Inlägg från: Golden Robot |Visa alla inlägg
  • Golden Robot

30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?

(Surfar från mobilen medan jag ammar, därför lite kortfattad.) Vad roligt att vi iaf är tre som kan fredag; hoppas de andra också kan. Var ska vi ses? Picnic? Kollade yr.no som säger regn på fredag i o f s så kanske bra med en back up-plan också. Några förslag? Själv hamnar jag ju mest på Djurgården av förklarliga skäl så jag är rätt insnöad... ;)

• Golden Robot

Jag har det rätt öppet imorrn, så senare kan absolut funka. Säg en tid så försöker vi passa den. Försöker hinna kika in nåt och ändå lyckas

• Golden Robot

Ninus? Ska vi säga kl 13? För sent? För tidigt? Nora får vi inte att sova förrän vid 22-23 på kvällarna, och då sover hon gärna till 11-12 på förmiddagarna istället, haha. Vi har inte börjat jobba på att ändra tiderna heller då det nästan passar bättre så än typ sju-till-sju eller åtta-till-åtta eftersom vi då kan umgås alla tre på kvällarna. Ska hon lägga sig tidigare och vakna tidigare så kommer även jag behöva lägga mig tidigare och då får inte Noras pappa se oss särskilt mkt; nu sover vi när han är på jobbet istället :) Dock är vi ju inte så tidiga när vi ska iväg.. Men vi har inga fasta rutiner - och sover på dagarna gör hon bara typ 2x20-30 min, om alls (och ibland längre) - så vi rättar oss efter de som ev har det. Så Ninus: du får eg bestämma. Philip hade väl ordentliga sovtider?

• Golden Robot

Apropå Hagaparken förresten så går ju buss 515 från Odenplan dit, så beroende på hur man har det att ta sig till vårt "vanliga" ställe behöver det inte vara så krångligt att ta sig till Hagaparken :) Dock inte så kul väder för det idag, men vi kan ju fundera på det till en annan gång..? Och Ninus, ang majsen: Majs funkar väl så på oss alla? ;) P.S Jag får jättefin styckeindelning på själva "utkastet" men när jag postar sen verkar allt bara flyta ihop. Sorry om det blir meckigt att läsa..

• Golden Robot

Nemas problemas med kl 14 för oss. Vi har som sagt inget planerat. Men det är möjligt att ni får en sovande Nora då, för hon gillar visst att åka buss och verkar somna himla skönt :) Just nu har hon förresten världens skönaste stil här bredvid; som en bredbent cowboy med armarna utslagna. 6,3 kg ren kärlek

• Golden Robot

Jag är på :) ..och också väldigt flexibel. Rosendal har lunch 11.30-14 - el tills maten tar slut, så vill man dit och ha chans på deras maträtter ska man nog vara ute lite tidigare. Men fika har de ju även senare - om man nu vill gå dit :) Jag har så himla dålig koll på vart man kan gå med vagn och så annars.. Provar gärna nåt annat om nån har förslag eftersom det ju allt som oftast blir Djurgården för oss - men det har jag inget emot heller. Kram på er, så ses vi imorrn Ninus!

• Golden Robot

OK, Djurgårdsbron kl 14 :) Vet inte var du parkerar (det verkar bara bli vi) men ska vi säga att vi ses på vänstra sidan när man kommit över till ön? Där finns en stor blå järnport. Tänk; det här blir vår första egentliga promenad. Nora ville ju inte promenera där när vi sägs vid Filmhuset. Åh, herregud. Hon var bara typ en månad då! Tänk vad nervös man var!

• Golden Robot

Tack för igår Ninus. Det var jättemysigt där på Rosendal. Synd att det ska vara så svårt med parkering på Djurgården bara. Philip var ju himla nöjd i sin vagn förresten :) Han är så go! Idag har jag och Nora kitat upp henne på Lindex rea. Var ta två betala för en och de har så himla bra pyjamasar där med knäppning ner i båda benen. Jag har inte riktigt fått kläm på hur man byter blöja med de som har knäppning/dragkedja ner i bara ena benet..? Känns som jag antingen bryter benet av henne eller måste dra av den på hela överkroppen, för jag lyckas då inte få in blöjan från sidan. Men nu har vi i alla fall ett litet pyjamaslager. Passade på att köpa omlottbodies också då hennes pappa nästan vägrar klä på henne nåt som måste över huvudet, haha. Fanns tack och lov flera i stl 68. Är det bara PO.P som har omlott i större storlekar än så? För visst har väl åtminstone de det? Kram på er tjejer! Hoppas få se er alla snart!

• Golden Robot

Hejhej!
    Vad roligt att höra ifrån er LadyMy och Roszi :)

Ja, Nora sover knappt alls på dagarna, men ibland kommer en dag när hon bara sover och sover. Tror hon sover mer när hon får sova hemma eftersom hon direkt lägger sig på mage när hon får chansen. Det kan hon inte riktigt göra i vagnen och då blir det lite kortare verkar det som. Vi har i alla fall köpt andningslarm nu eftersom jag höll på att gå åt av nojja när hon började vända sig till mage hela tiden... Hade egentligen inte tänkt köpa nåt men nu känns det ändå skönt att ha ett. Lite trist dock att man alltid måste lägga henne i egen säng om man ska kunna förlita sig på larmet (vi har Babysense II med plattor under madrassen).

I ärlighetens namn är vi inte så himla noga med pyjamas heller. Hon har fler än en gång fått sova i body och t o m byxor. Om hon somnat i vagnen när vi varit iväg har vi helt sonika dragit in vagnen och låtit henne sova - självklart inte med ev ytterkläder. (Har ni förresten täcke/filt/lakan på era små när de sover? )Vi har kört ganska mycket med sovpåse - de som är som nattlinnen som man stänger - när hon var mindre, men hon är lite av en mini-Houdini och lyckas få ut fötterna i alla utom Bamboojamas. Den är toppen! Annars kör vi som sagt pyjamas med knappar och fötter. Jag förstår precis hur du menar Ninus, men jag får ändå inte till det. Med knapparna knäpper jag bara upp, lyfter lite på henne och skjuter in den nya blöjan och sen är det bara att stänga igen utan att jag behöver pilla särskilt mycket mer med henne. När vi hade med dragkedja kändes det som jag fick böja upp benet i dragkedjelösa benet så himla långt, och hon har en liten förkärlek för att sträcka på benen när man försöker klä på henne. Samma med armarna också i och för sig. De är som små pinnar som hon bara vääägrar att böja på. Nu sover hon så pass bra(?) på nätterna ändå så det brukar inte bli nattliga blöjbyten så ofta längre. Hon somnar lite tidigare nu i alla fall; omkring 21. Då brukar hon ha ätit vid halv åtta-åtta, och vill äta igen omkring tre-fyra, kanske fem, och sen vid åttasnåret på morgonen. Sen sover hon ytterligare ett pass till nästa matpass vid tio-elva på förmidddagen. Behöver jag säga att vi kommer ut ganska sent på dagarna?! ;)

Vi har inte börjat med några smakisar ännu. Nora har inte visat nåt större intresse och jag har ingen brådska heller. Så som jag slitit med den här amningen helammar jag mer än gärna till sex månader. LadyMy; jag vet inte vad pojkar i Julians ålder "ska" väga, men 8 kg låter rätt bra i mina öron. Särskilt mot bakgrund av det matstrul ni verkar ha haft. Hoppas verkligen att det ordnar sig för lille Julian med reaktionerna.

Ja, just det, fredag: Här semestras det äntligen och det har hopat sig med aktiviteter den här veckan så fredag blir nog körigt för min del... Kan återkomma om det om nåt hinner ändras.

• Golden Robot
    Här i tråden verkar det vara ordentligt stiltje nu. Hoppas ni fick till en badträff Ninus och Roszi. Sambon har äntligen semester så man försöker umgås så mycket som möjligt hela familjen.

Ninus; Vad hörligt det låter med Philips rum. Noras rum går f n under namnet "skräprummet", som jag måste betona inte har ett dugg med Nora att göra såklart :) Hon har precis fått börja sova i spjälsängen - fortfarande i vårt rum. Vi skaffade ju andningslarm så nu försöker jag lägga henne i egen säng när hon ätit eftersom larmet inte fungerar om man samsover. Hon envisas ju med att vända sig till mage i sömnen (har i alla fall kommit på igen hur man vänder tillbaka *puuh*) och började häromveckan dra upp benen under sig och rumpan upp i luften och sedan tippa åt sidan. Korgens väggar är inte så fasta så de ville ge vika så då var det bara att montera spjälsängen. Känns verkligen som hon håller på att bli stora tjejen! Vi provade förresten potatis häromdagen och det gick läskigt bra. Hon smaskade på och det kändes taskigt att hon inte skulle få mer så vi matade på... Hon fick bra myclet mer än den tesked de pratar om att man ska börja med, men eftersom jag slitit så med amningen, och gärna helammar de första sex månaderna så funderar vi på att ge henne lite smakisar typ varannan dag eller så. Hur har ni andra gjort? Har ni "kört hårt" när ni väl börjat med smakisar? Jag är inte riktigt redo, men Nora verkar vara det...
Svar på tråden 30+ väntar barn i mars i stockholms innerstad?