• Roszi

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Hej

Ninus, Okej, Folkuniversitetet, jag skall kolla. Ja det vore superkul om vi kan gå samma. Jag skall kolla utbudet. Jag är lite sugen att gå en språk kurs också men det får nog bli på kvällen på egenhand

Golden, med sittdelsinsats menar jag stången och flärpen som sätts på i mitten för att sära på benen, när man inte har hårdlift längre. Jag trodde nog att den skulle på först när Edvin skulle sitta. Nu är den dock på för säkerheten!

Haligh, vad hemskt att hela hårdliften åkte ur för att fotdelen åkte ned!

I dag var jag på BVC och berättade för BVC sköterskan om incidenten. Hon kollade på vagnen och sade att det inte alls är bra att den åker ned och att fotstödet ser ut att vara lägre än själva ryggplattan. Det gör att barnet som ligger i sittdelen ligger lite nedåt med benen och då tvingas träna magen vilket är jobbigt om man är mätt. Hualigen, så har vi köpt en fin vagn som vi annars varit otroligt nöjda med och så är den inte ergonomiskt riktig. Så kolla era vagnar! Nu vet jag inte hur vi skall göra. Hårdliften känns trång och jag tycker att det är för tidigt att låta honom sitta, så ligga i sittdelen känns som bästa alternativet. Jag skall prova lägga en filt i fotändan och se om det hjälper. Fast får väl se vad som händer i morgon först när vi skall till verkstaden.

Haligh, jag håller med. Jag beundrar också alla ensamstående. Tänk att alltid vara själv, dygnet runt och sjukdom etc. Även om man har vänner, föräldrar etc kan det aldrig kompensera en partner! Jag har nu på riktigt börjat fatta hur tufft det måste varit för min mamma när hon skilde sig. Ensam med två krävande tonåringar, en 2 åring och en 3 mån baby, hu! Nu skriker Edvin, hörs vidare..

• Roszi

Hej tjejer

Tyvärr blir det stressigt för mig denna veckan. Jobbfest på tisdag och blev tråkigt nog tvungen att boka tvätttid på dagen på onsdag då alla kvällar var fulla. På torsdag bär det av till härliga skärgården. Hoppas vädret blir bra bara! Vore kul och träffa er så om någon kan nästa vecka efter midsommar vore det fint!

Vad gäller vagnen så fick vi inte mycket hjälp. Det är nämligen inget fel på vagnen, det är konstruktionen som är fel. Fästet på samtliga teutonia vagnar är likadant, förrutom på deras nya vagn bee you. Där de också ändrat ryggplattan så att den har samma läge som själva benplattan.Nu återstår att vända sig direkt till teutonia vilket vi kommer att göra och se vad som händer. Vad gäller tjutandet så är det tydligen fler som kommit och klagat, visst ganska vanligt att barnvagnar tjuter för vissa larm, visst materialet. Så det får jag leva med

• Roszi

Hej

Ser tyvärr ut att bli stressigt denna veckan med, men i morg skall jag med Edvin till BVC 12.30 och tänkte sedan åka ned på stan. Kanske en glass el fika.

• Roszi
    Ninus skrev 2011-06-28 08:21:34 följande:
    Hej på er! Jag kan ses egentligen närsomhelst den här veckan. Roszi, hinner du se det här så ses jag gärna idag! Fler som kan?

Hej

Jag skall strax i väg så kommer inte att gå in igen. Vi åker till skåne i slutet på veckan och jag inser att det är mycket att stå i innan avfärd men som sagt var om ngn kan med kort varsel så kan jag em. Vi är på BVC (engelbrekt) vid 12.30 - ca 13 och sedan skall jag några ärdenden runt åhlens city, men runt 14-14.30 borde vi vara redo för kaffe el glass, kanske kungsan men öppen för förslag. Om du Ninus el ngn annan vill mötas upp vore det jättekul! Ring mig på min mobil 0707 576089 ( har hemligt nr så ni kan tyvärr inte spåra mig

• Roszi

Här kommer en hälsning från södra Skåne! Jag har haft två toppen härliga veckor som nu övergått i stress då vi håller på att förbreda dop. Alltid likadant, fullt upp i slutet. Så nu är jag uppe klockan 05:53 och kollar mail mm. (Fast hade jag kunnat sova hade jag gjort det

Spännande dock i morgon söndag skall Edvin få bära sin nyinköpta och nystrukna dopklänning.
    Fina lilla stora killen som i dag firar sin 6 månaders dag och har fullt upp med att lära känna alla skånska släktingar och vänner. Flera kvällar har han varit svår lagde då han varit så uppe i varv. Han sover lite oroligt också men det kan vara tänderna. Tycker att han nu hållt på länge med kli i tandköttet, började redan när han var strax efter 4 mån och jag undrar Så när första tanden skall titta ut!?  Har era små fått tand?

Hoppas ni fick en trevlig fika i går!  Ännu dröjer det innan jag kan hänga på, men ha det så gott så länge!

• Roszi

Nu är vi tillbaka. Hemmet är i kaos och jag saknar skåne men Edvin verkar hur nöjd som hälst med att vara hemma. Han typ gapskrattade flera timmar efter hemkomst

Dopet blev Så fint och vackert, trillade allt en liten tår då lillsyrran sjöng det vackraste. Edvin var så fin i sin linne dopklänning med t illhörande "kråka". Vi hade också turen att ha en modern och jätteduktig "ung" präst.  Nu har vi dock haft både namnfest och dop så nu blir det vila från planering. Om någon är i stan så ses vi gärna i veckan!

• Roszi

Hej

Tyvärr har Edvin snorat några dagar och har nu börjat hosta. Han var också kinkig i går så jag vill avvakta med att uttala mig om träff, även om det vore jättekul. Vi träffade tyvärr två barn i slutet av skånevistelsen som i efterhand blivit sjuka, en i halsfluss och en i magsjuka. Det senare verkar vi iaf ha sluppit men svårt att veta om han har ont i halsen eller inte. Får avvakta hans allmäntillstånd lite. Ingen feber iaf.

Lady My, vad trist att ni misstänker allergi. Hoppas det är övergående.

På tal om pyjamasar, tycker jämt de är bristvara här hemma och måste köpa fler. I bland förbrukas ju 2 per dygn och Edvin växer fort. Nu är det stl 74 som gäller, 68 passerade han snabbt.

Ninus, oj vad stor Philip är. (säger det igen). Det är verkligen olika. Edvins 1½ åriga kusin väger 12 kg. Fast Edvin är också rätt stor, vet dock inte vad han väger. För en månad sedan var det 7.5.
    Nu på morgonen såg jag förresten en 3 åring på nyheterna från Afrikas Horn  som väger 5 kg, det var ju vad Edvin vägde för 2-3 månader sedan. Usch stackars människor!    

• Roszi

Hej

Edvin är piggare men hostar och snorar fortfarande så jag åker inte in till stan med honom. I dag satt vi dock i skuggan på lappis stranden där det svalkade, går nog dit en sväng i morgon em (800 m från lgh) om det är varmt även i morgon, så om ni vågar träffa oss så kom gärna dit. Bil el Buss 40 från odenplan/universitetet till professorslingan.    Annars kanske senare i nästa vecka.

• Roszi

Hej

Jo förresten, ni som har andningslarm, vilka modeller har ni och berätta gärna vad ni tycker bra/dåligt med dem? 

• Roszi

Hej

Vad märkligt, det inlägget jag skrev igår fanns inte   kvar.  Jag berömde  iaf dig Ninus för att du är kreativ och tycker det låter härligt med rummet!!

I dag helt plötsligt när jag vände mig en kort stund och sedan såg upp igen  så hade Edvin vänt sig till magen och försökte lyfta rumpan och jag såg hur hela han ville fram. Otroligt, han vänder sig sällan till mage då han inte gillar magläget. Det var som om den genetiska koden spratt till och sade åt honom att nu är det dags att börja krypa snart. Underbart!

Jo men jag skall ju säga att jag kan ses onds el to. Fast eftersom det skall bli 25 grader varmt tycker iaf jag att det är för varmt på stan och är inställd på strandläge iaf morgon onsdag. Har dessutom köpt badbyxor till Edvin för vem vet det kanske blir bada av!! Vi har ju en strand inte så lång från oss där vi brukar hålla till (lappis stranden). Fin, barnvänlig och med skugga! Hjärtligt välkomna dit, annars får ni föreslå ett annat svalkande alternativ som vi kan haka på!!Hälsar M

ps: Ninus, jag har inte bestämt  ännu vad jag skall sattsa på för kurs till hösten,  fast det börjar väl bli dags att göra det.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?