Kottemor skrev 2011-04-06 15:31:44 följande:
Nu har jag varit iväg på TUL. Allt såg jättefint ut, alla delar

var på rätt plats och såg fint ut. Han låg lite dumt till idag så vi fick inte några jättebra bilder. Han skuggade sig själv den lille busen!
Han vägde 1974 gr och det gav en tillväxt på -7%, men det var inget att oroa sig för. Om vi skulle gå tiden ut beräknades en födelsevikt på 3300-3400gr. Han låg med huvudet ner, ryggen ut mot vänster, rumpan upp i vänster "hörn" och benen sparkar fint under revbenen på höger sida
Annras pratade jag med BM som gjorde UL om läkarens bemötande igår. Hon tyckte det var sisådär men förstod samtidigt hennes resonemang. Hon menade på att i v. 34 är dom färdiga, smalare, men färdiga så det är OK att födas då om naturen vill sig så. Eftersom min tapp fortfarande låg inom vad som anses normalt så fanns det inga riktiga bra grunder för att sjukskriva.Visst kan dom göra det, men det hade säkerligen inte gått igenom hos FK. Så hennes råd var att börja plocka FP eller ta ut ngn semesterdag i veckan så veckorna blev kortare. Men nä, jag gör inte det, jag vill ha bebis inne till minst v.36 så är det bara.
Har era magar börjat sjunka något? Jag är ju i v. 33+0 imorgon och tycker att min har sjunkit dom senaste dagarna.
Min lilla kille ligger precis som din =) var hos BM idag, är i v.35 (34+5) och huvudet är ännu inte fixerat, men det blir det nog så småningom. Min bebbe vägde 2100 g när jag var på TUL i v.33 och fick +5% lite rund om magen =) sött! Min kille är så enormt aktiv i magen så jag har nästan ont emellanåt, eller är öm så mycket han bultar omkring.. men då mår han iaf bra!!