Inlägg från: eelliinnaa |Visa alla inlägg
  • eelliinnaa

BF maj 2011

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Skalbagge - Bf 1 maj, första barnet Emma86 - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet Therre - Bf 2 maj. 2:a barnet  gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet Svea Maria - Bf 5 maj, 2:a barnet Dezert Roze -  BF 5 maj 2:a välsignelsen novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet gulliguld Bf 6 maj 2: barnet MiDi Bf 9 maj, andra underverket Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Downn under - Bf 9 maj 2:a barnet Sabina87- BF 9 maj, 2:a barnet ellabella76-Bf 9 maj, 4:e barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Jenpuh - BF 10 maj, 1:a barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet smultr0n - bf 12 maj, 2:a barnet JaneEyre - Bf 13 maj, 1: barnet Maggan08 - Bf 13 maj 1:a barnet eelliinnaa- Bf 14 maj 1:a barnet Lyckomia - Bf 14 maj 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a miraklet Joanna84 - Bf 15 maj, 1:a barnet sarasessi -Bf 16 maj, 1:a barnet
  • eelliinnaa
    natalieh skrev 2011-01-19 19:13:45 följande:
    oj, nu har jag missat massor här, men jag skummade igenom lite snabbt Skrattande
    v 22+4 är det idag.. helt underbart vad tiden springer iväg..

ska oxå börja ta tag i havandeskapspenning och allt vad de nu är man ska fixa..
    ta tag i foglossningen på bästa sätt Obestämd

har köpt lite neutrala kläder till vår plutt, då vi inte vet vad det är än.. får väl reda på de den 28 mars på RUL..

var lite nervös över att det varit konstant vila i magen nu i 2½ dag, så jag fick lyssna på hjärtat hos BM idag..
    Inte för att bebis tyckte att vi skulle lyssna, den sprattlade runt så vi fick bara lyssna i ca 10 sek. men huvudsaken är att den lever Hjärta och BM sa att de kan dröja lite till innan jag känner varje dag i och med jag har livmodern i framvägg..

de är så underbart att ha detta liv inom sig Hjärta

ps. jag är från malmö, även om den frågan kom ett par sidor tillbaka Oskyldig
    ska du inte på Rul förrens den 28 mars?? det går man ju på i vecka 16-18.mysigt att höra hjärtljuden=)
  • eelliinnaa

jag skickade in mina papper ang havandeskap/gravidetetspenning den 21 januari och de skickade svaret den 31 så fick det här i veckan. vad olika lång tid det verkar ta. alltås en och en halv vecka för mig bara.

• eelliinnaa

till er som tänkt tagit semester innan bf. jag tänkte det först oxå men har nu insett att bättre att spara semesterdagarna så tar mna dem när sambon tar pappaledigt så får man vara hemma tillsammans. (iaf 5veckor) annars måste man jobba under dem veckorna eller bara leva på pappapengen eftersom man kan inte ta ut dagar samtidigt. blir det ändrat sen att sambon inte ska ta ut några dagar första året är det bara lägga några veckor som semester och sedan återuppta mammadagarna igen=) bara en tanke hur jag ändrade mig.

• eelliinnaa

jag är butiksbiträde och fick beviljat. sen beror det ju självklart på arbetsuppgifterna.jag är endast på golvet med ansvar för öppning ocg stängning då man är själv mesta dels att hjälpa kunderna plus att vi säljer stora tunga varor vi förvarar på lagret som  jag ska hjälpa kunderna fram med. skicka in igen du kanske kan få en del grav pennnig men se bara till att du och chefen skriver likadant. Lycka till=)

• eelliinnaa
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 17:46:34 följande:
    ja jag jobbar också som du. Öppnar och stänger. Men de tror att jag kan få hjälp av mina kollegor men jag kan inte jaga dem hela dagen för att få hjälp,
    svårt att säga när man inte vet vad nu skrivit.men min chef skrev väldigt noggrant att jag ej kunde omplaceras och att det ej fanns möjlighet att att underlätta mitt plockarbete du det är så varierande varor på varje pall och sen att jag ofta var själv och det ej finns tillgång till kollega på golvet då.
  • eelliinnaa

iadg är det 50 dagar kvar till bf och det känns helt otroligt. snart är vi där allihopa med en liten bebis vid vår sida, så spännande. igår var vi på "rundvadring" på förlossning och BB och det var väldigt intressant och bra plus att man fattade ännu mer att snart är det vårann tur. Precis när vi kommer in på förlossningsavd. vad hör  vi då, jo en blivande mamma som tar i med ett ordenligt skrik, det var både skrämmande och komiskt.

• eelliinnaa

jag undrar det samma. alltså förvärkarna. har fått en känsla avv att förvärkar är samma sak som sammandrgningra bara att de byter namn på det när man är närmre slutet av graviditeten. men jag har oxå den där kanslan blandning av mensvärk och lös i magen.

frågade även en kompis ang förvärkar/sammandraningar vad skillnaden var och hon trodde det var samma sak och hon har fött 3 barn, man blir ju bara mer och mer förvirrad ju=)

• eelliinnaa

här har det precis slutat snöa, blev så förbannad när jag vaknade och tittade ut, det ska väl ändå vara vår nu!! och jag som bara har vårjacka som passar får frysa idag!!!;P

• eelliinnaa

här har vi haft bullbak hela morgonen. samtidigt som jag kollat vad ni skriver.intressant hur många tänkar kring smärtlindring. själv ska jag låna en TENS och om jag inte är nöjd med den kan jag tänka mig bada. är lite nojig inför medicinska saker men jag har hört så mycket bra om ryggbedövningen så det är den jag vill ha om jag behöver men vill helst klara mig utan så länge som möjligt för min och barnets skull men jag tar emot de hjälpmedel som barnmorskan tycker sig jag kan behöva. jag är väldigt positivt inställd på förlossnigen nu längtar nästan på något konstigt sätt.nu funderar man bara på hur det kan vara och hur smärtan känns, jag vill veta=)

jag är mest rädd för lustgasen tror inte den är bra för mig men det kanske blir min räddning man har ju ingen anning.

Svar på tråden BF maj 2011