• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej saltgurkan!
    Har oxå letat efter liknande tråd. Bor i Vasastan, är 34 år och ska ha andra barnet i februari. När jag fick vår son så var vi ett gäng Vasastan/ kungsholmen som började träffas efter att ha hängt här och det var så himla lyckat! Säg till om du har hittat/hittar annan tråd också för det borde väl finnas fler?!
    Vart bor du? Har allt gått bra hittills? 

• NyaMy

Jag är kvar på FL, har inte hittat fler trådar  än denna....

• NyaMy

Kul att se att ni skrivit massa!
    Har BF 5/2, så lite före er, men gick över 14 dgr sist

Vad jag hört så kan man inte få garanterad plats till BB Sthlm längre, tror det var på Barnmorskorna de sa det. Jag går där, fast på K-holmen. Vi bor i Birkastan så det är nära dit för oss. Det är rätt nyöppnat o fräscht ligget mitt emot Västermalmsgallerian. Gick där förra ggn oxå, så det kändes enkelt att ha samma BM denna gång.

Golden Robot, skönt m en cool bm som kan lugna en när man blir nojjig! Det hör nog till att man blir det pga alla hormoner, men sen läser man så mkt läskigt oxå tycker jag. Nätet kan ju verkligen vara på gott o ont

Jag brukar träna, har gått mkt på sats. Tyvärr har jag inte hunnit mkt på sistone eftersom jag jobbar o prioriterar min son när jag är hemma. Springer ngn gång, men tror inte jag orkar det mer. Får nog mest bli promenader och så kanske simma 1 g/v. Skulle gärna köra vattengympa, men har haft svårt att hitta ngt som ligger nära och passar tidsmässigt (måste vara kväll el helg).
    Förra gången körde jag mamma/baby gympa på sats innan sonen kunde börja krypa. Tyckte det var toppen, så kör nog det igen denna gång. Man kunde verkligen köra sitt eget tempo o mata el byta blöja när man var tvungen till det .

Har gått upp 3 kg så här långt, men håller m om att allt sitter tajt. Använder nästan bara tajta Acne jeans i vanliga fall, men vågar inte ens försöka nu. Kör stenhårt på klänning o tänkte investera i gravidjeans. 

• NyaMy

Har sett att Top shop har fina mammajeans, eller åtminstone tycker jag det, smaken är som baken. Vet inte hur deras storlekar ärdock. Har kollat lite annat, men tycker mkt ser rätt tantigt ut. Ska nog kolla in Zara. Jag vill ha svarta el grå känner mig inte bekväm i blåjeans.
    Saltgurkan, tänk positivt, dina lår kommer inte se stora ut i förhållande till magen. Jag har i vanliga fall tyngden på lår o rumpa, men sist jag var gravid så såg de helt plötsligt nästan smala ut, haha! Allvarligt, njut av era gravidkroppar hur de än blir, man går snabbt ner i vikt efter om man sköter sig o går många barnvagnspromenader.

• NyaMy

Vi var på ultraljud för ca 2v sen, men kollade inte kön. Vi hade tvärtom läge, mannen ville kolla, men inte jag. Jag tyckte inte att han hade lika mkt att säga till om eftersom det är jag som ska föda barnet . Vad som än motiverar mig är mitt motto. Hans argument var att han ville kolla sist, men då fick jag bestämma, men det viftade jag bort.
    Det hade underlättat lite när man ska handla om man visste visserligen. Inte för att jag kommer ha allt i rosa om jag får en dotter, men sist fick vi hur mkt som helst i blått o det vore trist att bara ha blått till en tjej tänker jag. Tyckte det var lite trist att sonen bara fick blått oxå....
    Var o simmade i torsdags m en gravid kompis o det var smidigt så jag tror att det kommer bli av. Tänker att det borde gå i princip in i det sista, så länge man orkar ta sig hemifrån.

När är ni beräknade? Vi har fått 5/2 att hålla sikte på, men sist gick jag över 14 dgr, så man vet ju aldrig....  

• NyaMy

Haha, nej könsneutrala kläder i present kan man nog glömma! Vilket fall från min svärmor, bilar o blått är hennes melodi, vad man än försöker hinta .
    Jag får ju mitt andra så har bara inskrivning, sen RUL o sen första BM-besök v25. Men, min mage har växt o jag känner att ngn bor där inne, så jag tänker inte oroa mig. På RUL ser man ju dessutom massa. Vår UL-sköterska såg könet tom, jag frågade, men hon log bara o sa "jag har redan glömt" eftersom vi sagt att vi inte ville veta.
    Haha, bekväm i badkläder är jag nog mest för att jag inte bryr mig . Dessutom var det i kommunalt badhus o där finns verkligen alla sorter, hihi! 

• NyaMy

saltgurkan; vilken story! Skönt att allt gick bra för din lilla tjej! Är det samma pappa som till denna? När man är så ung så känner man ju inte sin kropp på samma sätt som nu, så antar att man kanske inte tolkar alla "tecken" på samma sätt?
    Tror man börjar gå som vid en första grav efter v25, för att mäta magen. Du får meddela vad din säger imorgon.
    Jag har min vanliga baddräkt, den är så stretchig o  än så länge är jag bara +4 kg, får se hur det går sen....Vet inte var man köper grav-baddräkter, men har sett dem. Hoppas jag slipper eftersom det är så kort tid. Jag hoppas slippa köpa allt för mkt grav-kläder. Tänkte tights o jeans, strumpbyxor har jag redan massa.

Känner mig ofokuserad på jobbet nu. Hur känner ni m jobb? Jag gillar mitt jobb egentligen, men saknar just nu motivation.... 

• NyaMy

Hej Ninus o jenne!
    Jag har aldrig ont i huvudet i vanliga fall (peppar, peppar...), men har haft lite i helgen. Har hört många som haft migrän under grav, ingen aning om vad det beror på?

• NyaMy
    saltgurkan skrev 2010-09-21 14:12:21 följande:
    Hej! vad roligt att fler hittat hit!
    jag har varit hos barnmorskan idag, och jag har också haft jätte ont i huvudet fast det började först för att par dagar sen. Jag hade ett superbra järnvärde men hon sa att det kunde bero på vätskebrist pga av den ökade blodmängden i kroppen, så jag skall försöka dricka mer för att se om det hjälper.. hade lite för lågt blodtryck men bebisen verkade må bra så det var bra!

ska tillbaka till BM redan den 6 okt dvs två dagar efter RUL, då hon ville kolla upp mig mer. känns bra och tryggt.

hinner inte skviva mer nu, men vad roligt att ni hittat hit Jenne och Ninus!
    Kan man alltså ha för lågt blodtryck? Jag har lågt i vanliga fall, så att de brukar kommentera (minns inte riktigt, men kan det vara 60/110?). Nu hade jag betydligt lägre på inskrivningen (tror det var 90/50?), men då sa BM att det var ok, bara att man kan bli lite yr. Hon sa att jag var van eftersom jag brukade ha rätt lågt, men att någon annan troligen legat på golvet. Jag tycker att jag ofta blir yr nu, så kanske det sjunkit ytterligare. Bör man kolla detta? Jag brukar inte känna av att jag har lågt, bara ibland när jag reser mig.....
  • NyaMy

Haligh, vart bor du?
    Min BM lyckas faktiskt dra med mannen i samtal och frågor, det uppskattas. Jag är oxå tråkig och har väldigt få frågor

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?