• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Kan inte imorgon, sen drar vi till ö-vik. Hoppas vi kan ses sen när vi är hemma igen. Ska försöka komma åt o gå in o kolla här ngn dag på intenet-café. 

Julian är så hungrig nu. Vi kan inte ge Nan 2 eftersom han inte verkar klara det fortfarande, dessutom får han eksem. Fattar inte vad det kommer ifrån?! Samma när vi testat m gröt. Så nu vågar vi bara ge rotfrukter. Han har börjat vakna 2 ggr/natt o då är han superhungrig stackaren . Ska till BVC imorgon o prata m dem, men de verkar inte oroliga.

Hoppas ni mår bra! 

• NyaMy

Hej! Nu är jag hemma igen från Ö-vik och ska läsa in vad ni skrivit. Hade inget nät där. Hoppas allt är bra m er!
    Vi har haft jättemysigt! Bara badat, slappat, ätit osv. Visst är det fullt ös m två små, men vi har ju varit två så det har gått ok. Julian verkar inte bli fullt så lugn som jag tidigare trott utan det verkar bo en vild rastlös liten kille även i honom . Mao, ingen i vår familj som vill sitta still långa stunder.
    Har faktiskt lyckats komma igång lite m löpningen, hade jag inte förväntat mig nu, trodde det skulle ta längre tid för kroppen. Blev rätt förvånad när min gamla runda kändes ungefär som tidigare?! 
    Skriver mer snart igen, Ludvig är på mig  

• NyaMy

Ok, nu har jag läst lite snabbt. Kul att ni lyckats få till några träffar.

Golden, verkar som att Nora sover lika lite som J på dagarna. Han sover oftast fortfarande 3X20 min ca. På nätterna är det helt annat, 18.30-06.00. Vi har börjat ge honom en flaska innan vi går o sover vid 23, så då äter han i princip i sömnen, vi bara vänder på honom. Då kan han ofta sova hela natten sen.
    Ludvig vaknar vi 07, så det är ok m 06. Hade dock varit skönt om J kunde sova lite längre samtidigt som L efter lunch, men man kan inte få allt .

Vi ger som sagt endast rotfrukter pga att J får eksem. Vi ska träffa en läkare om 2v, så sen hoppas vi på att få göra en allergitest. Känns läskigt att testa annat än typ potatis o palsternacka nu. Vi ger även en spec gröt, utan gluten o laktos tilsvidare. Hoppas testet inte visar ngt så vi kan testa igen. J fick slicka på ett äpple o då fick han prickar kring munnen direkt, så nu tar vi bort allt. L däremot fick pröva allt möjligt. Undvik bara salt, honung, spenat (o annat n nitrit) så är det ok, och självklart inte stora bitar. De tröttnar ju inte så man kan ju köra samma fler dgr utan problem.

Nu ropar J och vill sova .

• NyaMy

Halloj!
    Hur mycket äter era små? Julian klarar bara några skedar, högst en halv liten köpburk.
    Tror att han snart väger 8 kg, vägde honom idag m blöjan på sittandes på vågen hemma hos ma och pa. Ludvig är 2 år drygt och väger ca 12 tror jag, men han var rätt rund som liten, nu växer han mest på längden .
    Pyjamas kör vi nte alltid, nu när det är varmt så har J ofta body och L t-shirt. Annars gillar jag mest m dragkedja. På vintern tycker jag det är super m fötter. De har jättebra (men dyra) på Marimekko. Ska man ha fler barn är de en bra investering för de håller super.

Kommer nog inte hem förrän om ca 3v, men kollar in här.   

• NyaMy

Hej alla! Hemkommen från landet igår.

Kort om andningslarm. Vi har det man sätter på blöjan, snuza go. Det har varit jättebra och enkelt MEN det är inget för ett barn som rör sig mkt. Då larmar det för att det trillar av. O andra sidan tyckte vi att vi ville ha larm fram till att Julian kunde vända sig själv. J sover på mage, men vänder ibland till rygg när han sover.

På måndag börjar vardagen igen med dagis. Hoppas vi kan ses snart! 

• NyaMy

Golden, mixerstav? Annars brukar det bli lite skum konsistens när maten varit fryst, men då funkar det om man värmer ordentligt. Brukar oxå alltid blanda m potatis. Annars kan man ju testa att ha i lite allt möjligt.

Haligh, alltså du pratar om nattsömnen? Låter ju jättejobbigt! J sover (peppar, peppar) fortfarande bra på natten och somnar tidigt. Antagligen för att han fortfarande sover totalt 1 timme på hela dagen. Hellre det än att han är vaken på natten, men lite jobbigt är det när man aldrig får en paus dagtid.....jag hinner ju bara beställa en kaffe innan vagnen rör sig .

Annars är det bra här, lite snuvigt, men det hör väl till dagisstarten.

Jag tränar på tisdag, måste passa på för J kryper nästan så snart kan han inte följa m längre. Jag fick flytta honom hela tiden sist för han börjar bli snabb. 

• NyaMy

Har lyckats boka in alldeles för mycket denna vecka, så har svårt att hinna med oavsett dag tyvärr . Ska försöka få in en dag som jag och Julian kan komma och vara m en dag på dagis också på något vis. Får se hur det går! Konstigt det där att allt alltid ska hända samma veckor. Kanske är det nu för att alla är tillbaka från semestrar och vill ses?

Ja, hus eller lägenhet, stan eller förorten, den ständiga frågan här hemma . Lutar mer och mer mot att så småningom flytta, men än är vi inte riktigt klara m stan och dessutom vankas stambytet. Sen är ju även frågan vart....det ända vi bestämt är att den blir Norr om stan eftersom många jobb/företag ligger där. Idag var vi hos kompisar som flyttat till Älvsjö och det är ju annars superfint (och rätt prisvärt) där tycker jag.

Jag tränar på sats, de har ju också barnpassning. Testade aldrig m Ludvig, tyckte det var lite läskigt att lämna honom till "främlingar", men det är säkert helt ok egentligen. 

• NyaMy

Roszi, har ingen soldräkt tyvärr, men sett att det reas en del sådana nu.

När vi flugit har vi matat med vatten i flaska vid start och landning för att tryckutjämna. Har funkat bra. Fick tips från en kvinna sist (en läkare som sagt till henne) att man kunde ge alvedon + nezeril innan om barnet blir ledset. Då vidgas näsgångar och de slipper ha ont.
    Plats i mittgången så man kan ta sig ut lätt är nog ett måste.

Julian fortsätter att sova gott på natten 18.30-06.00 ca (vaknar ibland o äter) och sedan sova 45 min på dagen ca. Bara han sover på natten så är jag glad, men jag har faktiskt aldrig hört någon annan bebis som sover så lite dagtid.... 
    Vi gör framsteg m maten, nu äter J gröt 2 ggr, mellis 1 g och mat 1 g. Ersättning brukar det bli totalt 5 ggr.

Hoppas jag kan vara m nästa g ni ses, känns som att jag alltid lyckas vara uppbokad. Om jag inte vågar lämna på minsats så kommer jag ju få tid över från träning, men då kanske ngn vill följa m på en rejäl prommis? 

• NyaMy

Haligh, hörde att man kan stryka på lite smärtstillande m bvc, inte testat själv dock. Man kan ju alltid kolla m bvc om de tycker det är ok.

Idag var vi hos barnläkare m Julian för att följa upp hans eksem. De tror att han kan ha en typ av allergi mot mjölk som ej syns på test. Så nu har vi fått ersättning på recept som vi ska testa och sen följa upp. Det känns skönt att de utreder ordentligt nu! 

På tisdag ska jag testa att lämna in J på mini sats första gången så det krockar med er date. Tänkte lämna in honom i endast 30 min och sen be dem komma till sats-baby passet m honom. Han har ju börjat krypa nu så han kan inte vara m på konditionsdelen, men på styrkan så kan man ha barnet i famnen nästan hela tiden. Han ställer sig förresten upp mot saker nu också, alltså inte så att han står rakt utan framåtlutad. Han kan även ta sig upp för höga trösklar så nu är det slut på lugnet här .

Kram!

• NyaMy

Lille J oxå förkyld! Kan betyda inställd träning imorgon. De tar inte emot snoriga barn på mini-sats. Då skulle jag kanske kunna träffa er, dvs om han kan sitta i vagnen (så han inte smittar er) och inte blivit sämre. Får se hur dagen utvecklas.....

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?