Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Hej alla mammisar!! (pappisar oxå för den delen!!!!)

Har ju oxå plussat, två ggr nu då jag inte trodde på det första gången... ha ha...

Om jag räknar rätt är jag i v 4+4, BF 2 maj Cool 

har precis som ni, molande värk och värk längs äggstockarna, men har oxå fått höra att det är helt normalt. Men eftersom man är människa med känslor så tar ju de överhanden och tror missfall och utomkveds typ hela tiden!!

Men nej hönni!! Visst ska det bli på riktigt nu!!!! Och vi ska glädjas över våra små som växer där inne, ta det dag för dag!!! Prata lite med det lilla livet och sköta om det så väl vi kan!

Tycker oxå det är svårt att inte berätta det för nån, man sprudlar ju hela tiden och det bara vill bubbla ur en! Jag har berättat det för två (förutom mannen då Flört), en som jag vet jag kan lita på till 100% som bor nära och jag kan träffa och sen har jag berättat för en annan bekant som är i samma fina fas i livet Hjärta 
    LÄNGTAR så jag håller på att dö till v. 12... det kommer ju att gå hur långsamt som helst dit! Får se om vi väljer att berätta innan, för om vi ändå får MF så måste vi ju berätta det för de närmaste ändå... då kan de lika gärna få va lite glada först!!

Har ni andra också börjat spana bebiskläder?? Eller är det bara jag som är helt tokig i dessa små underbara tygstycken? Letar efter könsneutrala kläder MEN hur lätt är det???

• Fröken Löken
    fiffi84 skrev 2010-08-28 09:23:34 följande:
    Hej!
    Jag vet inte om jag är i samma tillsstånd som er :P Jag hade bim för 13 dagar sen.  Men har svårt att bli med barn så vågar inte testa. men så här lång cykel harjag inte haft på flera år dag 48 i dag.
    Har inte haft några direkta symtom förutom trötthet: Men har haft en ordentlig förskylning de senaste veckorna så vet inte om det beror på det. Men i förrgår fick jag molvärk i tjej magen. Så nu känns det som mensen kommer komma. Men lever på hoppet. Om mensen inte kommer om några dagar så får jag ta tag i mig och våga...
    Hoppas att jag kan följas med er :)
    jag har haft "mensvärk" sen ÄL... nu vid BIM blev värken starkare och det känns verkligen som att mensen ska komma vilken sekund som helst!! så det är inte alls säkert att det är din mens som är på G... det kan va att någon växer där inne Glad vi hoppas på det!!!!!!!

Jag skulle åka till apoteket och köpa test direkt om jag var du, bättre att veta än inte... eller??
    önskar dig/er ALL LYCKA TILL!!!
  • Fröken Löken

Lägger till mig i listan!!

Ja, det här med symptom är för mig en liten gåta, jag känner verkligen INGENTING!! Alltså jag har ju "mensvärk" men inget annat... inte ens tröttare än vanligt (vilket i sig är himla bra) känner nästan att jag har mer energi än jag brukar!! Jag kanske har lite mindre (!?) matlust än vanligt men det kan ju oxå bero på megaförkylningen Allan!?

Min värsta farhåga är att jag ska bli stor som ett hus, typ 150 kg!!! Och sen inte lyckas gå ner ett gram Gråter
    Läste på nån sida hur mycket man ska sikta på att gå upp beroende på vilket BMI man har... jag får nog sikta på 7-8 kg, så kan bebben ta resten he he he... Demon skämt åsido så hade det ju varit bra om man slapp gå upp mer än det bebisen medför!!
    Någon som har koll på om man kan gå upp massa i vikt (förutom bebisen) även om man sköter kost och motion?

Ska ringa MVC imorgon och beställa tid för inskrivning så jag ska höra med dem om det finns nån som kan hjälpa en att hålla koll på vikten med!!

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Vix 
    - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

• Fröken Löken

{#emotions_dlg.flower} Solig  VÅRBEBIS  Solig {#emotions_dlg.flower}

Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet
    gosensgos - Bf 3 Maj, 4:e barnet
    FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet
    Lovis79- Bf 4:e maj, 1:a barnet
    Vix - Bf 10 maj tredje barnet
    ljusgläntan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet

insåg att alla inte fanns med så jag uppdaterade igen!! :)

• Fröken Löken
    Vix skrev 2010-08-29 22:05:52 följande:
    Fröken löken: Oroa dig inte för vikten. Ät nyttigt och rör dig som du känner att du klarar av. Har själv gått upp 23 kg med båda mina pojkar. Har gått ner allt med båda då jag har levt som vanligt. Var också orolig innan men det är inget att oroar sig för då man kan tänka på att inte "vräka" i sig massa onyttigt och inte heller äta flera kg frukt per dag.
    nej det är väl så!! men jag har ganska lätt för att lägga på mig så det är nog därför!! men jag tror inte heller att det är nån fara egentligen... vet du om det är skadligt att tugga mycket tuggummi?? (nu menar jag mer än normalt)
  • Fröken Löken

Hej alla!!

Jag är så TRÖTT, så TRÖTT, så TRÖTT!!!!!!!

har somnat tidigt de senaste dagarna och inte ens orkat tänka tanken på att sätt mig här och kolla... och då är jag trött!!! Just nu kämpar jag verkligen för att hålla mig vaken!! På jobbet idag orkade jag knappt lyfta benen, släpade mig fram som nån j*a såskopp Flört 
    Fler än jag som känner av denna härliga trötthet??

har iaf bokat tid hos BM för hälsosamtal, nästa torsdag Glad jag frågade henne om "mensvärken" och hon sa att det är helt normalt och hon kallar det VÄXTVÄRK, det lät lite gulligt tycker jag!! Gravid

Nä, fångarna på tv:n, kan ju lura mig själv att jag håller mig vaken ha ha!!!! 

• Fröken Löken
    Therre skrev 2010-09-02 15:26:53 följande:
    När jag väntade mitt första ville jag inte veta vad de var för kön, jag ville att de skulle bli en överaskning.
    Nu när jag väntar mitt andra är jag lite kluven. Jag och min sambo har pratat lite om de och fördelen är ju att man kan fundera på olika namn på enbart ett kön då ist för att  hitta på till 2 olika, förbereda en ev barnkammare, köpa rätt kläder på en gång och en massa sånna grejer, men att inte veta tycker jag är själva tjusningen i de hela att få vänta och se vad de blir..

Jag tycker att de där är skitsvårt. Jag vet inte alls hur de kommer blir misstänker att om vi bestämmer oss för att kolla vad de är för kön så kommer de nog bli typ i sista sekunden inget vi kommer bestämma nu, sen om man tar reda på de så kommer man nog försöka hålla de för oss själva och inte berätta för någon om vad de blir, de är där de kluriga och jobbiga biten kommer att försöka att inte försäga sig.. Men vi får se för våran del.

Eftersom att de är sambons första så funderade han på samma som mig att han inte ville veta könet innan de kommer för han vill få de som en överraskning men ändå är han nyfiken, så har också funderat på om jag ev bara skulle veta vad de blir men då skulle de bli jävligt svårt för mig att inte råka säga de eller göran någon typ av antydan till vad de kan vara..

Så SVÅRT! Hur tänker ni andra? ska ni ta reda på vad de blir för kön?
    jag är himla nyfiken av mig och hade gärna tagit reda på könet, men sen är det som du säger att det är ju tjusningen med överraskningen som är det roliga! Så vi kommer inte att ta reda på det denna gången i alla fall eftersom det är vårt första. Kanske med andra om man önskar sig den andra sorten Flört
  • Fröken Löken
    Pleco skrev 2010-09-03 06:12:44 följande:
    Hej svejs.

Vi fick vårt pluss igår efter åtta månaders försök, det här blir vårt första om allt går väl. Har oregelbunden mens så jag vet inte när BF skulle vara men någon gång mellan 4-7 maj kan jag tro. Har inga symptom förutom lätt mensvärk och lite blödningar, vilket jag hoppas inte är någon fara. Vi vill verkligen att detta ska gå bra. Har lite svårt att förstå att det faktiskt har visat plus på stickan, svaga pluss men på tre olika stickor och då måste det ju stämma, ellerhur.

Åh, jag är så omtumlad, fattar inte riktigt...
    grattis å välkommen i gänget!! ett plus är alltid ett plus :)
  • Fröken Löken
    lexa skrev 2010-09-03 12:45:27 följande:

Här kommer en till som nån kan lägga till på listan :)

Bf 2 maj, 1:a barnet

Stort grattis till alla andra som går och hoppas att allt ska bli bra och få en nyfödd under årets härligaste årstid 2011 :)

Grattis till er och välkommen hit! Samma BF har vi ju! Spännande å se om det stämmer :)
  • Fröken Löken
    Misswiren skrev 2010-09-03 16:07:20 följande:
    Sitter inne på akutmottagningen på kvinnokliniken. Väntetider och magen är upponer av oro.
    Suck!
    Vill veta vad blodet och det onda innebär. Är så rädd!
    nej men usch!! Sänder min styrka till dig!! KRAM
Svar på tråden BF maj 2011