• Anonym (förvirrad)

jag längre än han...

Känns så fånigt att skriva om mitt "lyxproblem"..men det är det, ett problem.
    Träffade för tre år sen en undebar kille...allt jag vill ha i en förpackning! Men..jag är 1,83 och han 1,77... Nu tänker alla: vad är problemet?? men jag känner mig alltid som en jätte bredvid honom.. har alltid haft killar på ca 1,90, fått känna mig liten och "tjejig"ibland brevid dom, men det gör jag aldrig med min kille, förutom då vi sitter ned(?)...jag vet att det är han jag kommer leva med, men jag kan aldrig ha en klack på mig o aldrig kunna klä upp mig med honom..hade ballerinaskor på ett bröllop nu! Det är inte jag...men jag hatar känslan att känna mig stor brevid honom....hur ska man komma över detta?..kanske man inte gör....
    Jag skäms verkligen över mina tankar då jag tittar på honom...min fina kille...åååh, blir tokig på mig själv, men man vill ju inte känna sig som "mannen" i ett förhållande...

Någon annan som är längre än sin kille där ute??Obestämd

• Svar på tråden jag längre än han...
  • qzectb

Det är ju ingen stor skillnad. Njut av fördelarna i stället. Med den längden kommer du aldrig att bli nedvärderad pga att du är kort. Du är en lång dam i stället för liten tjej. Jag tror många små tjejer skulle vilja byta med dig. Det är hög status i att vara lång, även för tjejer.

• Nia01

Jag har samma problem, skit fånigt, jag vet!

Vi är lika långa men jag VÄGRAR klackar, haha jag tycker aldrig de ser konstigt ut när de kommer till andra par, men när de gäller mig själv får jag panik. Jag är ändå itne spciellt lång, 164...Men jag kör på ballerina jag med, haha

• Rokka Jill

tror värst är att var amitt i emellan.. vara den söta lilla tjejen eller ladyn med pondus.. Men vi mitt emellan måste hitta "vårt".. Jag har tex mina långa fransar och stora bröst som förtrollar både kvinnor o män!
    Vardagen är ju lättare.. Vi sysns, kan ta för oss, kläder passar, skor hittas nästan alltid..

Vi har alla våra för och nackdelar och våra speciella egenheter!

• annat82

Jag och sambon är precis lika långa och till viss del har jag haft samma känslor som du. Har mest låga killkompisar dessutom så det blir ganska stor skillnad då. Har inte högklackat så ofta men känner mig ändå "lång" bredvid honom bara för att vi är lika långa och ibland är det faktiskt lite jobbigt, men jag har mest lärt mig leva med det och man måste se förbi det.

Däremot tycker jag du ska fortsätta med klackar när du vill annars tror jag det kanske blir ett större problem än det är om man ska tänka på det hela tiden

• Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2010-08-10 23:30:07 följande:

Längre än HONOM???

Tänk om han älskar dig, trots den bristande svenskan!

??
  • Lillsnufflan
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-10 23:41:06 följande:
    ??
    Personen tycker att du borde skrivit "längre än honom" i rubriken. Men det är lugnt, jag tror alla förstod.

För övrigt är min man längre än mig, men min mamma är mycket längre än min pappa. Det verkar aldrig ha varit något större problem för dem. Men mamma satt ner framför pappa på bröllopsfotot...
  • Anonym (förvirrad)

men att man orkar bry sig om at jag har fel ord i rubriken..? ja, skulle tro att han älskar mig trots bristande svenska.

Lillsnufflan: ja, jag ska inte sitta ned, där går gränsen...på bröllopsfotot alltså:)

• Lillsnufflan
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-10 23:56:41 följande:
    men att man orkar bry sig om at jag har fel ord i rubriken..? ja, skulle tro att han älskar mig trots bristande svenska.

Lillsnufflan: ja, jag ska inte sitta ned, där går gränsen...på bröllopsfotot alltså:)
    Det är många som lägger mycket tid på det här forumet på att märka ord. Jag må vara lärare i svenska men jag förstår faktiskt inte hur man kan tycka att det är så viktigt. Då länge man skriver tillräckligt korrekt för att budskapet ska gå fram ser jag inte problemet.
  • Anonym (förvirrad)
    länge ska det väl stå va??!! herregud kvinna, stava ordentligt!

FlörtFlört
  • Grätchen

Men äsch. 

5 cm? Är det så mycket? Är det så viktigt att tjejen ska vara längre?

Jag tycker inte det.

Svar på tråden jag längre än han...