• Anonym ("despo lesbo")

Hur ska jag göra för att få ligga?

Jag undrar helt enkelt hur ni bi- och homosexuella tjejer gör för att hitta tjejer att ha sex med. Jag är homosexuell, men har nästan börjat överväga att ha sex med killar eftersom det tycks vara omöjligt att hitta en kk av kvinnligt kön. Jag vet att könsrollerna påverkar oss och att vi kvinnor inte har fått lära oss att ta för oss sexuellt, men vad fan: alla vill väl knulla?

Problemet är att jag inte vågar ta kontakt på qx eftersom homovärlden är så liten och det känns som att ryktet om "den kåta lesbianen" skulle sprida sig rätt snabbt. Istället skriver jag om film eller litteratur eller politik och försöker på så sätt få till en träff. Det ger dock aldrig önksvärt resultat.

• Svar på tråden Hur ska jag göra för att få ligga?
  • Neko

Är det viktigt för dej att din partner är 100% säker på att hon är lesbisk? Det verkar ju vara supervanligt med tjejer som är bicurious och vill testa ha sex med en tjej... så om det bara är en KK eller ett ONS du söker efter och inte en flickvän så kan det vara ett tips kanske?

• eurice

mohahaha, kändes som om det var jag som skrivit denna tråd, men det var det inte va?( i någon blackout?)
    kontentan r att vi sitter alla i samma båt, nästan.

• Anonym ("despo lesbo")

Neko: Jag tror inte att det är så viktigt att den jag har sex med är 100 procent lesbisk. Dock vill jag inte att någons ska "testa" sin sexuella läggning tillsammans med mig. Jag vill ju ändå ha någon som Vet att hon åtrår kvinnor. Dessutom skulle det kännas konstigt att träffa en bisexuell tjej som har en sambo (man) men ändå vill "leka" (gud vad jag Hatar det ordet) lite vid sidan av (med mannens godkännande).

eurice: Haha, ja man kan ju aldrig veta ;) Nä men jag tycker att det är hemskt frustrerande. Speciellt när jag hör att mina bögkompisar inte alls har samma problem.

• Rynkigutanpåslätinuti

FL verkar ju annars vara nerlusat med kvinnor vars högsta dröm är att sexa med en annan kvinna. Antar att de går bort då de kanske bara i sin gravidhormonstinna värld bara vill leva ut en temporär fantasi.

• Anonym ("despo lesbo")

Rynkigutanpåslätinuti (hoppas jag fick till det): Jamen precis. Jag vill ju ändå vara med en kvinna som vet vad hon vill, och inte enbart är sugen på att "testa lite". Dessutom (och nu är det säkert den bittra sidan av mig som talar) så blir jag irriterad på alla brudar som tror att de är alla lesbianers högsta dröm, och att vi blir helt till oss bara de viftar lite med lilltån.
    Bara för att jag är flata så innebär det inte att jag vill ligga med alla kvinnor jag ser.

• Rynkigutanpåslätinuti

Men det är ju så det funkar. Alla kvinnor som vill ligga tar tacksamt emot vad de får. För en kåt heterokvinna är varje man guds gåva till kvinnan. För en homokvinna är varje kvinna guds gåva till kvinnan. Flört

• eurice

alla kan ju inte ha samma problem, det vore fördjävligt. vem vet; dina bögkompisar kanske är mycket snyggare än vad du är också ;P

• Anonym ("despo lesbo")
    Rynkigutanpåslätinuti skrev 2010-08-15 20:57:41 följande:
    Men det är ju så det funkar. Alla kvinnor som vill ligga tar tacksamt emot vad de får. För en kåt heterokvinna är varje man guds gåva till kvinnan. För en homokvinna är varje kvinna guds gåva till kvinnan. Flört
    Haha, du har så rätt, så rätt! Det är nog bara jag som är lite eljest och inte riktigt har fattat.
    eurice skrev 2010-08-15 20:59:50 följande:
    alla kan ju inte ha samma problem, det vore fördjävligt. vem vet; dina bögkompisar kanske är mycket snyggare än vad du är också ;P
    Jamen trots min puckelrygg, gropiga hy, kala skalle, rejäla hårväxt och extremt långa armar så borde jag väl kunna få till det?! Sen att mitt utseende inte faller alla i smaken, det är okej. Men Någon borde väl ändå nappa?

Nä, men jag menar mer att killar från tidig ålder har fått lära sig att ta för sig (på alla plan) och att det därför är lättare för dem att (sex)ragga, det ligger i deras natur att vilja knulla allt och alla och alltid. Dessutom så existerar ju fördomen om den kåta bögen, medan flatan antas vilja dricka te, klappa katten och prata ut.
  • eurice

hahaha du verkar störtskön,   de som inte vill ligga med dig kanske bara är dumma i huvet helt enkelt(?)
    leave 'em be.
    du kan bättre.
    du kan få bättre.

• Rynkigutanpåslätinuti

Citatfunktionen fungerar inte.
    "Nä, men jag menar mer att killar från tidig ålder har fått lära sig att ta för sig (på alla plan) och att det därför är lättare för dem att (sex)ragga,"

Tänk istället att killar sedan tidig ålder varit tvungna att hantera att få en massa nej när de raggar men att ändå inte ge upp.

Svar på tråden Hur ska jag göra för att få ligga?