• Saso87

BF maj 2011

maj09 skrev 2011-05-04 22:12:29 följande:

Tror nog att en orgasm hos den gravida kan sätta fart på livmodern (i alla fall om man har en värkkänslig livmoder enl. min BM), men det krävs ju enorma mängder sperma om mannen ska få fart på det hela med sex. Tror i alla fall att vi skippar det... Den här gången tänkte jag försöka med att VILA inför förlossningen. Men det går inte så bra. Jag ligger och oroar mig inför allt som komma skall om nätterna - precis som första gången. Jag försöker intala mig att det inte hjälper att ligga och fundera på det, men det funkar inte. Hur sover ni andra nu?

Jag har inte fått göra TUL och har inte haft någon gynekologisk undersökning alls under graviditeten. Vad olika det verkar vara.. Jag har haft en massa sammandragningar den senaste månaden. Både smärtsamma förvärkar och vanliga, så jag misstänker att tappen är påverkad i alla fall... Hinnsvepning har min BM inte ens tagit upp. Har bara fått veta att jag kan komma att bli igångsatt kring den 6/6 om min bebis inte vill komma ut. 

Har börjat noja mig över bebisen nu... Vill bara se den och känna att allt är bra!!! (Det är säkert därför jag sover dåligt om nätterna också... Tänker alldeles för mycket nu...)

Måste säga att jag sover sådär... har varit uppe ett antal gånger inatt, kissat o kissat o kissat och dels för att jag ligger så obekvämt!! Trött på att ligga på sidan och ryggen, mest ryggen. Ge mig magen att ligga på!!! Jag var mer nojjig innan över att allt inte skulle vara bra med bebben, men ju närmre förlossningen jag kommer så släpper nojjan mer o mer och känner bara att, skulle något vara fel så tar vi det då. Känner redan sån enorm kärlek till min lille pojke i magen så det skulle inte spela någon roll om allt inte är som det ska (beror såklart lite på vad som händer), men de allra flesta barn föds friska!! Men jag håller med dig, jag vill bara se honom nu och hålla honom.. läääängtar så!

Han bultar omkring i magen ganska mycket också så det gör det inte lättare att sova, men samtidigt får det mig avslappnad för då mår han ju bra iallafall. Har du långt kvar till BF?
    Idag har jag exakt en vecka kvar... kom uuuuut!
  • Saso87

Förresten det är ett himla bakande, nu ska jag göra cheesecake som ska serveras imorgon när vi får gäster. Häromdagen bakade jag ciabatta bröd.. men ingen bebbe än ;)

• Saso87
    EvaChristina skrev 2011-05-05 10:33:31 följande:
    Jag oroar mig också en massa nu. Tänk om h*n inte är frisk? Om något går illa under förlossningen? Vill bara ha vår lilla bebis här nu så att all denna väntan och oro är över. (Eller oron försvinner väl inte, då är det andra saker att oroa sig för förstås...)

Jag har inte heller fått göra något TUL eller gynundersökning. Man blir lite avundsjuk när det är så olika praxis beroende på var i landet man bor.

Sover inte heller bra, men mest för att jag ligger obekvämt och för att jag måste upp och kissa hela tiden. Kan bara ligga på sidan och varje gång jag behöver vända mig vaknar jag ju såklart. Dock somnar jag ofta snabbt bara jag lägger mig ner igen. Men sömnen är ytlig nu.
    Så har jag mer eller mindre tänkt sedan mitten av graviditeten, då helt plötsligt slog en sådan oro till. Tänk om barnet inte är friskt?? Sen har dessa tankar kommit och gått under hela graviditeten... ganska jobbigt faktiskt =/ man vill bara ha ut den lille så man kan se om allt är ok. Det är väl vanligt, men jag tänker alltid att det "värsta" ska hända mig.... 

Dock har jag kommit på bättre tankar nu mot slutet och tänker att vad som än händer så kommer man älska sitt lilla barn mest i hela världen! Och ha i åtanke att de flesta föds friska =) 
  • Saso87
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    Stort Grattis!! 
  • Saso87
    EvaChristina skrev 2011-05-05 12:52:07 följande:
    Ja det är säkert vanligt att tänka så. Jag var jätteorolig inför de två UL jag gjort också, tänkte att det inte skulle vara någon bebis där eller att hjärtat inte skulle slå eller att något annat skulle vara fel. Typiskt att man alltid ska tänka det värsta... Allt har sett bra ut och varit normalt hittills och det är ju helt onödigt att oroa sig egentligen. Är något fel så är det och som du säger kommer man älska den lilla varelsen oavsett. <3
    Jag var likadan, speciellt inför första RUL 1, "tänk om bebisen inte lever" och jaa,, tusen tankar. Men vissa av oss har kanske mer tendens att oroa oss. En del är ju super lugna. Men som sagt, allt har sett bra ut på mina UL också så det är väl inget att oroa sig för, även om man inte kan se allt med UL så kan man se mycket...
  • Saso87
    TeosMamma skrev 2011-05-05 14:19:55 följande:
    Vår älskade lille Teo föddes den 2;a maj kl.09.33 Baby
    3.760 gr och 50 cm lång! Vi mår alla kanonbra!
    Snittet gick perfekt och återhämtningen supersnabbt! Åkte hem igår istället för på fredag eftersom jag mår så bra och inte har så ont. Amningen funkar jättebra också, är så välsignat lycklig!!! 

Tips till er alla som ej fött än; ta ur hälften ur BB-väskan, man använder inte mycket från den. SkrattandeFör mig var mjuka filtarna oerhört användbara, hans första mössa och kameran! 
    Necessären användes såklart och mina Pringleschips var perfekta på natten då bara jag och Teo var vakna Förvånad
    Maken använde jag mycket så han måste med... men för övrigt så får man allt man behöver där men man behöver inte mycket  Skrattande

Snart ska jag läsa vad som hänt i tråden medan jag varit borta och även gå till barntråden men lycka till alla ni som snart ska föda, det är helt underbart att hålla sitt barn vid barmen för första gången! Hjärta
    Grattis till lill-killen =) ååh vad mysigt det måste vara!! 
  • Saso87
    maj09 skrev 2011-05-05 22:02:10 följande:
    Jag har 16 dagar kvar till BF så jag har inte börjat storvänta ännu. Men det är ju trots allt bara ett par veckor dit. Oron och den dåliga sömnen har infunnit sig till max. Jag önskar jag skulle kunna SOVA ordentligt en hel natt!

Grattis till alla nya bebisar i tråden! I vilken bebistråd kan man se vilka som har fått sina små nu? Finns det en tråd jag inte känner till? Läntar tills jag får fylla i en sådan lista! 
    Samma här, har sovit som en kratta inatt igen =( legat vaken från och till hela tiden och legat så obekvämt. Är så trött nu!!! Vet inte hur många gånger jag varit uppe... suck...

6 dagar till BF och idag är jag i v. 40, dags att komma uuuut bebben!! 
  • Saso87

Grattis alla mammor =) är det bara jag som tycker att alla föder före BF? Hoppas det gått bra för er alla! Själv har jag precis kört en ordentlig förlossningsstädning här hemma, nu vill jag att det ska sätta igång!!!

• Saso87
    tresmåfina skrev 2011-05-07 06:43:53 följande:
    Det blev en liten Elliot här i förrgår 5 maj (bf 13 maj) Kom hem till stolta storebröder igår
    Grattis!!
  • Saso87

Ååååh, börjar tappa tålamodet nu =( trodde inte jag skulle känna såhär. BF om 3 dagar.. men känns som jag kommer vara gravid för alltid. Suck! Vill bara lägga mig ner och gråta eller nåt... haha

Fler som känner samma? Vill inget annat än att bebben ska ut nu... känner mig nästan desperat =/ 

Svar på tråden BF maj 2011