Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

amisej skrev 2010-11-01 18:22:43 följande:
    ObestämdTjejer behöver hjälp..
    e såååå orolig.

Har haft sån jobbig ret hosta i en hel vecka nu. Inget har hjälp men idag va ja hos doktorn och fick recept på hostmedicin...
    Men inatt ohhh gud va ont jag fick i äggstocken när ja fick mina host attacker...
    Vid ett ögonblick ville ja bara skrika ut av smärta.... Som tur e slutade hostan och ja kunde somna om igen.
    Idag var de en vanlig läkare som tog emot mig så kunde inte fråga honom om de...

Men tror ni de kan skada fostret??? :S  
    Ska på kub test nästa vecka o går in i vecka 11 idag
    Jag fick också fruktansvärt ont i magen i dag när jag nös en kraftig nysning... nästan så jag trodde jag skulle föda ut hela paketet Obestämd
    men jag tror inte det är någon fara... det ska väl tåla  mer än så!?
    Men det känns obehagligt det håller jag med om!!
  • Fröken Löken

är det någon mer som har börjat svullna om fingrar och ben?? Åh det är så jobbigt!!
    Förlovningsringen åker av och på hela tiden känns det som...

• Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-11-04 21:06:57 följande:
    Vad roligt med ringarna, jag har inte ens tänkt på det och nu när jag försöker röra på dom sitter dom nästan fast på fingret. Bra att man har koll på läget Flört
    fliona skrev 2010-11-04 20:53:37 följande:
    mm, jag har måsta ta av mej ringarna
    skönt att man inte är ensam då!! Flört inte för att det är speciellt roligt...

ska shoppa mammakläder imorgon... ska bli så kul!! Måste verkligen ha några byxor och nån kjol... allt sitter verkligen helt tokigt nu!!! Får rulla ner vissa byxor för att få plats i dem Obestämd
  • Fröken Löken
    maj09 skrev 2010-11-07 07:50:14 följande:
    Jag har också en hel del kläder och saker från vårt första barn. Tänkte komplettera "garderoben" lite längre fram. Det jag funderar lite på är hur jag ska lösa vagnproblemet. Har haft en Emmaljunga Nitro City (som jag bara har älskat vinter som sommar). Tänkte köpa en syskonsits till den, men jag vet inte om det är tillräckligt. Lillan kommer snart att fylla två när bebisen kommer så jag tror att det blir onödigt med en helt ny tvillingvagn? Hon gillar redan att springa vid sidan om vagnen.. Samtidigt finns det säkert tillfällen då man kan sakna en tvillingvagn när man är mammaledig sedan. Speciellt om man gillar att ta långpromenader med vagnen.
    en väninna till mig köpte tvillingvagn fast det skiljde 3 år på barnen... de är ute och går r'ätt mycket... de går alltid till förskolan ex så det kan säkert vara värt det!!!

vi har faktiskt redan köpt vagn, jag hittade en Kronan beg -09 för 3000 kr... tyckte det var lagom pris för en så pass ny vagn, sittdelen är aldrig använd!! Dessutom är den RÖD, vilket jag sagt hela tiden att jag vill ha!!!
  • Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-09 15:20:26 följande:
    Ledsen

Var och gjorde KUB i morse och det gick inte som vi hade hoppats på.
    Fick risken 1:30 för att få ett barn med DS.... Det var både mätnignen av nacksplaten och blodprovet i som var dåliga och gav resultatet.
    Så nu ska jag genomgå moderkaksprov nästa tisdag och allt detta skrämmer mig!

Risken att få missfall efter ett moderkaksprov är 1:100, och risken att få ett DS barn är 1:30, vi valde därför att genomgå moderkaksprov. Sen visar det sig att min moderkaka sitter i framvägg och därför kan det vara svårt att genomföra provet, och då måste det istället bli FVP, en då får vi vänta ytterligare någon vecka...

Det som gör mig lite förundrad är att fostret var precis 45mm om hon mätte en gång ,och dom andra gångerna var det under 45mm. Jag var enligt beräkningarna "bara" i vecka 11+1 och inte i 11+6 som vi trodde enligt SM.
    Och vad jag har förstått av vad jag kunnat läsa mig till, är att man inte ska göra KUB innan v. 11+3 eller en storlek på fostret på 45 mm.

Jag förstår ingetting och känner mig verkligen som om jag bara vill gräva ner mig i sanden och gömma mig...
    Mår jättedåligt och känner verkligen inte för att sitta här på jobb för att "hålla skenet upp"
    Funderar på att berätta för min chef, och sjukskriva mig någon dag.... vill bara gråta
    fy vad tråkigt!! Jag lider verkligen med dig!" Jag har inte gjort KUB, är 28 så jag ansåg att jag inte behövde det, sen hade jag nog nojjat sönder, har den benägenheten Skäms

vecka 16 idag!!! Imorgon ska vi till BM och lyssna på Hjärta-ljuden... ska bli spännande och MÅTTE DET VARA NÅGON DÄR INNE!!!! Magen växer ju och jag känner lite konstiga fladder emellanåt, såhär tidigt och som förstföderska kan det ju vara tarmrörelser också!  Men vi hoppas att det är ett friskt hjärta som slår där inne!!
  • Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-09 20:55:53 följande:
    Nej, hade jag varit 28 hade jag inte heller gjort provet.

Jo nojja är jag oxå bra på, som säkert märks! Skäms
    Men jag har nog en giltig anledning just denna gången...

jo tyvärr är det väl så!!
  • Fröken Löken

vi var och lyssnade på hjärtljuden idag!! HELT FANTASTISKT!!
    Det bor någon där!!!!
    160 slag per minut vilket var helt normalt!!
    Lät lite som ett ånglok som for fram...
    Nu längtar vi bara ännu mer till 2/12 då vi ska på RUL!!!!!!!

• Fröken Löken
    Kottemor skrev 2010-11-10 18:58:13 följande:
    Nej, världen går säkert inte under, men det ställer mycket på kant.
    Vi har tagit beslutet att ta bort barnet om det visar sig vara sjukt i DS, detta för att vi har två barn sedan tidigare. 4,5år och 6 år gamla pojkar, den yngsta sonen är född med en förtidig suturslutning av sin skalle och blev opererad för detta när han var 4,5månad. Operationen är inte helt lyckad och nästa vecka ska vi träffa neurokirurg och platsikkirurg för att bedöma om operation ska göras nu eller kan avvakta. Därför känner vi att det inte finns utrymme i vår familj för ett barn med DS.
    Hade detta varit vårt första barn vet jag inte vad vi hade gjort, då hade det nog inte varit lika självklart att ta bort det. 
    då förstår jag dig! Det är prioriteringar man får göra, om man nu kan uttrycka det så. Uppoffring kanske är ett bättre ord?
  • Fröken Löken

När vi lyssande på hjärtljuden hade BM en liten apparat, typ som en mikrofon som var kopplad till en högtalare, den körde hon ganska långt ner (nästan vid håret) och där slog det på fint!! Har nästan inte smält eller fattat det än!!!!

Vi har varit på tre besök hos BM redan (+glukosbelastning så fyra då), har RUL 2/12 sen ska vi till BM igen 4/1.
    Det verkar lite med bara två besök om man är förstföderska!? Eller?

BM sa till mig att kolla runt på nätet och det verkade som att hon själv tyckte det var ganska kul att diskutera på forum och så! Men lite sunt förnuft har man väl ändå och tror väl inte blint på allt som står??

• Fröken Löken
    gosensgos skrev 2010-11-13 12:07:14 följande:
    Hehe ja de små liven kommer när de kommer, oavsett vad det står för datum
    Tack för förklaringen
    Det hade inte förvånat mig om jag hade räknat fel dock
    Klart att du inte ska byta tråd!!!

men nu är det snart vecka 17 på RIKTIGT för oss!! Jag har ju med BF 2 maj :) så himla spännande det är nu!

Hoppas jag med får känna den lill* sprattla omkring i magen snart!
Svar på tråden BF maj 2011