Inlägg från: Anonym (Medel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Medel)

KUKstorlek har visst en betydelse!!

Anonym (Swingar) skrev 2017-08-29 16:51:37 följande:
    Nu är det över 30år sedan jag hade min första trekant och har sedan dess träffat många par antingen för trekanter och som bull i cuckoldlekar. Har rätt klart för mig vad som fungerar i den typen av kontakter och vad som kan leda till problem. Har aldrig sagt att det är något som passar alla men har sett en del par under åren som fått problem när man inte skiljer på sex och kärlek när man blandar in andra i lekarna. Tror att du lever lite i en rosenskimrande värld med likhetstecken mellan sex och kärlek och en lite romantisk bild av vad rätt många kvinnor vill ha i sitt sexliv. Inget fel med det men kvinnor som tycker om fist är inte alls så ovanligt som du tycks tro även om det kräver att man går varsamt fram.

Ja, anekdotiskt. Igen.

Vem har pratat om kärlek? Respekt och ömhet skrev jag. Och att jag, de jag känner och det mesta jag läst inte skulle ha parsex med någon de inte tände på bara för att de innehar stora bröst, stor kuk eller tight fitta. 

En viss typ av kvinnor gillar fisting, en väldigt liten andel. Den andelen är högst sannolikt överrepresenterad i den värld du lever i. Du talar om för mig vad jag tycker och tänker hela tiden, hur kan du ha minsta susning om det? 

Som sagt, om du vill bli bekräftad enligt din kuk är det bra. Försök inte få alla andra att tro att det är rätt för dem, den överlägsna majoriteten vill bli bekräftade på annat vis. 

• Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-29 17:44:11 följande:
    Nu blandar du friskt igen utan att läsa vad man skriver till dig. Parsex skall inte på något sätt jämföras med trekantet. När vi har parsex med andra par är det något helt annat än när man bjuder in en sigelkille eller när man blir inbjuden som extrakille. Tyvärr känns det minst sagt patetisk när du försöker tala om för vuxna människor att det är skillnad på swingersklubbar världen utanför. Besökte en swingersklubb första gången 1995 så jag har nog den skilnaden väldigt klart för mig. Har absolut inget problem att skilja på den typ av sex jag har med flickvännen, den typ av sex vi har med andra par, den sex det blir när vi har trekant med en extra tjej och den sex vi har med en eller flera extrakillar.

Skrev fel. Men det jag skriver gäller givetvis både parsex och trekanter, att många inte fäster vikt vid yttre attribut, så det kan absolut jämföras i det resonemanget.

Undrar vem som inte läser? Det var angående fisting. Att andelen kvinnor som gillar det med hög sannolikt är högre på renodlade sexklubbar. Som svar på att du tyckte att det inte var ovanligt, som är en definitionsfråga visserligen. 

Jag har också varit på klubbar. Som jag skrivit ett flertal gånger. Mina upplevelser är inte den enda sanningen för det, eller hur. För dig blir den det. Och 100%. Jag har aldrig förnekat dina upplevelser, att du försöker applicera dem på resten av världen motsätter jag mig däremot.

När några tar sin egen uppfattning och sätter den mot gedigen statistik, rapporter, press och vidhåller det vinner inte trovärdighet. Om du har upplevt tio hole in ones under trettio års golfande betyder inte att det inte är ovanligt, möjligtvis att det inte är helt extremt i just din värld, på just de banorna du spelat på, i sällskap med just de golfarna. Men att då försöka övertyga resten av världen att det inte är ovanligt blir lite larvigt.

• Anonym (Medel)
    Gbeva skrev 2017-08-29 18:37:29 följande:
    Som vanligt läser vissa inte allt man skriver utan läser valda delar och sedan fantiserar fram vad folk säger. Mig vetligen finns inget samband mellan storlek på händer, fötter, näsor och liknande men vissa studier tyder på att det finns ett samband mellan testosteron i fosterstadiet och förrhållandet mellan längden på pek och långfinger och att det också finns ett samband mellan detta förhållande som en indikator på snoppstorlek.

I en studie gjord vid Gachon University i Sydkorea visade det sig att män som har ett kortare pekfinger än ringfinger har en större storlek på sin penis. Studien utfördes på 144 män.

Finns också en del studier som indikerar ett förhållande mellan kroppsläng och snoppstorlek i slakt tillstånd men inget visat samband mellan längd och storlek på penis med stånd. Tyvärr saknar vissa tyckare på FL normal läsförståelse och då kan det som sagt bli lite tokigt med tolkningarna på vad man läser.

Drömmer Stenen i glashuset kommer flygande.

Om du har någon kunskap om vad kliniska studier och statistik innebär kan du läsa studien och inse hur stor bärighet den har. För statistiskt säkerställt utfall krävs tillräckligt stor population(inte 144), referensgrupper(som saknas), brett urval till populationen(inte sydkoreaner som sökt till sjukhuset för urologiska besvär och dessutom valt att delta i studien) och många andra faktorer.

Det finns de som försöker koppla denna fingerratio med alkoholism, autism, olika former av cancer och gud vet vad. Nu är det inget institut eller forskningsanstalt som tar detta på allvar och genomför storskaliga, kliniska tester. 
    Tror du inte att det vore ett medicinskt genombrott om man redan i späd ålder kunde se om man var autistisk? Hade större risk till mun- eller prostatacancer? Större risk att utveckla alkoholism?

Den största sammanställningen av rent kliniska studier kring kukar och korrelation till annat har jag redan länkat. 

• Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-29 19:48:34 följande:
    När det gäller att vara larvig och göra egna tolkningar vinner du stort. Vi lever helt klart i helt skilda världar och det är absolut inte konstigt att du inte trivs på klubbar, är minst sagt glad att jag inte levt i din fantasivärld när det gäller trekanter och gruppsex det skulla ha skapat en mass problem både för mig och andra inblandade. Har visserligen aldrig sett någon statistik på hur vanligt fist är men helt ovanlig är det absolut inte, varken när man träffar tjejer one on one eller vid gruppsex. Har för länge sedan slutat räkna sexpartners men det är klart över 20% av alla tjejer jag träffat som gillar fist om man gör det på rätt sätt och med förstånd. Har du någon statistik som säger annat väljer jag självklar att sätta större vikt vid mina och andra bekantas erfarenheter än någon annonym undersökning om sexvanor från RFSU eller liknande. Detta ger som sagt inget utan nu får du lulla runt i din egen lilla värld men skyll inte på mig eller någon annan om det skiter sig vid entrekant med extra kille.

Menar du att över 20% av landets kvinnor utövar fisting?

Hur många utövar analsex?

• Anonym (Medel)
    Gbeva skrev 2017-08-29 20:07:00 följande:
    Lille vän. Kan nog betyligt mer om statistik och medecinska studer än vad du anar. Har också som jobba tolka vad folk skriver och hur dom tolkar det dom läser så min bild av dig är rätt klar, och du har helt rätt du är längt ifrån min typ. Finns som sagt en del mindre studier i ämnet och jag har också mina egna erfarenheter att referera till. Synd att du lider av ett utpräglat penisavund men det kan jag tyvärr inte bota via FL.

Lille vän? Penisavund? 

Om du nu "jobba tolka" borde du känna till argumentationsfel och härskartekniker. Du uppvisar de flesta. Hur mycket anar jag om din kunskap? Det återkommer igen till dina egna erfarenheter. Som motsätter sig riktiga studier. 

• Anonym (Medel)
    Gbeva skrev 2017-08-29 20:07:00 följande:
    Lille vän. Kan nog betyligt mer om statistik och medecinska studer än vad du anar. Har också som jobba tolka vad folk skriver och hur dom tolkar det dom läser så min bild av dig är rätt klar, och du har helt rätt du är längt ifrån min typ. Finns som sagt en del mindre studier i ämnet och jag har också mina egna erfarenheter att referera till. Synd att du lider av ett utpräglat penisavund men det kan jag tyvärr inte bota via FL.
    Var det du som diskuterade storlek i korrelation till testosteron och uthållighet och vad det nu var?
  • Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-29 20:23:53 följande:
    Du måste ha ett utpräglat problem med att fatta vad du läser. Var stod det att 20% av sveriges kvinnor utövar fisting. Det jag skrev var att över 20% av de kvinnor jag har haft någon form av sexuell relation med har jag haft fist med. Gör dig själv en tjänst och lägg några sekunder på att försök förstå vad folk skriver innan du skickar ett svar. Som du aggerar framstår du bara som lite mindre begåvad med 10poäng i statistik.

Du skriver att det "absolut inte är ovanligt". Och sedan att 20% på en fråga om hur vanligt det är efter att jag skrivit att du använder dig av anekdotisk bevisföring. Då ställer jag frågan om du menar att 20% överlag gör det? För det var ditt svar. 

Hittar ingen statistik på det. faktumet att det inte ens finns minsta enkät om hur många som sysslar med det är ju en ganska stor indikator. Det finns det på i princip allt man undrar över.

Om man jämför antal trådar och inlägg i olika forum är det hundratals trådar kring analsex till exempel, och max tio om fisting. 

Enligt enkäter har någonstans mellan 8 och 10% senaste månaden haft analsex. Inkluderar då de som testat under månaden och inte gör om det. Är 10% vanligt eller ovanligt är ju följdfrågan. Jag hoppas att du kan hålla med om att analsex är vanligare än fisting?

Om jag ska vara lika anekdotisk som du är kan jag ärligt säga att fisting aldrig kommit på tal i sängen eller när man kravlöst diskuterar sex. Analsex på ett eller annat sätt alltid i ett förhållande och definitivt alltid vid ett samtal om sex med några parter. 

Antalet filmer på fisting och antal views på desamma pekar också på att det inte är folkhemsfavoriten.

Jag påstår att det är mycket ovanligt.

Antar att det blir fler personliga påhopp och härskartekniker nu?

• Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-30 05:43:57 följande:
    Tycker inte att det behövs några spydigheter eller härskartekniker när man försöker diskutera med dig. Detta sköter du så bra själv. Vill bara tacka för att du gjort min dag med dina inlägg. Tror inta att du inser hur kul det är att läsa dina försök till att undervisa vuxna människor i statistik och när du börjar svamla om referensgrupper och liknande blir det hysteriskt roligt.

Varför är det roligt med referensgrupper för pålitliga data att ta fram statistik från i studier? På vilket sätt är det svammel?

• Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-30 15:03:43 följande:
    Men herre gud, ser du inte själv hur dumt det blir i sammanhet har du tappat all trovärdighet när det gäller att prata statistik. Ett av mina första jobb var som programerare på SCB och jag har även jobbat som programerare på ett läkemedelsföretag så jag har rätt bra koll på när och hur man använder referensgrupper.

Jag har städat på en bilskola, så nu är jag grym på att köra bil. Fler anekdotiska upplevelser som gör att du kan ducka fakta och struktur? Om du inte jobbat med datainsamling och analys spelar det ingen roll var du har jobbat.

Referensgrupper, kontrollgrupper, experimentgrupper och fokusgrupper bl.a. är en viktig del i många former av datainsamling och studier. Hela basen till statistik och analysen därav ligger i datainsamlingens kvalitet. Det behöver man ju inte ens kunna statistik för att fatta. Frågar man fel frågor på fel sätt får man fel svar. Mäter man fel värden på fel sätt får man fel värden. Med fel underlag drar man fel slutsatser och får felaktiga korrelationer. 

Det behöver du bara googla om inte annat. Går nästan snabbare än personliga påhopp.

Ett exempel jämförbart med det GBEva tog upp kan vara att undersöka 144 svenskar som är på sjukhuset på grund av magsmärtor om de är laktosintoleranta. Det visar sig att 2% är det. Detta sprider sig som en sanning runt världen och Koreaner dricker (ko)mjölk vid gott mod. 
    Eftersom Koreaner är laktosintoleranta i mycket, mycket större utsträckning rent genetiskt blir de sjuka. Hade man gjort samma undersökning, under samma förutsättningar på referensgrupper hade man fått en bredare bild, inte bara för att populationen är större, utan för att spridningen är större.

Ingen är ju så korkad att de mäter pygméer och påstår att deras medellängd gäller för resten av världen, men i mycket, mycket annat likartat sväljer man det utan att ifrågasätta.

• Anonym (Medel)

Inget bemötande i sak, bara fler försök till personliga påhopp.

Kan ni bägge inte tala om vad det är som är "svammel" istället? Klart att det blir upprepningar och mer ingående förklaringar till någon som ifrågasätter gång efter gång. 

I tråden jag nämner är det en kvinna som sammankopplar kukstorlek och virilitet, ungefär, minns inte helt. Hon baserade det på att hon minsann sett det själv, men presenterade det som fakta. Någon ifrågasatte och då gick hon igång om att hon gick på klubbar och haft många sexuella partners, så hon visste bättre än alla världens rapporter. Ja, ni känner igen M.O.

• Anonym (Medel)
    Gbeva skrev 2017-08-31 05:11:32 följande:
    Nej lille vän. Den tråden måste jag ha missat.

Är kanske något att leta fram till helgen.

Gubben och har lite som ett helgnöje att läsa gamla roliga trådar FL. Är du med i den tråden har den säkert ett stort underhållningsvärde. Misstänker att det ganska enkelt att se vilka inlägg som är dina i så fall. Säkert samma typ av inlägg som här. Det vill säga roliga försök till att aggera lärare, upprepningar i det oändliga och en massa motsägelser då du inte läser vad du själv skrev i tidigare inlägg och fram för allt aldrig försöker ta till dig av vad andra skriver. Tyvärr också spetsat med en stark eftersmak av bittethet.

Ett litet tips i all välmening, sedan får du fortsätta att googla och läsa statistik från SCB, RFSU, VHO och annat som du blir kåt av.

Hur skrämande det än kan låta så består livet inte bara av statistikblad utan det måste levas och upplevas IRL om man skall bli en person som trivs med sig själv.

Tack för tipset. 

Jag tror att det skulle vara mer lärorikt om du istället talade om var alla dessa motsägelser finns, så att jag kan korrigera dem. 

• Anonym (Medel)
    Anonym (Nej ja e inte bitter) skrev 2017-08-31 15:44:11 följande:
    Att du bara orkar. Tror inte att det finns en människa på norra halvklotet som missat att du har ett tummat ex. av Statistik för Dummies i skolbänken. Tror att du missat hela poängen med att framföra sina åsikter på ett sätt som skapar trovärdighet. Har läst igenom vad du framför i denna tråd och helt klart var det du som började med påhopp och riktigt osmakliga inlägg med antaganden om hur folk ser ut och vilka sexpartners folk vill ha om dom kan välja fritt. Ligger lite i den gamla sanningen att Förväxla inte folks personlighet med det bemötande man får. Personlighet är vem man är och det bemötande man får styrs till stor del av vem man själv är och hur man väljer att bemöta andra. Kan inte se att du råkat ut får någon form av personangrepp som du inte gjort dig mycket förtjänt av.

Vad är syftet att veva vidare med ett nytt nick?

För det första har jag inte skrivit en rad om utseende, det var riktigt begåvat att läsa om inläggen, läsa fel och sedan hoppa på mig felaktigt. Igen.

Ytterligare ett personangrepp utan fog och på felaktig grund med andra ord.

Dessutom var det två som uttryckligen sa att de valde sina sexpartners efter kukstorlek. Dessa personer kan ju omöjligen ta illa vid sig om objekten ställer egna krav? Som stora bröst eller tight fitta till exempel.

Tack, för att även du delar med dig av "gamla sanningar" och pratar personlighet. Det är verkligen älskvärt när forummänniskor talar om för andra hur de ska leva sina liv. Och samtidigt blir djupt kränkta om de tror att de inte får leva sina egna som de vill. Jag har inte talat om för dig, eller någon annan hur de ska leva sitt liv, jag har bemött det ni skrivit, som jag anser vara felaktigt.

• Anonym (Medel)
    Anonym (Swingar) skrev 2017-08-31 16:40:52 följande:
    Bra sammanfattning. Med detta lämnar jag denna tråd åt sitt öde. Kanske tittar jag in om sju år igen och kollar om det tillkommit något nytt av värde.
    Bland det gulligaste som finns när man klappar sig själv på axeln med ett annat nick.
    Handhjärta.
  • Anonym (Medel)
    Anonym (Nej ja e inte bitter) skrev 2017-08-31 16:46:59 följande:
    Nu har du lyckats reta upp mig också. vad fan yrar du om.
    Jaha. Du var inte upprörd när du lyckades läsa allt jag skrivit, läsa fel, och skriva en lång harang om hur jag fallerar i min personlighet baserat på det felaktiga antagandet?
  • Anonym (Medel)
    Anonym (Nej ja e inte bitter) skrev 2017-08-31 16:58:28 följande:
    Jösses. Känns minst sagt meningslöst att försöka ha en dialig med dig. Gör nog som Swingar och tittar in om ett par år igen och ser vad du lyckat prestera i form av konstruktiv dialog

Du anser att du haft syftet att vara konstruktiv? Genom att tala om för någon hur han är som person grundat på felläsning? Och tycker att personliga påhopp är berättigade? Med anledning av att "du började", no less. 

• Anonym (Medel)
    Gbeva skrev 2017-08-31 21:30:44 följande:
    Imponerande du kan inte bara lite statistik, du kan också på ett nästan korrekt sätt förkorta Modus operandi. Vedertagen praxis är MO. Lite synd att du också använder termen minst sagt lite vårdslöst. MO används huvudsakligen som en term inom kriminologi och är högs olämplig att använda på det sätt som du gjorde.

Misstänker att detta kommer att bli en chock för dig men FL är faktiskt ett diskussionsforum och i denna avdelning talar vi om sex och samlevnad. Självklart kommer då stora delar av diskussionerna att handla om egna erfarenheter, upplevelser och iakttagelser. Så måste det få vara utan att man hela tiden blir avbruten av en papegoja som tjatar om att det är anekdoter och vill se vetenskapliga bevis. Blir minst sagt trista utbyten av erfarenheter och annat med ett evigt tjat på det sätt du praktiserar. Självklart har statistik en plats i diskussionen men för min del och för många andra är det utbyte av erfarenheter, värderingar och liknade som jag diskuterar på FL. Medicinska studier och annat som också intresserar mig har jag helt andra forum för.

Med detta lämmar jag också denna tråd till sitt öde.

Nej, modus operandi betyder löst översatt någons vanliga tillvägagånssätt/vana. Svenskt, något vinglig, översättning borde vara "sin vana trogen". 100% korrekt att använda som jag gjorde, på intet sätt olämpligt.
    Om du försöker sätta någon på plats borde du åtminstone dubbelkolla innan du vevar vilt.

Fetade: Jaha. Varför är det en chock tänker du? Har jag diskuterat annat än sex och samlevnad? Javisst, klart läsarna vill höra om dina personliga erfarenheter. Vill man hålla lite netikett håller man sig till trådens ämne, använder ett nick och försöker hålla sig inom givna retoriska ramar.
    Att skilja på person och sak är en av många saker att ta hänsyn till. Att tala om för någon att de har liten snopp a.k.a. penisavund för att de har en annan åsikt, eller bitchslappar någon med fakta, tillhör yngre tonåren, på sin höjd.

Det är tekniskt omöjligt att bli avbruten i ett skriftligt forum. Ytterligare ett fullkomligt naivt påstående. 

Anekdotisk bevisföring sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring är ett retoriskt felgrepp som du hänger dig till hela tiden. Det har varit min tråd hela tiden. Två personer som talar om hur det står till överlag, absolut, 100%, i världen baserat på egna erfarenheter. Om man ifrågasätter finns det inget motbud, bara härskartekniker och personangrepp. Sak och person, sak och person. Du kan inte bemöta fakta med fakta, för du använder bara fakta i andra forum? Är det ditt försvar och argument? På riktigt?

Du är så genuint avklädd att du flyr tråden, inte väljer att lämna. 

Nu vet jag att du, med något anonymt nick, kommer att dyka upp, med samma ihåliga resonemang, i trådar som med minsta möjliga marginal tangerar dina åsikter. Vilket bekräftats av flera användare i flera trådar. Din spännvidd är inte större än så.

• Anonym (Medel)

Förkortningen internationellt och inom alla grenar det berör professionellt i landet är M.O. 

en.wikipedia.org/wiki/Modus_operandi

Svensk Wikipedia är usel. Du borde googla åtminstone tre länkar innan du kackar i eget bo. 

• Anonym (Medel)
    Anonym (Skaffa ett liv) skrev 2017-09-01 07:04:01 följande:
    Men snälla människa, har du inte fattat att det endast handlar om att driva med dig, och du sväljer bytet gång på gång. Skulle du inte vinna på att lägga din tid och energi på något mer givande än att gång på gång mata TROLL som förmodligen har jätteskoj när dom driver med dig.

Jag är rädd att du missat att det är en tvåvägstrollning. Du har blivit dubbeltrollad, dessvärre.

Synd att du läst allt och känt att du kastat tid i sjön. Projicera inte det på mig bara, för mig har det skingrat tankar och roat en aning i en situation jag haft för mycket tid tillgänglig. 

• Anonym (Medel)
    Anonym (Skaffa ett liv) skrev 2017-09-01 16:12:19 följande:
    Funkar det för dig som tidsfördriv och som ett sätt att roa sig och tänka på annat en stund så inte mig emot. Själv väljer jag nu för tiden att roa mig med att läsa så där har vi inte spilt någon tid. Ha en skön helg.

Trevlig helg.

Känns ändå lite ok om man krupit under skinnet på vissa tillräckligt för att de säger sig bli förbannade och kallar en "IDIOTT"?Flört

• Anonym (Medel)
    Anonym (glädjedödaren) skrev 2022-04-02 21:14:55 följande:
    Vettigaste inlägget hittills. Säger ju sig självt att egenmätningar inte är trovärdiga. 20 cm kuk är i princip icke existerande. Ja utom på familjeliv då?.
    Vilket är väldigt, väldigt märkligt. Vad är det för underliggande mekanism som får män att lägga på ett par centimeter anonymt? Det är en konstig självlögn att det på något vis blir så om man uppger det "officiellt"? 
Svar på tråden KUKstorlek har visst en betydelse!!