• Anonym (tjockis)

Extrema Dieter

Någon som har erfarenhet av nån "extrem diet" som man tappar flera kg i veckan av? Tex, rikshospitalets diet, pulverdieter mfl.

Vill inte att någon moralkärring kommer och skriver att man ska äta si och så och att sådana dieter inte funkar på lång sikt och du kommer gå upp allt efteråt bla bla blaaa allt sånt vet jag redan och det är min ensak om jag vill göra detta.

Är enbart ute efter ni som testat dessa dieter, hur ni mådde, hur mycket ni gick ner och vilken diet ni gick på.

TACK!

• Svar på tråden Extrema Dieter
  • Anonym (tjockis)

Någon?

• Schnooglewookiemush

Pulverdieter brukar ju funka, man går ner i vikt rätt snabbt. Saken är ju bara den att när du slutar, vilket du nån gång måste, så går du lätt upp allt igen och ibland lite till. Vet inte hur pass överviktig du är, men har du funderat på något mer långsiktigt?

Bryr mig inte just nu.
  • Schnooglewookiemush
    Schnooglewookiemush skrev 2010-08-18 09:42:31 följande:
    Pulverdieter brukar ju funka, man går ner i vikt rätt snabbt. Saken är ju bara den att när du slutar, vilket du nån gång måste, så går du lätt upp allt igen och ibland lite till. Vet inte hur pass överviktig du är, men har du funderat på något mer långsiktigt?
    Glömde skriva vad jag testat, har nämligen hunnit testat det mesta.

GI mådde jag jättedåligt av, gick dock ner två kg i veckan ungefär. LCHF samma sak, fast jag mådde lite bättre. Det jag har gått ner mest i vikt av var herbalife. Nu har jag lagt ner alla dieter, satsar på en magsäcksoperation istället.
    Bryr mig inte just nu.
  • Anonym (tjockis)

Jag vill ha en rivstart så att jag går ner och kan motionera lite lättare, sen har jag funderat gå GI.

• Fraajdaa
    Jag har testat neutrilett i 2,5 vecka.. tror inte jag gick ner mer än 3 kilo. men jag hade en ätar dag på en helgdag. Men du blir typ oljig i magen tillslut och måste panik springa på toa efter drygt en vecka.. det är inget kul om du inte kan akut springa på toa på jobbet, Men jag vet inte heller om det berodde på att jag åt så jävla illa innan,

Men efter ett tag köpte jag en bok som hette gi 30 dagars kur som jag körde på endast och träning på det och gick från 101 cm i midjemått till 90 på bara några veckor så då var jag riktigt nöjd.. den höll sig ett tag. =)

Men jag som är kakmonster, godismonster och all annan skit som är gott går jag oftast upp igen.

Jag anser i alla fall att diet genom mat är bäst för du är inte hungrig och sugen på socker efter några dagar.
    Nu ska jag faktiskt prova Hostel dieten och se om den funkar.. någon som har provat ??
  • Anonym (tjockis)

Vad är hosteldieten för nått?

• Anonym (Stella)

Kör naturdiet pulver, tar 3 stycken om dagen + äter en minimal middag husmanskost... typ 1 dl kokta makaroner/mos/spaghetti/ris + en korv/två fiskpinnar/4 fiskbullar/4 köttbullar.

Gick ner några kg per vecka första veckorna nu är det runt 1,5 kg per vecka.

• Anonym (Emma)

Hej, jag har provat Mayodieten - det är bestämda mål i 14 dagar, 1 gång varje vecka får man äta vad man vill. En s.k. "svältdiet" men som funkade otroligt bra för mig. Den utlovar "upp till 7kg på13 dagar", jag gick ner 5 på 2 veckor och veckorna efter när jag åt vanlig mat igen gick jag ner ytterligare 3kg.
    Jag tror på chockstarter för man får upp motivationen, det gäller bara att man klarar av att inte falla in i samma matrutiner igen. Så jag rekomenderar att du t.ex. gör den här dieten eller kör pulver i några veckor och sen går över på GI eller LCHF, något lite kontrollerat!

Står det inget antal får du äta så mycket du vill, men du måste äta av det. Det som inte står på listan får du inte äta, tex socker/mjölk i kaffe eller te. Man ska också dricka mycket vatten 1,5-2l per dag. Dieten bör inte göras under tiden man har mens. Om man fuskar måste man börja om, man får inte byta plats på rätterna eller ändra ordning eller ingredienser. Det måste gå 14 dagar innan man gör dieten igen. 

Dag 1     F  Svart kaffe + 1 Digestivekex

L  2 hårdkokta ägg + 1 tomat + spenat

M  1 stor bit grillat oxkött + grönsallad

Dag 2      F  Svart kaffe + 1 Digestivekex

L  1 stor bit grillat oxkött + grönsallad

M  1 tallrik soppa buljongkaraktär - Ej med kött eller mycket salt

Dag 3     F  Svart kaffe + 1 Digestivekex

L  Stekt selleri/broccoli + 1 tomat + 1 mandarin/apelsin

M  Kyckling + grönsallad

Dag 4      F  Svart kaffe + 1 skiva rostat bröd

L  1 hårdkokt ägg + morot + ost

M  Yoghurt + färsk frukt

Dag 5     F  1 skål rivna morötter + citron

L  1 stor fisk + 1 tomat

M  1 stor bit kött + stekt selleri eller sallad

Dag 6      F  Svart kaffe + 1 skiva rostat bröd

L  Kyckling + grönsallad

M  2 hårdkokta ägg + 1 skål rivna morötter

Dag 7     F  Te + 1 Digestivekex

L  1 stor bit grillat oxkött + färsk frukt

M  vilken middag du vill - (ej tagen ur dieten)

Så kör man en vända till! De längsta dagarna i ditt liv men det är det värt! Skrattande 

• Fraajdaa

det är ungefär som hostel dieten som jag har börjar med idag...  är faktiskt inte så hungrig som jag trodde jag skulle vara .. jag tror oxå på chock dieter för det känns mer som om att kan "tömmer" kroppen på massa skit för att sedan låta kroppen ta upp det nyttiga i gi eller något annat nyttigt. Hostel dieten är oxå en "svält diet" som är mycket strikt.. jag började idag på en stark vikt på 71,5 kg och ska väga mig på söndag. Håller er uppdaterade om detta nu funkar.

Dag 1 & 8:
    Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit
    Lunch: 2 hårdkokta ägg, kokt spenat, 1 tomat
    Middag: 1 stor biff(250 gram)sallad med olja och citron.

Dag 2 & 9:
    Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit
    Lunch: 1 stor biff(250 gram)sallad med olja och citron, 1 frukt.
    Middag: 1 skiva skinka 250 gram 1 bägare yoghurt.

Dag 3 & 10:
    Frukost: En kopp svart kaffe, en sockerbit, ett rostat bröd.
    Lunch: Kokt spenat, 1 tomat, 1 färsk frukt.
    Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka 250 gram, sallad med olja och citron

Dag 4 & 11:
    Lunch: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso "naturell"
    Middag: 1 burk fruktsallad, 1 bägare yoghurt "naturell"

Dag 5 & 12:
    Frukost: 1 stor riven morot med citron
    Lunch: 1 mycket mager fisk "400 g" med citron, lite smörsås
    Middag: 1 stor biff 250 gram, sallad och broccoli.

Dag 6 & 13:
    Lunch: 1 kyckling utan skinn, sallad med ola och citron
    Middag: 2 hårdkokta ägg, 1 stor morot

Dag 7:
    Frukost: En kopp te utan socker
    Lunch: En bit grillat kött, färsk frukt.
    Middag: Inget

Det dieten gör är att den ändrar din ämnesomsättning. Och du får knappt i dig några kolhydrater Därför bör du ej konditionsträna under dietperioden. Styrketräna är dock bra.
    Dieten ska följas i 13 dagar varken mer eller mindre. Om man följer den korrekt bör man tappa 7-20 kilo.
    Du bör även dricka minst 2 liter vatten om dagen.

• Anonym

hur har det gått för er med era dieter?

• Fraajdaa

äh jag fick skit i min då min  sambo klagade på att han aldrig åt nått ;) han e lite bortskämd. men nu kör jag med frysmat och räknar kalorier via det.. äter bara 1500 kalorier om dagen. Ska gå ner 14 kg ungefär. PÅ 15 dagar med 2 ätar dagar har jag gått ner 4,9 kg än så länge så det funkar verkligen.

Inspirerades av min bror som gick ner 20 kg på 25v.

• Anonym

Kör extrem diet med pulver =) tappat 4kg på 9dagar... 
    Märker stor skillnad...
    Har även schema för hur jag ska börja äta , byta ut vissa måltider, kost-tillskott + träning...

Har en nystartad blogg som man kan följa och se vad som händer =)
    om man vill ;) 

http://tossian.blogspot.com/

Svar på tråden Extrema Dieter