Gbeva skrev 2017-08-31 21:30:44 följande:
Imponerande du kan inte bara lite statistik, du kan också på ett nästan korrekt sätt förkorta Modus operandi. Vedertagen praxis är MO. Lite synd att du också använder termen minst sagt lite vårdslöst. MO används huvudsakligen som en term inom kriminologi och är högs olämplig att använda på det sätt som du gjorde.
Misstänker att detta kommer att bli en chock för dig men FL är faktiskt ett diskussionsforum och i denna avdelning talar vi om sex och samlevnad. Självklart kommer då stora delar av diskussionerna att handla om egna erfarenheter, upplevelser och iakttagelser. Så måste det få vara utan att man hela tiden blir avbruten av en papegoja som tjatar om att det är anekdoter och vill se vetenskapliga bevis. Blir minst sagt trista utbyten av erfarenheter och annat med ett evigt tjat på det sätt du praktiserar. Självklart har statistik en plats i diskussionen men för min del och för många andra är det utbyte av erfarenheter, värderingar och liknade som jag diskuterar på FL. Medicinska studier och annat som också intresserar mig har jag helt andra forum för.
Med detta lämmar jag också denna tråd till sitt öde.
Nej, modus operandi betyder löst översatt någons vanliga tillvägagånssätt/vana. Svenskt, något vinglig, översättning borde vara "sin vana trogen". 100% korrekt att använda som jag gjorde, på intet sätt olämpligt.
Om du försöker sätta någon på plats borde du åtminstone dubbelkolla innan du vevar vilt.
Fetade: Jaha. Varför är det en chock tänker du? Har jag diskuterat annat än sex och samlevnad? Javisst, klart läsarna vill höra om dina personliga erfarenheter. Vill man hålla lite netikett håller man sig till trådens ämne, använder ett nick och försöker hålla sig inom givna retoriska ramar.
Att skilja på person och sak är en av många saker att ta hänsyn till. Att tala om för någon att de har liten snopp a.k.a. penisavund för att de har en annan åsikt, eller bitchslappar någon med fakta, tillhör yngre tonåren, på sin höjd.
Det är tekniskt omöjligt att bli avbruten i ett skriftligt forum. Ytterligare ett fullkomligt naivt påstående.
Anekdotisk bevisföring sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisf%C3%B6ring är ett retoriskt felgrepp som du hänger dig till hela tiden. Det har varit min tråd hela tiden. Två personer som talar om hur det står till överlag, absolut, 100%, i världen baserat på egna erfarenheter. Om man ifrågasätter finns det inget motbud, bara härskartekniker och personangrepp. Sak och person, sak och person. Du kan inte bemöta fakta med fakta, för du använder bara fakta i andra forum? Är det ditt försvar och argument? På riktigt?
Du är så genuint avklädd att du flyr tråden, inte väljer att lämna.
Nu vet jag att du, med något anonymt nick, kommer att dyka upp, med samma ihåliga resonemang, i trådar som med minsta möjliga marginal tangerar dina åsikter. Vilket bekräftats av flera användare i flera trådar. Din spännvidd är inte större än så.