saltgurkan skrev 2010-09-21 14:12:21 följande:
Hej! vad roligt att fler hittat hit!
jag har varit hos barnmorskan idag, och jag har också haft jätte ont i huvudet fast det började först för att par dagar sen. Jag hade ett superbra järnvärde men hon sa att det kunde bero på vätskebrist pga av den ökade blodmängden i kroppen, så jag skall försöka dricka mer för att se om det hjälper.. hade lite för lågt blodtryck men bebisen verkade må bra så det var bra!
ska tillbaka till BM redan den 6 okt dvs två dagar efter RUL, då hon ville kolla upp mig mer. känns bra och tryggt.
hinner inte skviva mer nu, men vad roligt att ni hittat hit Jenne och Ninus!
Kan man alltså ha för lågt blodtryck? Jag har lågt i vanliga fall, så att de brukar kommentera (minns inte riktigt, men kan det vara 60/110?). Nu hade jag betydligt lägre på inskrivningen (tror det var 90/50?), men då sa BM att det var ok, bara att man kan bli lite yr. Hon sa att jag var van eftersom jag brukade ha rätt lågt, men att någon annan troligen legat på golvet. Jag tycker att jag ofta blir yr nu, så kanske det sjunkit ytterligare. Bör man kolla detta? Jag brukar inte känna av att jag har lågt, bara ibland när jag reser mig.....