Nyfödd vägrar sova på natten, jag får 1 timmes nattsömn och faller i bitar
Vi har en 2 veckors son som är helt underbar! Det enda problemet är att han de senaste 4 nätterna inte sover. Runt 23:00 fram till 6:00 är det omöjligt att få honom att sova i egen säng eller mellan oss. Så fort jag lägger ner honom efter amning så vaknar han och gallskriker. Lyckas han somna på natten så blir det efter 3:00-4:00 och då sover han på mig, men sover väldigt oroligt. Detta medför även att jag inte kan sova om nätterna och känner mig som ett vrak. Runt 6:00-7:00 har pappan tagit sonen så jag fått 2-3 timmars morgonsömn, nu kommer min sambo börja arbeta om ett par dagar och jag vet inte hur jag ska få ens den lilla sömnen på morgonen?!
Det verkar som om han har ont i magen nattetid då han ligger och trycker/stånkar och gråter. (Jag är väldigt noga med rapning under och efter amning) Dagtid sover han 2-3 timmar mellan amningarna men är extremt svår att lägga ifrån sig efter amning även då, ofta får jag amma 3-4 perioder under 1-1,5 timme då han börjar gråta när jag lägger ifrån mig honom.
Är det någon som har tips på vad som kan vara fel eller vad vi kan testa för att han åtminstone ska sova 2 timmar mellan amningarna på natten? Är detta normalt och isåfall hur länge kommer det att pågå?