Inlägg från: eelliinnaa |Visa alla inlägg
  • eelliinnaa

BF maj 2011

är det fler än jag som när jag vaknar är jätte hungrig, nu menar jag mitt i natten alltså. förut när jag vaknade på natten vände jag mig bara om och oftast somnade vidare även om jag var kissnödig så struntade jag i det. nu de senaste nätterna kan jag inte somna om om jag inte går och kissar, och nu om jag går och kissar blir jag vrålhungrig..haha det är fan inte lätt alltidSkrattande

• eelliinnaa

jag pratade med min bm ang järntabletterna då jag var hos läkare och hon sa att jag inte behövde då jag hade jättefina värden legat på 131 hela tiden,läkaren skrattade nästan lite åt bm men sa att de har ju olika rutiner att gå på. när jag tog upp det med bm sa hon att jag hade jättebra värden men det är ett värde de tar i början (minns ej vad det hette,hittar ej i min journal) som bm utgår från om man ska äta järn eller inte och det var tydligen lågt på mig. förklarade att om det värdet sjunker drar den med hb också och det är det de vill undvika därför jag skulle äta järn ändå. lät både logiskt och konstigt men lika bra att göra som de säger.

• eelliinnaa

vad många som har sambos som jobbar borta,likaså jag. i vårat läge var det så att sambon och hans chef bestämde att mitten av april sen inga "resor" möjligtvis över dagen men en en hel vecka. både för sambons skull och chefens skull. inte så skoj för företaget om sambon måste åka mitt i ett jobb så har de ingen annan att skicka, bättre de tänkt ut en plan innan viket jag tycker är jätte skönt. man alla tycker olika men jag vill ha med sambon på förlossningen och han vill inte missa sitt första barn titta ut=)

men det viktigaste är ju att man gör det som passar eran situation. fatta snart har vi våra små bebisar=)

maj09: tror inte du behöver oroa dig för att tuttarna läcker, det har mina gjort sen vecka 18 typ=)

ha en bra dag nu ska jag iväg och hämta ut min tens inför förlossningen=)

• eelliinnaa

frökenhanna: underbar dotter och grattis än en gång. nu längtar jag så fast det är ju länge kvar.

har precis provat tens apparaten och tror jag har gjort ett bra val, tog bort det onda i ryggen väldigt fort och tror att den kommer fungera mot förlossningssmäratan oxå om inte så har jag ju iaf provat.

• eelliinnaa

jag gjorde kub är 22 år. vi gjorde det dels för att få se barnet och det tickande hjärtat tidigt, för att man ska förstå mer att det bodde en krabat därinne och speciellt för sambons skull. sen var det skönt att få siffrorna och allt verkade bra men jag ville göra det för att jag skulle kunna förbereda mig ifall något skulle vara fel. jag ångrar mig inte. bor i örebro län och där blir alla erbjudna och de flesta gör det i och med att det inte finns några risker=)

• eelliinnaa

i natt fick helt plötsligt reda på hur förvärkar känns. har bara haft sammandragningar som kännts lite mer än innan. men inatt var det molvärk och lite krampaktigt som kom och gick började i magen och sedan till ryggen. somnade till slut på något konstigt sätt men vetekudden brevid mig. ja det närmar sig nu kan man ju lungt säga. men än får den bo kvar i magen, jag ska ha maj först=) har haft liknade känsla förut men har du bara tror att det vart tarmarna/magen som spökat och speciellt när det hjälp att lätta på trycket. men inatt kom den säkert 8-10 ordentliga i rad,tyckte det var lite spännande faktiskt känns mer verkligt att det är nära nu.

ha en bra dag allihopa nu ska vi rensa lite här hemma och i trädgården=)

• eelliinnaa

jag fixade ögonen brynen på salong idag och jag det gjorde faktiskt ondare eller blev mer tårar iaf=)

Svar på tråden BF maj 2011