• Anonym (förvirrad)

jag längre än han...

Känns så fånigt att skriva om mitt "lyxproblem"..men det är det, ett problem.
    Träffade för tre år sen en undebar kille...allt jag vill ha i en förpackning! Men..jag är 1,83 och han 1,77... Nu tänker alla: vad är problemet?? men jag känner mig alltid som en jätte bredvid honom.. har alltid haft killar på ca 1,90, fått känna mig liten och "tjejig"ibland brevid dom, men det gör jag aldrig med min kille, förutom då vi sitter ned(?)...jag vet att det är han jag kommer leva med, men jag kan aldrig ha en klack på mig o aldrig kunna klä upp mig med honom..hade ballerinaskor på ett bröllop nu! Det är inte jag...men jag hatar känslan att känna mig stor brevid honom....hur ska man komma över detta?..kanske man inte gör....
    Jag skäms verkligen över mina tankar då jag tittar på honom...min fina kille...åååh, blir tokig på mig själv, men man vill ju inte känna sig som "mannen" i ett förhållande...

Någon annan som är längre än sin kille där ute??Obestämd

• Svar på tråden jag längre än han...
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-10 23:56:41 följande:
    men att man orkar bry sig om at jag har fel ord i rubriken..? ja, skulle tro att han älskar mig trots bristande svenska.

Lillsnufflan: ja, jag ska inte sitta ned, där går gränsen...på bröllopsfotot alltså:)
    Det var ju det som var hela poängen.. "orka bry sig" tror nog att han la märke till att du var längre än honom..
  • Anonym
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-11 00:11:11 följande:
    Så länge ska det väl stå va??!! herregud kvinna, stava ordentligt!

FlörtFlört

Men asså förstår du inte? Jag tycker det är jätteviktigt att min svenska pojkvänn ska kunna klara av att böja en sån simpel sak som "han" rätt?
    Jag vill inte kunna svenska språket bättre än min pojkvänn, med tanke på att jag inte ens är svensk medborgare. Så JAG hade lagt vikt på en sån här sak. Fast det är en löjlig sak.. Precis som dina 5 cm..
    Hade det hela handlat om hans nedre delar, hade jag förstått ditt dilemma...

Å andra sidan hade jag inte valt en man som är kortare, men det är ju med tanke på hur kort jag är!

• Fratris
    Anonym skrev 2010-08-11 06:30:32 följande:

Men asså förstår du inte? Jag tycker det är jätteviktigt att min svenska pojkvänn ska kunna klara av att böja en sån simpel sak som "han" rätt?
    Jag vill inte kunna svenska språket bättre än min pojkvänn, med tanke på att jag inte ens är svensk medborgare. Så JAG hade lagt vikt på en sån här sak. Fast det är en löjlig sak.. Precis som dina 5 cm..
    Hade det hela handlat om hans nedre delar, hade jag förstått ditt dilemma...

Å andra sidan hade jag inte valt en man som är kortare, men det är ju med tanke på hur kort jag är!

Pojkvän stavas med 1 "n".

För att återgå till TS tråd: Jag kom INTE över att mitt ex var kortare än mig när jag hade klackar på mig (han var bara cirka 5cm längre än mig utan), och det tog slut efter över 2 år tillsammans. SJÄLVKLART inte på grund av hans längd, utan av andra orsaker, men nu när jag har en kille som är 193cm så inser jag verkligen hur viktigt det är för mig med längd... mycket mer än jag ville erkänna när jag var ihop med mitt ex! (Och då är jag "bara" 168cm).

Jag älskar också klackar och att känna mig kvinnlig, och det gjorde jag verkligen nästan aldrig med mitt ex. Vet inte vad jag vill säga med detta, bara att jag tror att de som själva inte varit där kanske inte alltid förstår problemet. Sedan finns det ju sådana som inte bryr sig alls, vilket ju är bra för dem :)

Ville nog bara säga att jag förstår precis hur du känner.
  • virre85

Jag är ganska lång 1.76 och jag har haft pojkvänner som är kortare, nu går jag inte gärna i högklack så skillnaden har ju inte varit jätte stor.  Men sen hade jag än där jag inte fick gå i klack för att han inte ville se så kort ut, de tog slut rätt snabbt.

Min make är 2 cm längre vilket gör att de tillfällen jag har klack blir jag längre, men det är varken någon han eller jag stör mig på.

Men visst jag kan förstå dig, hade varit kul att bli pussad i pannan någon gång

(¯`°?.¸ ღ♥Elias 071103 & Elin 100108♥ღ ¸.?°´¯)
  • Milles

Åh, DET  spelar väl ingen roll!  Jag är 3 cm längre än min fina man och tycker det är rätt skoj att retas lite  =)

Jag brukar sjunga för honom då han är på lite muppigt humör.. "Hello! I wish I was a little bit taller, I wish I was a baller...."

Det är ingen som någonsin brytt sig om att jag är längre än honom under våra sex år tillsammans, och det lär inte vara det i framtiden heller. Relax, slappna av och fokusera på viktigare grejer =) 

• Stuck In Time

Både jag och min sambo är korta, jag är 160 och han är 170. Jag har alltid tagit för givet att han inte skulle vilja att jag är längre än honom när jag har högklackat så jag har alltid kollat höjden på skorna för att se till att dom inte är högre än 10 cm. Men så beställde jag ett par skiiitasnygga skor med en klack på 14 cm. Jag blev superlång, och längre än honom såklart. Jag skämtade och sa att jag får väl använda dom när jag är ute med mina kompisar, då sa han att han absolut inte bryr sig om jag är längre än honom. Jag blev helt paff, och stolt! Jag har alltid tagit för givet att det där är känsligt för killar men tydligen inte. Och nu köper jag vilka skor jag vill! Skrattande

Tycker absolut inte du ska känna som du gör, ha högklackat ändå! Fråga honom om det stör honom vilket jag inte tror det gör, han är ju medveten redan om att du är längre. Och det är garanterat bara du som ser dig själv som "stor" brevid honom!

• sextiotalist

Oj, jag känner en massa korta killar och samtliga dessa har tjejer som är längre än de själva, eller snarare, de är numera stadiga gifta medelålderspar Flört, ett förhållande har spruckit ... efter 25 år, jag tror inte att det hade med längden att göra.

Jag reagerade nog en del i början, men ju fler par som dök upp omkring en, ju mindre reflekterade man över det.

Det finns ju även en del kända skådespelare som är korta i rocken och gärna omger sig med långa kvinnor. Så det är inte så kontroversiellt med kvinnor som är längre än män.
    Så nu var den politiskt korrekta överläggningen över och nu vad du känner.
    Jag kan förstå att du kan känna dig klumpig och stor, jag vet själv hur det känns, jag är inte alltför lång, att ha kortare vuxna kring mig.
    Men om känslorna är rätta och ni fungerar på andra plan, då kommer nog detta med längden bli ett mindre problem i framtiden, för att sedan vara ett icke-problem. Skulle däremot det inte stämma på andra plan, då kan nog längden växa till ett offantligt stort problem.

• Anonym (förvirrad)

Tack ska ni ha Känns lite bättre nu!!Skrattande fånigt, men som sagt, ingen som inte har vart där kan veta hur det känns..men nu ska jag koncentrera mig på honom istället för hans längd

• mosterYster
    Lillsnufflan skrev 2010-08-10 23:49:21 följande:
    Personen tycker att du borde skrivit "längre än honom" i rubriken. Men det är lugnt, jag tror alla förstod.

För övrigt är min man längre än mig, men min mamma är mycket längre än min pappa. Det verkar aldrig ha varit något större problem för dem. Men mamma satt ner framför pappa på bröllopsfotot...
    ... fast det heter "jag är längre än han"... tänk fortsättning: "jag är längre än han [är]" Man säger inte "jag är längre än honom är".

Numera har detta dock luckrats upp och båda alternativen anses korrekta. Tidigare var dock "honom" i detta exempel felaktigt.

Sorry OT, men jag tycker det var lite fånigt att ts skulle få på nöten för bristande kunskaper i svenska språket när hon hade rätt från början.
  • mosterYster
    Fratris skrev 2010-08-11 07:36:02 följande:
    Pojkvän stavas med 1 "n".

För att återgå till TS tråd: Jag kom INTE över att mitt ex var kortare än mig när jag hade klackar på mig (han var bara cirka 5cm längre än mig utan), och det tog slut efter över 2 år tillsammans. SJÄLVKLART inte på grund av hans längd, utan av andra orsaker, men nu när jag har en kille som är 193cm så inser jag verkligen hur viktigt det är för mig med längd... mycket mer än jag ville erkänna när jag var ihop med mitt ex! (Och då är jag "bara" 168cm).

Jag älskar också klackar och att känna mig kvinnlig, och det gjorde jag verkligen nästan aldrig med mitt ex. Vet inte vad jag vill säga med detta, bara att jag tror att de som själva inte varit där kanske inte alltid förstår problemet. Sedan finns det ju sådana som inte bryr sig alls, vilket ju är bra för dem :)

Ville nog bara säga att jag förstår precis hur du känner.

Mannen är 190 (ja, du har ju träffat honom ) och du och jag på pricken lika långa. Jag tycker att han är för lång! Skulle vara skönt att slippa få nackspärr av att pussas (alternativt att han måste stå böjd som en märla över mig... Tungan ute). Och ja, detta trots att jag knappast går utanför dörren utan minst 7 cm klack (ofta 10).
Svar på tråden jag längre än han...