggr med behandlig, sen har jag känt det och provat först att dricka mkt med mera. Men mitt kommer så fort.. Känne ringet sen kissar jag en gång och får så ont och blodblandat. Weird - SORRY för vidrig info ;-P

Ja, det känns jätteskönt att ha ngn likasinnad!!  Hur gammal är du och dina söner? Själv är jag 25, barnen 5 och 3 år. Förhållandet med min nya man är inte jättelångt änsålänge , snart  9 månader. Men vi har känt varann sen mellanstadiet..

Sen var jag o exet ihop 6 år innan vi fick barn o hur bra gick det, aldrig ngn garanti.

Men längtan nu efter en liten är stor! Får hålla mig i skinnet för att inte ligga och kolla runder på nätet efter vagn och sådär.   ha det bäst!
  • burnisen
    Nikki b skrev 2010-08-09 13:18:10 följande:

Kul kul att det finns fler än jag som tycker detta är intressan...
    Jag har läst massa på olika amerikanska sidor, där har dem någon form av ägglossningskit (kanske samma som clearblue produkter???) så man har stenkoll när /innan  ägglossningen.. sen har jag genom min vän fått massa info om Shettles-metoden som är otroligt poppis i USA, där har hon och grann-mammorna träffar där de diskuterar olika metoder,, hon har 3 flickor o en pojke..
    I sverige är det ju inte tillåtet att medicinskt välja kön.. vilket man kan göra i USA för 2300-4000 dollar vilket min vän gjorde då det ville ha en pojke efter sina 3 flickor.

Skulle va kul o höra om någon verkligen testat en metod o hur det gick.. jag själv ska göra det.. dock inte allt som står i Shettles metod men lite.. =)

Helena OSV- intressant med dina barn, då borde ju Shettles metoden funkat på er???

Mina- Tack :) jag ska gå  in där o kolla nu=)

För er som är intresserade kan jag rekomendera dessa länkar:
    translate.google.se/translate?hl=sv&langpair=...://www.fertilinet.com/sexofbaby.htm

booksxyz.com/profile2970365.php

se.babycenter.com/pregnancy/naming/choosingse.../

Mvh / Nyfikna Nikki-mamman...

Jag läste lite om Shetlles metoden och halkade in på 0+12, om ja fattade det rätt så är det raka motsatsen till shettles?? Jag som stenhårt tänkt att satsa på dagar innan ÄL, blev nu väldigt virrig!! (har två pojkar och vill ha en liten syster) Skulle ju vara väldigt roligt att höra mer om vad du hört av dina väninnor i USA, och vad du/ni anser om 0+12??
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Alvin 060922 - Noah 080607 ♥¸.?°´¯) ♥
  • burnisen

Ja missade ju massor av sidor med massa bra info, så strunt i mina frågor :)

Blir att inhandla folsyra, citron, tranbär...glömde ja nåt nu tro... ja också sex fram till 3 dagar innan, hoppas bara att Äl fortsätter att vara så punktlig...annars så blir de ju jättes vårt!!

• nivea bbb
    burnisen skrev 2010-12-13 13:30:30 följande:
    Ja missade ju massor av sidor med massa bra info, så strunt i mina frågor :)

Blir att inhandla folsyra, citron, tranbär...glömde ja nåt nu tro... ja också sex fram till 3 dagar innan, hoppas bara att Äl fortsätter att vara så punktlig...annars så blir de ju jättes vårt!!
    Ja, jag kollar min ÄL o skriver ner den varje månad... för att kunna veta när man ska ha upphåll (över ÄL dagarna)... o när man ska sluta ha sex.  Jag ska oxå inhandla citron, grape,tranbär o folsyra... men de e sååå DYRT herregud icas citroner kostar 4.50 STYCK !!??!!.... fy säger jag bara! man lär ju trycka i sig en hel del menar jag... men va gör man inte för att öka chansen för en liten tjejSkrattande
    Min barndomsvän som bor i Texas har "gjort" en dotter o sina söner efter Shelettes metoden, alltså haft sex på ÄL dagarna för sönerna o dottern blev till 3 dagar innan ÄL.. MEN i USA har de MYCKET mer hjälp att ta till. De har tex gender-help-kit... (könsbestämmelsekit typ..) där man köper ÄL-test, o får kostråd osv... sånt har ju inte vi här för de e så tabu hemskt nog. Jag tycker (som min vän säger ) att det borde vara så att man har rätten att påverka om det inte sker medicinsk vs... så långt går många, de kostar ca 25-45.000dollar att göra urval av kön. Men om man då tar till de metoder som vi pratar om här., dvs kolla ÄL, äta bra o tima in sexet så man ökar chansen för flickfoster borde de ju finnas lite mer hjälp samt pålästa barnmorskor / sidor på svenska tycker jag iaf.
    Kul att vi är så många här som hjälps åt Solig
  • nivea bbb
    Robzgurl skrev 2010-12-11 20:37:37 följande:
    Men kör ni med kondom nu då?

Ja, vissa dagar är längtan värrre. Känner likadant. Det är egentligen inte såå lång tid kvar med ja, det segar som f..

Ja, tranbär är ju bra mot uvi. DET har jag också mkt. Fick det första gången som gravid. Sen har jag börjat få det massor i år. Typ 4 ggr med behandlig, sen har jag känt det och provat först att dricka mkt med mera. Men mitt kommer så fort.. Känne ringet sen kissar jag en gång och får så ont och blodblandat. Weird - SORRY för vidrig info ;-P

Ja, det känns jätteskönt att ha ngn likasinnad!!  Hur gammal är du och dina söner? Själv är jag 25, barnen 5 och 3 år. Förhållandet med min nya man är inte jättelångt änsålänge , snart  9 månader. Men vi har känt varann sen mellanstadiet..

Sen var jag o exet ihop 6 år innan vi fick barn o hur bra gick det, aldrig ngn garanti.

Men längtan nu efter en liten är stor! Får hålla mig i skinnet för att inte ligga och kolla runder på nätet efter vagn och sådär.   ha det bäst!
    Hej!
    Nej.. ingen kondom här inte... vi har kört avbrutet sedan vi blev tillsammans för 2år sedan... .. - bara avbrutet ( o hopp om att de ska smita förbi varje gång).
    Nej du har rättSkrattande det är ju faktiskt inte alls lång tid kvar..men längtan den är som en kniv i magen ...iaf på mig...
    Min kurskamrat ska ha bebis inom 3 veckor... de gör ont ihjärtat på mig.. jag vill oxå...

Jag fick kejsarsnitt med sönerna så jag har fått många urinvägsinflammationer efter det, så tranbär är ju bra då sägs det.. ska vänta tills januari o då köpa tranbär! Så jättejobbigt med urinvägsinfl..... Skrikandes...

Ja, det är verkligen jätteroligt o skönt att få "prata" med en likasinnad... jätteskönt !!!!Solig 
    Jag har varit ensam med mina pojkar sedan pappan o jag separerade då de va alldeles för små. Jag har ensam vårdnad om dem båda, har genomgått en tung vårdnadstvist i Tingsrätten så jag har fått gå den tunga vägen jag inte önskar någon mamma att behöva gå. Det har gjort väldigt ont att få sånt hat, oansvar samt lögner från en man som varit ens sambo sedan 8år tillbaka.... Men sen efter ca 4.5år vände livet.. jag träffade min nuvarande pojkvän.
    Som det är just nu är vi särbos o det funkar jättebra!
    Vi har varit ihop 2år o han tar mer ansvar/bryr sig om mig än mina söners pappa någonsin gjort så precis- nej längden man varit ihop ger ingen säkerhet. Jag tycker det är fantastisk att ensamstående mammor som oss klarat att ta sig igenom en separation- det är det absolut bästa för barnet/barnen. Det värsta man kan göra är att vara tillsammans för barnets skull. Sen är det jätteskönt samt en stolthet o trygghet att veta att man faktiskt klarar sig bra utan en man... det tror jag är jätteviktigt.
    -Hur underbart är det liksom inte att kunna bli nykär igen i en ny man.. o börja om ... jag tycker det är helt fantastiskt o hoppas jag kan få barn med honom!
    Bor ni tillsammans? Har du barnen heltid eller varannan vecka? Solig
  • Robzgurl

Ja, vi bor ju typ tsm, men han har kvar sin lgh men har typ alla sina grejer här. Jag har delad vårdnad. Trodde inte det för innan separationen fanns han inte där. Så det ärväl både positivt o negativt. Men jag har dem ändå mer, vissa veckor blir det 50% -50%. men han har ddem oftast ca två och en halv dag. Ons, hämtar på dagis. Sen får jag dem tors kväll eller fre morgon. :) men ja, det är jobbigt fram och tillbaka.. Sen är det drygt då min nye avskyr honom, men visar det inte.. Ha det bäst

• burnisen
    Nikki b skrev 2010-12-14 17:41:48 följande:
    Ja, jag kollar min ÄL o skriver ner den varje månad... för att kunna veta när man ska ha upphåll (över ÄL dagarna)... o när man ska sluta ha sex.  Jag ska oxå inhandla citron, grape,tranbär o folsyra... men de e sååå DYRT herregud icas citroner kostar 4.50 STYCK !!??!!.... fy säger jag bara! man lär ju trycka i sig en hel del menar jag... men va gör man inte för att öka chansen för en liten tjejSkrattande
    Min barndomsvän som bor i Texas har "gjort" en dotter o sina söner efter Shelettes metoden, alltså haft sex på ÄL dagarna för sönerna o dottern blev till 3 dagar innan ÄL.. MEN i USA har de MYCKET mer hjälp att ta till. De har tex gender-help-kit... (könsbestämmelsekit typ..) där man köper ÄL-test, o får kostråd osv... sånt har ju inte vi här för de e så tabu hemskt nog. Jag tycker (som min vän säger ) att det borde vara så att man har rätten att påverka om det inte sker medicinsk vs... så långt går många, de kostar ca 25-45.000dollar att göra urval av kön. Men om man då tar till de metoder som vi pratar om här., dvs kolla ÄL, äta bra o tima in sexet så man ökar chansen för flickfoster borde de ju finnas lite mer hjälp samt pålästa barnmorskor / sidor på svenska tycker jag iaf.
    Kul att vi är så många här som hjälps åt Solig
    Grape var det ja =) köpelistan färdig!

Ja det är inte klokt att det är så tabu! Säger man det i min närhet så möts man av alla slags olika kommentarer, skit tråkigt för man kan inte helt vara ärlig varken mot sig själv eller andra, för ja orkar inte ta fajten vareviga gång, skönt att mannen inte har något emot detta utan förljer med på resan, om än lite frågande till allt haha gott man har någon att prata av dig med, och så finns ju självklart familjeliv!!!
  • aliceolivia

Hej hej!

Vad skönt att det finns fler som tänker som jag! Har bara vågat pratat om det här med en av mina närmaste vänner för jag är rädd att bli predikad för att man ska va tacksam för det man får osv. Klart man ska men om jag ska vara ärlig med mig själv så vill jag helst ha en tjej!

Jag har inga barn sen tidgare men min sambo har en pojk och en flicka. Av olika anledningar kommer det nog bara bli ett gemensamt barn för oss och då vill jag faktiskt helst att det är en tjej. Han har ju redan en av varje så för honom spelar det ingen roll. Har lusläst alla tips här och planen är att har massor av mys fram till två dagar innan ägglossningen ungefär. Grejjen är den att jag är lite rädd för att det kommer ta väldgt lång tid innan "det tar sig" då. Någon som har egen erfarenhet av detta att dela med sig av?

Sen kan det ju förstås ta lång tid även om man lyckas pricka ÄL... .

• nivea bbb
    aliceolivia skrev 2010-12-15 19:43:34 följande:
    Hej hej!

Vad skönt att det finns fler som tänker som jag! Har bara vågat pratat om det här med en av mina närmaste vänner för jag är rädd att bli predikad för att man ska va tacksam för det man får osv. Klart man ska men om jag ska vara ärlig med mig själv så vill jag helst ha en tjej!

Jag har inga barn sen tidgare men min sambo har en pojk och en flicka. Av olika anledningar kommer det nog bara bli ett gemensamt barn för oss och då vill jag faktiskt helst att det är en tjej. Han har ju redan en av varje så för honom spelar det ingen roll. Har lusläst alla tips här och planen är att har massor av mys fram till två dagar innan ägglossningen ungefär. Grejjen är den att jag är lite rädd för att det kommer ta väldgt lång tid innan "det tar sig" då. Någon som har egen erfarenhet av detta att dela med sig av?

Sen kan det ju förstås ta lång tid även om man lyckas pricka ÄL... .
    Hejsan o welcome Solig

Ja.. de kan ju säkert ta lite längre tid kanske.? ..jag har ju inte börjat bebisverkstaden än men när jag väl gör de hoppas jag så klart de inte ska ta för lång tid.... jag har regelbunden Äl 8kollar varje månad o skriver upp) så då kanske de e lättare? vet inte alls jag..

Uppenbarligen är detta ett ämne som är känsligt o mammor inte vågar tala om... verkar vara tabu här i sverige tråkigt nog. Det handlar ju inte om att man inte älskar sina pojkar-har inge alls me dem att göra.. utan en dröm/önskan vissa av oss har som vi  inte ska behöva skämmas för! Jättteskönt att se att det finns fler som har samma tankar som jag09 
  • Läkerol

Hej!!

Wow, älskar denna tråd.

Har 2 flickor och vill ha en pojke.

Hur gör man endast pojkar?

Stapla upp så mycket ni bara kan.

Svar på tråden Har någon testat Shettles-metoden för att påverka kommande barnets kön???