30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Usch, vad jobbigt det låter med förkylningarna.Jag tycker att det jobbigaste är att man inte kan hjälpa tillräckligt när de små är sjuka. När Edvin var slemmig och täppt senast sov han första natten i babyskyddet sittandes.
Peppar peppar...så har vi nu mått bra några veckor. Trodde att Edvin skulle bli sjuk förra veckan då vi var i folkrika miljöer. Hade besök från skåne så vi var på museum mm. Vi har inte hunnit att gå på öppna förskolan så ofta så det är väl därför vi klarat oss. Hade tänkt gå dit i morgon men har bokat in en annan föräldraledig kompis istället och kanske lika bra det. Tycker att dagarna far iväg, tycker att jag vill göra färre saker. Men jag trivs bäst när jag har en balans mellan att vara social och vara hemma och skrota. Varannandag är ultimat för mig och tycker också att Edvin verkar trivas med lagom med aktiviteter. I dag var jag och Edvin hemma och tyckte att tiden gick så fort. Vi var borta på 4H och klappade fåren och den promenaden tog nog 2 tim, men annars tar ju allt tid. Äta, bada, leka, diska mm. Edvin tröttnar också, och jag gör som ni, han får skifta mellan olika aktiviteter som kan vara att ligga/hasa runt på golvet, sitta på lekmattan, fara runt i gåstolen, sitta i spjälis (oftast när jag själv måste typ gå på toa eller ngt), vara i babysitter eller t ex busa i knä.
Krya på er!!! (Ninus, hoppas ni är friska till rythmis på torsdag).