Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

81missan skrev 2010-10-06 19:29:00 följande:
    Vet inte om du väntar ditt andra barn, jag har börjat få en teori om att magen sväller väldigt fort då. Har hört andra som intygat detta.
    det är första barnet så därför känns det lite konstigt! Eller alla är vi ju olika men man får ju hela tiden höra att det inte SKA synas än... jag har också hört att det syns tidigare med barn nr 2 osv, har en väninna som väntar tredje och det kunde hon inte hålla hemligt länge, hon har sett höggravid ut halva graviditeten Tungan ute

det känns inte som uppblåst eller svullen mage heller för så hade jag i början men det kändes att det var så då. När jag gick in i v 10 var allt som bortblåst och jag kunde känna mig "Normal" igen... men dagen för v 9+6 så bara var magen där, sådär helt oanmäld!

Jag vill egentligen också ha ett livstecken... förresten tar BM gravtest på inskrivningssamtalet? Det borde ju säga endel?
  • Fröken Löken
    ljusgläntan3030 skrev 2010-10-09 21:45:09 följande:
    ja mina byxor spänner nu och det är jätteobehaligt, funderar på att köpa mammabyxor men redan!? känns så tidigt.. jag är i vecka 10.
    jag har börjat använda mammabyxor, v arför inte lixom? Det är ju lite det som är poängen att de inte ska sitta åt, så varför "plågas" med vanliga byxor?? Cool
    Jean skrev 2010-10-10 06:51:23 följande:
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad
    vem har sagt det????????
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-10-10 13:02:26 följande:
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
    Cool
  • Fröken Löken

Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!

• Fröken Löken
    jakeline skrev 2010-10-10 16:02:59 följande:
    jag mår också mycket bättre nu och har mer energi! Kan iofs bero på en veckas semester, men jag tror faktiskt att det har vänt! Visserligen molvärk till och från, men det är ju normalt och brösten ska vi inte prata om alls... :P
    Fröken Löken skrev 2010-10-10 13:40:34 följande:
    Är det någon som haft den "underbara" upplevelsen att ha ont i skinnet down there??

DET HAR JAG!!

Fick förklarat för mig att man tydligen kan ha ont i skinnet nere vid ljumskarna å ut mot höfterna när man vidgas och det produceras nya hudeceller... helt sjukt konstigt!!!!

Det var ömt precis som om jag hade värsta blåmärket, när jag duschade så gjorde det ont när vattnet kom på.... fy säger jag bara!! Inget kul!

Annars mår jag bra, har väl mina spökveckor nu, bara tröttheten som håller i sig, var i Malmö igår på shoppingtur och det tog verkligen ut sin rätt, fy jag trodde jag skulle dö av trötthet tillslut!!
    jag kan känna att det värker lite då och då... men inte så som du beskriver det riktigt. Ja gkommer inte ihåg hur det var förra gången, men en del värk och udda känslor därnere var det nog. MYCKET  känsligare överlag där nere... både bra och dåligt...
    ha ha! Ja precis, en graviditet medför massor av nya erfarenheter när det gäller kroppen!! Lite spännande när man vaknar på morgonen "jaha hur kommer det att vara idag då?" Glad
  • Fröken Löken
    LillEm skrev 2010-10-11 12:40:02 följande:
    Hjälp, är det någon fler än jag som börjar få mage i v. 11 med första graviditeten!?
    Måste nog berätta för chefen på jobbet nu i veckan innan det blir alldeles för uppenbart.
    lugn bara lugn!! Jag har oxå mage till och från... beroende på hur jag mår... ibland känns jag jätteuppsvälld och ibland sys det inget alls, den går fram och tillbaka!
    Jag tror du känner det mer än det syns, självklart har man tighta kläder kanske det syns en liten bula, men var inte nervös, modet är ju toppen nu, på med ett par tights och en klänning eller tunika så fixar det sig!!!

själv berättade jag för min chef förra veckan, v 11, tänkte att det är lika bra, så kan hon börja fundera på vem som ska ersätta mig när jag går hem!

Har ni andra funderingar på hur länge ni ska jobba? Vad har ni för sysselsättning?
    Själv jobbar jag inom barnomsorgen med 6-9 åringar så HP blir det nog inte tal om eftersom jag inte utför några tyngre lyft och så. Har tänkt gå hem när påsklovet börjar (v 16) och sen är BF mån v 18.
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-11 17:28:55 följande:
    Jag har iallafall tänkt ta de tre sista veckorna ledigt.. så känner jag nu iallafall, men vi får se hur det blir Glad
    Sitter på kontor, så det borde gå bra ganska länge hoppas jag.
    många säger att det är skönt att vara hemma de sista veckorna så man kan rå om sig själv och hemmet och förbereda...
    kanske två veckor är för lite? Jag menar  den kan ju komma närsom inom den tidsramen!! Obestämd
  • Fröken Löken
    LillEm skrev 2010-10-12 14:15:45 följande:
    Tack Fröken Löken för dina stärkande ord. Jag berättade för min chef idag för att underlätta budget och personalarbetet inför nästa år. BF är den 8 maj och jag kommer antagligen att arbeta till den 22 april om inget oförutsett händer. Jag jobbar som forskare och kan förhoppningsvis anpassa mitt jobb efter rådande omständigheter. 
    det är ju skönt att kunna göra det!

Ska på inskrivningen imorgon, hoppas att hon kan se om allt står rätt till. Har inte lust att vänta tre veckor till innan man får ett livstecken egentligen!!
    Men så är det ju!
  • Fröken Löken
    maj09 skrev 2010-10-13 10:51:53 följande:
    Är i vecka 9 och jag känner mig också halvdöd under eftermiddagarna och om kvällarna kan jag inte stiga ur soffan. Har också en riktig gravidmage redan. Men lillan bröjade magen synas i vecka 18! Med första barnet berättade vi om graviditeten i v. 13 för föräldrarna men igår kunde jag inte hålla mig - utan berättade för mamma och pappa.

Har sjukskrivit mig idag för att vila och ta igen mig lite... Under den första graviditeten var jag inte borta en enda dag från jobbet. Nu bara fixar jag det inte när jag har en liten som springer runt när jag har kommit hem från jobbet.

Men hur är det? Har man rätt att lämna sitt barn på dagis och samtidigt sjukskriva sig? Jag har faktiskt inte kollat upp reglerna. Idag var det bara ett måste. En sextonmånaders är det ganska mycket spring i benen på (vilket givetvis är helt underbart, men samtidigt energikrävande...).
    kolla med rektiorn för din förskola, det är han eller hon som bestämmer det!

Var på inskrivingen idag, allt såg bra ut på proverna bara det att sockret var lite högt så jag ska göra glukos nästa vecka.
    Det kunde bara vara så enkelt att jag hade ätit honung på macka till frukost men hon ville kolla för säkerhetsskull!!

Fick tid till att lyssna på Hjärta-ljuden den 10/11 och RUL 2/12, kan knappt vänta!!!!
  • Fröken Löken
    Jodi skrev 2010-10-14 16:45:45 följande:
    Har senaste tiden börjat få så ont i ryggslutet och i ena skinkan, värken kommer och går lite under dagen men det är nästan värst på natten , gör svinont att vända sig!
    Nån som känner igen sig? Kan det vara foglossning?
    jag vet inte! Vissa säger att man inte kan få foglossning såhär tidigt men jag har ingen aning!

Har oxå ont i svanken emellanåt, mest när jag ansträngt mig å så.... det sitter i en dag eller två med!
Svar på tråden BF maj 2011