30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?
Stort grattis Roszi! En tuff start, men va bra att allt ändå slutade lyckligt. Skönt att amningen verkar funka även för dig. Det verkar ju vara något riktigt härligt när det väl fungerar.
Shit, det här m sömnen! Känner mig rätt orolig för det om jag ska vara ärlig. Med en liten hemma så är det ju inte direkt lätt att få vila nu innan heller, full rulle. Även om mannen gör vad han kan så blir ju nätterna ofta som de blir. L kommer över till oss vid 24-snåret och sen är vi 3 i en 160 säng.
Sist så kunde vi ju anpassa dygnet efter lillkillen. Vi låg ofta kvar till 10-tiden i sängen efter mannen gått till jobbet. Nu ska ju L till dagis kl 9, vaknar vid 7, så det är ju bara att gilla läget. Han somnar vid 20.30 och då har vi som det ser ut nu lite tid för varandra. Antar att det är slut m det nu?! L var alltid vaken mellan 23-01 när han var riktigt liten. Puh, antar att man bara får ta det som det kommer....kommer nog vara som en levande zombie första året.
Så nu har jag klagat lite..... Hur mår ni andra? Kul att träffa er sist och få ett ansikte på de flesta.
Har inte hört något om det där m socker och amning och då har jag träffat typ alla amningsexperter i hela stan
. Men, visst kan det väl ligga något litet i det? O andra sidan, jag har hört så mkt knäppt från massa BM så jag tar det mesta m en nypa salt. Känns som det (tyvärr) inom den yrkesgruppen cirkulerar så mycket myter och "tycken" som man som gravid/nybliven förälder får serverat som fakta. Man litar ju på det man hör från de som jobbar med det. Fast min BM är toppen tycker jag, så det är ju verkligen olika såklart.