Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge
    MammaZazza skrev 2010-08-24 08:04:40 följande:
    Grattis till ditt +, tråkigt att du fick mf förra gången. Jag plussade igår....så glad. Så det blir bf 5 Maj 2011 Glad Är det ditt första barn? vi har en liten pojk på 2 år och 4 månader sedan innan. Hur mår du? Känner du av något ännu? Jag har redan mått illa på morgonen i 4:a dagar...usch.
    Ja det är mitt första barn, längtar ihjäl oss! Jag känner inte så mycket ännu, förutom typ som mensvärk och trött.
    Grattis till + du med
  • skalbagge

Jag är beräknad typ 2 maj! Jag har inte  ringt barnmorskan ännu.
    Vi kan väl uppdatera oss här vecka för vecka och dela med oss av hur det går för oss? Vart i Sverige bor ni?
    Grattis alla till +

• skalbagge

Jag tycker inte du behöver byta tid,  det är vanligt att inskrivningssamtal äger rum någon gång mellan V.9 och V.12.
     Är det någon som tänker göra tidigt ultraljud eller tänker ni vänta till de obligatoriska v 18? Jag tycker det är alldeles för lång väntan!

• skalbagge

Hej allihop!

Va kul att så många hoppat på tråden. Känns verkligen skönt att ha några omkring sig som är i samma härliga, spännande och nervösa tid!

Jag bokade tid för VUL idag, ska dit den 23 september, snacka om att jag längtar efter den dagen och önskar mer än allt att det ska se bra ut då.

Vi har inte berättat för någon, det är bara jag och sambon som vet. Förra gången berättade vi för typ alla, och det var riktigt jobbigt att behöva berätta för alla sen att vi fått missfall....inte för att man ska gå och oroa sig för att det ska hända igen, men klart man är rädd.

Jag önskar att man kan kunde flytta fram tiden till V 12 så man kunde slappna av sen. Eller vad säger ni?

Jobbet känns som jag kommer dölja för så länge som möjligt, började nämligen på nytt jobb för två veckor sen. Undrar hur glad chefen kommer bli när jag berättar?

Är ni nervösa för att berätta för chefen, någon som är i samma sits som mig kanske och har nytt jobb?

• skalbagge
    FruganH skrev 2010-08-26 17:51:30 följande:
    Oja, det värker som tusan ibland. Vaknar också på nätterna. Är lite blandat med hungern, bli hungrig snabbare men när jag äter så tycker jag ändå att jag blir mätt snabbare. Lite illamående ibland, men inte så farligt. Oftast tidigt på morgonen.

Nån mer som är svullen om magen? Det är ju jättejobbigt. Byxorna sitter inte bra och det trycker på magen. Inte skönt! Men svullnaden kanske går ner snart. Kan ju hoppas det iallafall! Sen kommer ju ändå riktiga gravidmagen, men då är det ju en annan sak
    vill ju inte gärna se gravid ut i förväg nu när man inte ens vill berätta för folk redan Glad
    Jag är oxå toksvullen om magen...känner mig som en uppblåst ballong! Undrar vad det beror på, någon som vet?
  • skalbagge

Någon mer som har smärtor i underlivet och livmodern? Jag vill att tiden ska gå fort nu så det kan bli vecka 12, är så jobbigt att vara nojjig för missfall!!!

• skalbagge
    Mary skrev 2010-08-27 21:20:44 följande:
    Jag har också det, lite till och från... Men idag har det inte varit så jättemycket och då blir jag smått orolig...
    Önskar också att tiden ska gå fort till vecka 12, men det kommer säkert gå bra Glad. Vi får stötta varandra fram till dess!
    jag tycker det känns lite läskigt med smärtorna i underlivet...rädd att det ska vara tecken på missfall! Eller är det normalt?
  • skalbagge
    CRfru skrev 2010-08-27 22:14:28 följande:
    Skalbagge,

jag plussade i veckan oxå!!! jihooo! 

har BF 5 maj!  Detta är min andra graviditet och jag hade molande smärtor med hugg och konstig värk i livmodern förra gången, det har börjat nu också, lite igår och idag, du behöver inte vara orolig. Jag minns att jag frågade om detta när jag var i v 7 eller 8 förra gången och då gjorde de ett vaginalt UL för säkerhets skull, men sa också att det är vanligt med värk!
    Tack så mycket för lugnande svar! Ska göra VUL den 23 september för jag fick missfall i januari så jag är lite väl nojjig och vill inte vänta till vecka 18.
  • skalbagge

Va jobbigt det är det här med gravtecken.....igår hade jag ömma bröst, molande värk, idag känner jag ingenting!! Jag blir så jäkla nojjig av det här, vill känna hela tiden!!!

Är det många som har det såhär att alla tecken kan vara bortblåsta vissa dagar?

Jag längtar ihjäl mig till 23/9 då jag ska på VUL.

Svar på tråden BF maj 2011