• NyaMy

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

Va härligt att läsa allt ni skriver! Visst är det obeskrivligt m den stora kärleken som slår till som en blixt, eller i vissa fall smyger sig på och växer o växer.
    Det jag tyckte var jobbigast mitt i min "babyblues" var att jag längtade så fruktansvärt efter vår stora son. Precis som du skrev, saltis, han var precis bredvid, men ändå. Jag låg där m lillkillen och mitt hjärta höll på att brista när jag såg min andra älskling springa runt och jag inte kunde vara m honom. Sen när jag var m Ludvig så blev jag ledsen för att Julian kanske låg ensam. Jag har aldrig känt mig så otillräcklig i hela mitt liv. Ludvig är galet pappig och ibland tänker jag när jag ligger och pussar på Julian att det var jag och Ludvig för ngt år sedan, vad hände liksom, nu får man inte alls pussa som man vill. O så vill jag bara gråta. Tänk va känslig man blivit . De känslor jag haft efter denna förlossning, den bergodalbanan kommer jag aldrig att glömma.

Idag har vi vägt lillen, nu ca 3700 "tung" och 52 cm, han växer så det knakar. Han är så fin! M Ludvig gick jag ju +2v så han var så torr, skrynklig o svullen. Denna er ut som en docka tycker jag. Skrev jag att han är blond o har mkt hår? Tydligen en ovanlig kombination. Dessutom är ingen av oss blonda . Han är så lugn oxå än så länge, inte alls som storebror (eller har jag glömt första tiden?).

Golden, en bärsjal låter som ngt för dig! Som att stoppa tillbaks dem tryggt i magen en stund .

Kram på er o njut nu!

• NyaMy

Åh, längtar efter att börja träna! Tänkte ev köra sats baby, gjorde det sist o tyckte det var jättebra (kanske jag sagt?). Det går ju att börja m direkt i princip eftersom det är anpassat.
    Haligh, hoppas Sigrid tar flaskan bra! Här kräks det också en del, mest efter amning faktiskt. Tydligen för att det kan komma så mkt på en gång. Jag frågade idag på BVC o deras tips var att stoppa in ett lillfinger o bryta lite ibland så att det sjunker ner lite.

• NyaMy

Golden, köp take away efter så slipper i det problemet oxå
    Ang att mannen får fixa det mesta så är det ju bra att han vänjer sig, för efter förlossningen så ligger ju många mammor klistrade o ammar första tiden

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-03-07 09:03:21 följande:
    Hur mår ni alla? Och Golden; nu stundar bebis när dom helst Jag och Sigrid mår bra, vi har börjat på gympa tillsammans, jättekul och nyttigt för min degiga kropp Tillväxten hade stannat av lite senast vi kollade, eller kurvan hade planat ut...viktkurvan har pekat uppåt typ! I tisdags var vi på läkarkontroll 8 veckor minus 2 dagar och då vägde hon 5860g, 59 cm lång. Hon är så himla go nu! Sover fortfarande mkt, särskilt om dagarna. Hoppas ni som fått bebisar har det mysigt!! Så tycker jag vi tar och ses snart?
    Vart tränar ni? Funderar på att köpa kort på sats, finns det mamma-baby på andra ställen? Är så sugen på att komma igång igen!

Julian är förkyld, har varit i 1v ca, men nu lite bättre.  Har hostat så han kräkts upp maten osv, inte kul . Gick bara upp 100 g sista v. Plutten är liten för sin ålder. Annars är allt bara bra m oss, men trötta så det heter duga. 
  • NyaMy

Gick på sats sist och tyckte det var toppen, fast har inte utnyttjat barnpassning. Kände mig aldrig bekväm m att lämna in Ludvig. Gick bara på mamma-baby, det var både styrka o kondis, väldigt basic, men man kunde ta ut sig ändå. Sa upp kortet när jag blev gravid o började istället cykla till jobbet, men saknar sats. Synd att man binder upp sig på 1 år bara, har svårt att tro att jag hinner träna sen på kvällar o mamma-baby är bara tills de börjar krypa.

Ja, visst känner man sig korkad, gjorde jag från dag ett jag var gravid. Glömmer namn mm. Så om jag frågar er samma saker 1000 ggr, hoppas ni har överseende. Har t ex glömt vad vissa av er heter....pinsamt! 

Golden, håll ut! Vet precis vad du menar det där m att vakna varje morgon, tyvärr måste jag varna för att det blir värre för varje dag om du går över. Denna gång kände jag mig ju inte alls redo, men när det var dags var jag liksom 100% närvarande ändå, det var liksom bara "ok, nu kör vi". 

Märkte precis att Julian kan ha vissa kläder som jag trodde var för stora, kanske är han inte så liten ändå?! Det går fort nu! 

• NyaMy

Ninus, härligt att lillkillen går upp som han ska! Bra att ni fått en bra sköterska oxå . Man måste nog hitta sin egen väg när det gäller amning/ersättning. För oss har det tagit ett tag (jag förstår varför man kallar det för sängkammarmånad). Vi kör nu lite amning + ersättning 3 ggr/dygn och sedan ersättning alla andra mål. För oss är nu pusslet att få ihop det m rutinerna. Jag är inte alls främmande till att ge ersättning 100% (så länge allt flyter o alla är glada liksom), så vi tar det dag för dag. Tänk att Philip väger ca 1 kg mer än Julian .

Vill oxå gå på barnvagnsbio! Haligh, du får rapportera hur det var, hur man gör m vagnen osv.... 

• NyaMy

Saltis, jag hade ju typ allt skit man kan ha i brösten sist och jag tror att det ofta hänger ihop. Jag fick en sårinfektion, de tog en odling och såg det. Det i sin tur ledde till stockningar och feber. Jag fick dessutom svamp. Kände det eftersom det belv som en brännande känsla i hela brösten, alltså hela vårtorna kändes som de brann. De såg lustiga ut, svullna och illrosa. Jag trodde det hörde till infektionen, men när den inte försvann åkte vi in akut och då var det en undersköterska som sa att mina vårtor såg ut som att de hade svamp o frågade om ingen hade kollat det. Då gjorde de ett prov, sen räckte det m en kräm. För mig försvann dock inte allt förrän jag fick tabletter o slutade amma. 
    Vårt upplägg på amningen ser ungefär likadant ut, jag tänker oxå "vitaminboost", men o andra sidan ska man nog inte överskatta fördelarna m  bröstmjölk, utan bryta om man måste (men det är bara min åsikt). Att det funkar m att amma lite för mig nu är bara för att jag redan från början varvade o aldrig lät brösten bli för såriga samt slapp infektionen. O jag ammar ju ändå bara typ 1/6 . Men jag tycker att det är alldeles lagom för oss just nu.

• NyaMy
    Haligh skrev 2011-03-10 12:20:20 följande:
    Spännande, Golden! Vi säger tiden vi bestämde från början då, 11 på onsdag. På torsdag fm ska jag till SÖS och kolla hur illa det är ställt, inte läkt som det ska efter förlossningen och min bm trodde man måste skära upp och sy ihop igen, känns inte alls så kul...
    Låter inte kul! Såg de det på efterkontrollen eller kände du det?

Ninus, vi har HIPP och köper färdiga tetra alt. tar m vatten (lite för varmt) o blandar sen på plats.

Golden, spännande att du känner lite, det kommer gå super när det är dags!

Idag har vi varit på stan o shoppat lite. Springer runt i sneakers o mysbyxor hela dagarna nu o är sååå less, men alla mina jeans är för tajta. Man vill ju inte köpa nya heller om man kommer gå tillbaka. Sist gjorde jag det, men man vet ju inte det än.... Så jag fick köpa klänning o kofta så länge .
  • NyaMy

Saltis, jag hade precis samma känsla av den bröstpump jag köpte sist när jag ammade Ludvig och precis som du gav jag bort den till en tjej jag lärde känna på FL .

Julian äter ca var 3e timme och han tar lång tid på sig och sen småkräks sen i omgångar så det tar lååång tid. Ofta blir det 2 ombyten/natt och en hel hög tvättlappar ligger på golvet på morgonen. Eftersom jag lämnar Ludvig på morgonen så blir det högst 6 timmar sömn totalt varje natt och då är det helt upphackat. Julian verkar bli lite kinkig i mage efter han ätit så han ligger ofta o stånkar i 30 min efter maten också. Ibland känns det som att jag precis hinner somna innan det är dags igen. Vet inte vad jag skulle göra för att få sova mer än 3 timmar i sträck varje natt.

Idag fick Julian en skrikattack på ca 3 timmar! Helt olikt honom. Antar att det var magen?! Konstiga var att han bajsade massor o sen fortsatte skrika ännu mer o sen rapade för att sen bara fortsätta skrika. Fick ta honom i sjalen till dagis o då blev han lugn, men sen la jag honom i vagnen när jag gick in o när jag kom ut så var han ledsen igen. Snacka om att jag kände mig stressad när Ludvig ville titta och leka m allt på hemvägen, jag höll på att bli galen. En kompis som har barn på samma dagis bara tittade på mig och sa "bara att vänja sig....", hon har också 2 st m samma åldersskillnad. Jösses, hur ska detta gå tro?!

Kul att ses på on! 

• NyaMy

Jag har haft en hemsk natt och var tvungen att gå hem nu efter att ha lämnat på dagis för jag känner mig helt slut. Tror tyvärr att jag måste ställa in idag eller så går jag förbi lite senare och ser om ni är kvar. Jag bara måste lägga mig ner en stund. Lite dåligt att ställa in nu, jag vet, men jag hoppas att jag ändå får vara med nästa gång om vi inte ses idag.

Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?