Inlägg från: eelliinnaa |Visa alla inlägg
  • eelliinnaa

BF maj 2011

åh vad spännande det är i tråden. var hos bm idag.

vecka 38(37+2)

sf mått 33
    blodtryck 128/60
    fosterljud 135
    vikt +13.5

allt såg bra ut ska dit om 2 veckor igen sen ska bebisen ut!!=) bm pratade om att nästa gång bokar vi ett till besök om den inte kommit ut. vecka 41+6. för första gången fick jag vekligen en känsla av att jag kommer gå över tiden. kändes inte så bra men i så fall är det ju så.

jag skulle vilja att bm kände på tappen så man får en anning om det händer något eller inte,tråkigt att bara vänta ju..

• eelliinnaa

man får pengarna samma månad som man är hemma. utbetalningsdagen beror på vilket datum du är född i månaden. jag är född den 26 och då får jag den sena utbet som är den 27. fick nu en utbetalning och den var från 20 mars till 27 april. så nästa bör ju vara 27 april till 27 maj och de pengarna får jag 27 maj. hoppas det var svar på din fråga=) man får alltså pengarna samma månad men de har handlagningstid 30 dagar från det att du begär så man bör begära 30 dagar innan utbetalningsdagen som jag förstått det som=)

denna månad fick jag "dubbel" lön pga av detta men när jag ska börja jobba igen kommer jag ju gå en månad utan lön då min lön betalas månaden efter.

• eelliinnaa

skalbagge: lycka till=)

Ladylovelylocks: jag känner oxå just nu att jag kan haka på i din "nya" tråd. jag som kännt hela tiden att jag ska få innan har ju helt plötsligt fått känslan att jag kommer gå över så det skriker om det. men samtidigt har jag ju lite mer än 2 veckor kvar så mycker hinner hända.hoppas!!!!(bf 15)

• eelliinnaa

grattis miloxa.
    bebisar på g överallt.
    själv tog jag en promenad och en alldeles för lång promenad och usch vad jag ångrar mig.ont ont ont mellan benen..haha:P

• eelliinnaa

har alla fått gjort gynundersökning hos bm. jag vill oxå veta hur tappen är om det hänt något där nere. men känns ju dumt att säga till om det inte är enl. rutin att de gör det. men jag vill så gärna veta. plus att om hon är där och känner kanske det påverkar så det händer något. ska dit på tisdag (39+3). hur har ni gjort som fått gynundersökning. eran idé eller bms??

• eelliinnaa

Såg att nån var på bf +5 och skulle bli igångsatt senast den 11. Om ja går över får jag inte ett besök hos bm innan jag gått över 13 dagar. Verkar så olika . Nån blir igångsatt på elfte dagen och då har jag ens inte vart på någon kontroll. Hur har ni fått höra Ang att gå över. Här får man tydligen gå upp till 19 dagar :-S

• eelliinnaa

Har oxå 39+0 idag mer och mer sammanslagningar ont och ömt i bäckenet. Oklar med jämna mellan rum mellan benen som en kniv som du skriver. Så det är väl normalt eftersom vi känner liknande. Är väldigt öm över mage oxå kanske har med alla sd att göra.

• eelliinnaa

Varje gång jag vaknat klart vilket har varit extra många gånger så har jag haft sån mensvärk/molvärk. Fortsatt nu på morgonen plus att det känns i ryggen. Gör inte jätte ont men det känns. Hur fan vet man att det börjat lite smått eller att kroppen bara retas? Jag tror på det sista. Tar mig en frukost och väntar. Fortsätter det får jag ta fram klockan och kanske ringa älskling och skrämas lite.

• eelliinnaa

Sarasessi: tror inte heller att det blir något men värken fortsätter komma mest i ryggen. Har bf 15 så vem vet. Grattis till down under.

• eelliinnaa

åh häftigt=) och samma "värk" fast det är första dagen för mig med denna värk men iaf=) får vi se om det ger något resultat men innan den 15 ska mini vara ute hoppas jag.

• eelliinnaa

Ligger här med regelbundna värkar så häftigt. Pratade med fl men jag vill inte in än. Ha en bra kväll.

• eelliinnaa

Nu är meja här. Imorse 04:24 50 cm och 3770 g hon är underbar . Trodde jag inte när jag vaknade med molvärk igår men fel fick jag.

Svar på tråden BF maj 2011