• Anonym (förvirrad)

jag längre än han...

Känns så fånigt att skriva om mitt "lyxproblem"..men det är det, ett problem.
    Träffade för tre år sen en undebar kille...allt jag vill ha i en förpackning! Men..jag är 1,83 och han 1,77... Nu tänker alla: vad är problemet?? men jag känner mig alltid som en jätte bredvid honom.. har alltid haft killar på ca 1,90, fått känna mig liten och "tjejig"ibland brevid dom, men det gör jag aldrig med min kille, förutom då vi sitter ned(?)...jag vet att det är han jag kommer leva med, men jag kan aldrig ha en klack på mig o aldrig kunna klä upp mig med honom..hade ballerinaskor på ett bröllop nu! Det är inte jag...men jag hatar känslan att känna mig stor brevid honom....hur ska man komma över detta?..kanske man inte gör....
    Jag skäms verkligen över mina tankar då jag tittar på honom...min fina kille...åååh, blir tokig på mig själv, men man vill ju inte känna sig som "mannen" i ett förhållande...

Någon annan som är längre än sin kille där ute??Obestämd

• Svar på tråden jag längre än han...
  • Vikingakvinnan
    Anonym skrev 2010-08-10 23:30:07 följande:

Längre än HONOM???

Tänk om han älskar dig, trots den bristande svenskan!

Du har kanske blivit kommenterad tidigare men jag måste få påpeka att det finns inga brister i svenskan. Det heter längre än han. Dvs Längre än han ÄR.
  • mari

Jag är också längre än vad min man är. Inget som bekymrar mig!
    Eftersom jag är "relativt kort" (165 cm) så kan jag känna mig lång för en gångs skull Flört 
    Särskilt när vi umgås med hans vänner (de flesta korta asiater) så tar jag på mig klackarna och njuuuuter att vara längst!

Så.. Räta på ryggen, på med klackarna och njut tjejen!

• Anonym

Min make är 168cm, jag är 177 >;) Han är dessutom väldigt smal, jag är normalbyggd, så han ser verkligen liten ut i jämförelse med mig. Vi träffades för väldigt väldigt länge sen (då var inte längdskillnaden så stor, jag var 170 och han var sina 168cm), jag var 6 år yngre och har fortsatt växa medan han var "färdig".

Visst har man tänkt tanken ibland, att man känner sig som en jätte o att det är lite tråkigt att inte kunna använda klackeskor, men jag älskar min man - det överväger mitt komplex 

• Anonym

Det är synd att längden är så viktig för tjejer, jag tror inte killar tänker alls likadant. Jag är 1,85 och skulle inte ha nånting alls emot att träffa någon 10cm längre. 

• Anonym

Min pojkvän sedan 3 år är en hel decimeter kortare än mig. I början störde det mig, men inte nu längre :)

• Anonym

Min morsa är 181 cm och min farsa är bara 165 cm.. =) Och jag blev 170 cm!

• JessiWill

Jag är också längre än min sambo :) Ngt jag kunde "störa" mig på i början för jag har alltid velat känna mig liten.. men vi pratade en massa om det och idag kan vi skämta om det på ett avslappnat sätt :)

Våran Prins beräknad till den 13 september =)
  • Anonym (förvirrad)

tack alla! Oj, anonym: mamma 181  och han 165, det var skillnad det , häftigft Men är man kär så är man juHjärta

• Anonym
    Fratris skrev 2010-08-11 07:36:02 följande:
    Pojkvän stavas med 1 "n".

För att återgå till TS tråd: Jag kom INTE över att mitt ex var kortare än mig när jag hade klackar på mig (han var bara cirka 5cm längre än mig utan), och det tog slut efter över 2 år tillsammans. SJÄLVKLART inte på grund av hans längd, utan av andra orsaker, men nu när jag har en kille som är 193cm så inser jag verkligen hur viktigt det är för mig med längd... mycket mer än jag ville erkänna när jag var ihop med mitt ex! (Och då är jag "bara" 168cm).

Jag älskar också klackar och att känna mig kvinnlig, och det gjorde jag verkligen nästan aldrig med mitt ex. Vet inte vad jag vill säga med detta, bara att jag tror att de som själva inte varit där kanske inte alltid förstår problemet. Sedan finns det ju sådana som inte bryr sig alls, vilket ju är bra för dem :)

Ville nog bara säga att jag förstår precis hur du känner.
    Och man börjar först skriva med siffror när man kommer till "12"
  • Anonym

Jag är 189 och min kära sambo är 172. Jag har haft problem med det och har det fortfarande ibland men som min sambo brukar säga till mig, hur kan du vara så ytlig och låta det komma emellan oss

• Anonym
    Anonym skrev 2010-08-11 17:44:31 följande:
    Och man börjar först skriva med siffror när man kommer till "12"
    När man kommer till 4 fick jag lära mig.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2010-08-12 21:24:45 följande:
    Jag är 189 och min kära sambo är 172. Jag har haft problem med det och har det fortfarande ibland men som min sambo brukar säga till mig, hur kan du vara så ytlig och låta det komma emellan oss
    ja, där ligger jag i lä! Men han har ju helt rätt:-=)...Hittar man the one, ska man hålla fast i honom, även om han e lite mindre...horisontellt läge spelar det ju ingen roll*hehe*...
    189 är ju ganska långt för at vara tjej, snyggt!
    Jag skulle ha blivit 1,90, men de fick stop på mig till slut ..:)
  • Emelieslängtan
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-13 10:59:16 följande:
    ja, där ligger jag i lä! Men han har ju helt rätt:-=)...Hittar man the one, ska man hålla fast i honom, även om han e lite mindre...horisontellt läge spelar det ju ingen roll*hehe*...
    189 är ju ganska långt för at vara tjej, snyggt!
    Jag skulle ha blivit 1,90, men de fick stop på mig till slut ..:)
    Jag trivs att vara lång :) Lite jobbigt med kläder och skor bara (har strl 44) men det är inget jag inte överlever!
    Ibland kan jag sakna att ha en lång man men det brukar gå över rätt fort.

Tog du medicin som stoppade din längd? 
  • Anonym (förvirrad)

japp, fick börja med sånt när jag var 13, men som tur var (och konstigt) så hade jag 4 nästan lika långa tjejer i min klass, så har aldrig kännt mig så extremt mkt längre än andra. Men ibland, när man haft klackar och är med en som är 1,60 så e det klart att man blir lite "stor"..men det bästa är att om man går upp i vikt då fördelas det över så lång kropp, hahah!
    Jag älskar att vara lång, man syns, tycker att jag alltid får respekt ganska fort och man försvinner inte i mängden..men med killar så är det ju lite synd, när han med stort H var kortare Men men...vad gör man!

Du är ju ganska mycket längre, har du klack? Vart hittar du byxor?? Det är mitt största krux, jeans och finbrallor!! Brukar åka till Barcelona( eller övriga spanien) på shoppingtripp, där av alla ställen har de byxor överallt till oss långa Bara för att de säljer dom långa så får man själv lägga upp

• levnadsglad

Själv är jag (165cm) kortare än min kille (182cm), men jag har en kusin som är ännu kortare än mig - 160cm. Hon brukade alltid säga att det enda positiva med att vara kort som tjej var att man alltid kommer vara kortare än sin kille. Tji fick hon när hon hittade sin drömkille - på 155cm.

Först tyckte hon att det var skitjobbigt. Aldrig skulle hon kunna ha högklackat! Och vad skulle hennes kompisar säga! Och hennes familj! Såklart visade det sig att den enda som tänkte på hans längd var hon själv. Idag har de varit tillsammans i fem år.

När det känns jobbigt: Tänk på Tom Cruise - han har alltid varit kortare än sina kvinnor.

• Emelieslängtan
    Anonym (förvirrad) skrev 2010-08-13 16:44:29 följande:
    japp, fick börja med sånt när jag var 13, men som tur var (och konstigt) så hade jag 4 nästan lika långa tjejer i min klass, så har aldrig kännt mig så extremt mkt längre än andra. Men ibland, när man haft klackar och är med en som är 1,60 så e det klart att man blir lite "stor"..men det bästa är att om man går upp i vikt då fördelas det över så lång kropp, hahah!
    Jag älskar att vara lång, man syns, tycker att jag alltid får respekt ganska fort och man försvinner inte i mängden..men med killar så är det ju lite synd, när han med stort H var kortare Men men...vad gör man!

Du är ju ganska mycket längre, har du klack? Vart hittar du byxor?? Det är mitt största krux, jeans och finbrallor!! Brukar åka till Barcelona( eller övriga spanien) på shoppingtripp, där av alla ställen har de byxor överallt till oss långa Bara för att de säljer dom långa så får man själv lägga upp
    Önskar faktistkt lite att jag också fått stoppmedicin. 180 hade varit lagom :)
     Hur visste de att du skulle bli så lång då? Jag började först bli lång i 7:an, i 8:an hade jag växt om alla.

Nej eftersom jag har haft jättesvärt med attt hitta skor så har jag typ levt i gympa och street skor halva mitt liv. Nu när jag äntligen hittat tjejskor i min strl så kan jag inte gå i dem, ser bara roligt ut :)
    Men en liten klack har jag på några utav mina skor.

Jag hittar inte byxor, jag fick byxor uppsydda. Lees jeans är jättebra, de är väldigt långa, t o m för långa för mig. Tyvärr har jag gått upp en del i vikt så jag kan inte ha deras jeans längre.
    Jag använder bara leggnings och strumpbyxor. Har en garderob full med klänningar ;) 
    Har på senaste tiden börjat använda jeggings, snyggt och väldigt bekvämt. I Halens - katalogen finns det byxor med lite längre längd.
    När jag gått ner några kilo till får väl jag åka till Spanien och köpa lite byxor då ;)

• Anonym (förvirrad)

haha, ja, gör det!
    De visste det redan då jag gick i 6an så i 7an börjades det med hormoner o annat pilleri...
    Sträck på dig och va stolt, du e snygg!

Svar på tråden jag längre än han...