• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Ninus skrev 2011-03-16 15:02:55 följande:
    Hej.
    Jag dök inte upp som ni märkte. Igår kväll hade P feber och vi blev av sjukvårdsupplysningen beordrade till barnakuten på Danderyd. Väl där konstaterades antikroppar i urinen och vi blev remitterade till Astrid Lindgrens. Inlagda där nu och får komma hem tidigast imorrn em. Väntar på svar på odlingar och ska göra ultraljud på njurarna, befarat urinvägsinfektion. :( Stackars trollet är stekhet och slö, men han äter iaf näst intill normalt så det ska vara ok.
    Ok, bara hemma och vänder (helvetesnatt utan nån sömn alls) så jag hör av mig när vi vet mer.

Hoppas ni hade trevligt ni som kunde ses, jag och P kommer med nästa gång istället!

Kram på er!
    Åh, hoppas det inte är urinvägsinfektion! L har haft det i två omgångar och vi har gått igenom alla tester (inkl njurröntgen o mucg). Som tur är blev han friskförklarad, men vi har varit mkt oroliga. Han fick äta antibiotika i förebyggande i 2mån medan vi väntade på att få genomgå alla tester. Hoppas verkligen ni slipper detta! Tur att de är så duktiga på detta och att ni får hjälp nu. 
  • NyaMy

Stackars små sjuka! Vår BVC-sköterska trodde att Julian ev hade RS också. Det går ju nu och alla på Ludvigs dagis hostar. Jullian hostade några dagar, mest när han ätit, hostade slem o kräktes. De flesta som får RS blir ju inte jättesjuka, så det behöver inte vara farligt alls vanligtvis, något som tyvärr alla går igenom. Tyvärr tidigt för vissa . Julian är precis frisk från sin andra förkylning.

Vi märkte att Luvig hade urinvägsinfektion första ggn för att han hade lite blod i urinen, andra gången för att hans urin luktade jäätekonstigt o han efter någon dag plötsligt fick jättehög feber. I väldigt många fall är det falskt alarm när man hittar e-koli i urinen, det har man ju massa på huden. De tar ju dessutom ofta "påsprov" på små barn. I vårt fall var det dock första ggn en annan bakterie, som alltså normalt inte finns på huden, andra ggn var koncentrationen så hög så det var ingen tvekan. Hoppas det är falskt alarm för P Ninus! 

Tycker oxå Rory, för det är det enda jag sett. Får oxå WT-vibbar när folk ändrar stavning . Känner inte att det är ett y-namn på det sättet heller. Fint!

Här är det fullt ös, jag är trött så jag blir yr. Försöker äta bra, men det är svårt att hinna m. Så Saltis, ska absolut tänka på det! Gick ner för fort sist...

Hoppas alla kryar på sig nu! Hemskt när de små är sjuka. 

• NyaMy

Hej alla! Vill bara skriva att vi alla mår bra. Gulligt att ni tänkt på mig!

Har haft så mkt så har inte hunnit m att skriva, men har faktiskt varit inne och läst. Julian växer och mår bra. han har haft ont i magen, inte kolik, men nästan. Vi har bytt ersättning massa ggr o kör alla droppar som går . Nu har vi börjat m Nan ha och det verkar mkt bättre! Han kräks mkt mindre och ligger inte och "hickar" för jämnan. Det har varit i princip omöjligt att sova bredvid honom. Vi har även börjat ha honom på mage när han sover, innan sov han i princip inget i vagnen på dagen o på natten "hickade" han hela tiden o småkräktes. Det har verkligen hjälpt, nu kan han helt plötsligt komma ner i djupsömn även dagtid i vagnen. Vi har skaffat ett andningslarm för att känna oss lite tryggare m magläge.
    Hur sover era små? Julian äter numer kl 20, sover sedan till ca 01, äter, sover till 06, äter.... Det artar sig

Bar nyss upp en laddning bebiskläder på vinden. Kändes rätt sorgligt. Sist visste vi ju att de troligen skulle användas igen... 

• NyaMy

Förutom sömn har jag en till fundering. Julian har mjölkskorv och är även helt knottrig på hela kroppen, någon som har det så? 

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-04-18 17:21:49 följande:
    Har just varit o träffat mammorna i vår föräldragrupp, och alla bebisar verkar ha skorv nu! På BVC sade att man skulle skölja med babyolja, och sedan sätta på en tunn mössa som de ska sova i och på morgonen försiktigt borsta bort det. Tydligen måste man försöka få bort det för de kan få problem när håret ska växa. Jag hade ingen aning om det men ska prova det ikväll så får vi se! Tydligen försvinner det inte av sig självt.
    Har läst att det ska försvinna av sig själv efter en tid? Julian har så mycket så det är vilket fall inget alternativ för oss att låta det vara men man undrar ju hur det funkar.... Har hört att det kan spridas till ögonbryn osv oxå, J fick lite i ögonbrynen, men det är bättre nu. Någon i din mammagrupp som lyckats bli av med det helt? Vi har kört olja+mössa o sen kamma, tvätta 3 dgr nu. Bättre från o till, men nu är han alldeles röd i hårbotten av allt stackarn.

Ska till BVC o kolla "utslagen" imorgon. Fick tillsvidare tipset att inte använda olja utan istället Miniderm eller liknande.

Haligh, lider m er som har så mkt kräk! Tyckte det var skitjobbigt, men nu är det bättre efter att vi bytt ersättning. Att alltid gå runt m kräklappar på axeln o när andra skulle hålla att hela tiden hålla koll....puh! O så att alltid ha hakklapp hur fina kläder man än tagit på . Snart är det nog över för er oxå, håll ut! 
  • NyaMy

Haligh, smakportioner....spännande! Går det bra från början så kommer det säkert gå bra. Då är hon redo och gillar mat .
    Vi började m sittvagn när L var 4 mån. Han hatade att ligga utan att se ngt, var oxå mest vaken. Minns inte vilken vagn ni har? Vi hade ju Buggan o på den är sittdelen helt fällbar och dessutom skålformad, så han behövde ju liksom inte "sitta själv". Fast är de nöjda m att ligga så är de ju rätt skyddade så. Nu har vi Bugaboo Bee och den är ju helt öppen och nästan som en sittvagn, fast fällbar, redan från början.

Här fortsätter mjölkskorven att frodas, vi får ta bort säkert var 3e dag, rimmar illa m Julians toktorra hy, eftersom han måste tvätta bort det i badkaret sen (kört m Salsylvase). Undra hur länge han ska behöva dras m det?! Det försvinner massa hår när man kammar bort det dessutom o så verkar han tycka att det gör ont när man kammar bort det.... 

Nu sover han för övrigt oftast 20.30-04 varje natt och sedan tills på morgonen  

• NyaMy

Haligh, beklagar verkligen! Gav hon kanske upp när hon miste sin älskling? Vad fint att ni var där!

• NyaMy

Ska ev fira en kompis födelsedag, men tror att det blir senare så tror jag kan. Lämnar L på dagis kl 9.00

• NyaMy
    Ninus skrev 2011-06-07 17:54:56 följande:
    Vad kul! För vår del blir det mitt i middagsluren, men jag ska öva imorrn på att ha honom glad och vaken kl 11. Vid samma tid på lördag ska han nämligen döpas! Får se hur det går... :)
    Vi ses imorrn!
    Han kanske kan träna m Julian. Han är nämligen vaken i princip hela dagen, sover oftast 3X15-30 min, alltså högst 1,5 timmar/dag. Han är i princip alltid glad ändå....märklig kille .
  • NyaMy

Väldigt trevligt igår! Ses gärna snart igen, osäker på om jag kan nästa vecka dock. Vet att jag har bokat må, ti och on vilket fall....
    Hoppas ni alla mår bra!  

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?