• ingra

BF maj 2011

I morgon är de 37+0 så nu är de mindre än 3 veckor kvar. Men de känns som en evighet. Vill oxå bara få de avklarat. Har så ont när jag ska gå sitta ligga eller stå så de blir till att skifta ställning ofta. Denna grav är min värsta av dem 3 innan jag gått igenom och då va en av dem en tvilling grav. 
    De är så trist att man aldrig nuförtiden kan säga nått + om grav man genomgår. Allt är bara skit och man vill ha ut ungen fortast möjligt. Men som sagt detta är sista för kroppen orkar inte mer hur mkt hjärtat än skulle vilja ha en bebis till. Men man ska orka med dem andra små oxå. 
    Är ny på denna sida så jag önskar alla nyblivna mammor GRATTIS =)
    //
    Ingela 

• ingra

Har 3 små som går på dagis men mina dagar är fulla av saker som ska göras innan dem små trillar in. Tvätt kan man inte få nog av tvättar säkert 3 tvättar om dagen ibl 4. Är de inte barnens makens och mina kläder så är de handdukar, påslakan + lakan, gardiner som bytts från vinter till vår eller annat som helt enkelt måste tvättas som tex allas vinterkläder, jackor, byxor, mössor, vantar, halsdukar, sockor. De tar aldrig slut. Känns som om jag är en levande tvättmaskin. Är de inte de som görs så diskar man och förbereder mat. Tv, data har jag nästan aldrig tid med känns de som. När kvällen kommer och min egentid träder in så är jag så trött att jag hellre stupar i säng en sitter framför burken. Ibl vet jag inte ens om jag har en make för jag orkar knappt umgås med honom heller. 
    Har BF 21 Maj känns bra men samtidigt skrämmande för hur ska jag hinna med allt när hon kommit =)
    Otroligt mysigt med stor familj men de känns som jag tagit mig vatten över huvudet.
    Ni som inte har nått att göra kan ju komma hit på en fika så jag tar mig tid att sitta ner =) och umgås med folk ist för med tvätt, disk eller annat tråkigt =)
    Ha en fin Måndag!!!
    Hej svejs
    Ingela 

• ingra
    Nojnen skrev 2011-05-03 17:01:34 följande:
    Saso87: Det är kanske olika om man är omföderska eller förstföderska, vilken BM man har etc?
    Här får vi inte ens göra hinnsvep på MVC. Sen fick jag oxå veta att om man är omföderska så fixerar sig inte barnet förrän förlossningen. De va iaf vad min BM sa till mig.
    Men som sagt man får höra olika från gång till gång =)
    //
    Ingela 
  • ingra
    Maruid skrev 2011-05-03 21:39:07 följande:
    Ja att barnet inte skulle fixera sig förrän vid förlossning är i alla fall inte sant. Här har lilltroll legat fixerad i alla fall i två månader. Dock är det vad jag förstått så att det inte spelar någon större roll om barnet inte är fixerat så det är ju knappast något att oroa sig över.
    Nej absolut ingen oro. De va bara nått jag fick höra, Huvudsaken är att hon ligger ner med huvudet och de har hon gjort länge här med. =) Nu är de 2½ vecka kvar ungefär. Vill helst slippa gå över. Får hit min syster som ska vara här som hjälp dem första veckorna så jag kan fokusera på den lilla och syskonen ist för att städa hänga tvätt laga mat. Så de vore toppen om hon kom som planerat =)
  • ingra
    VillHaLiten skrev 2011-05-04 11:07:51 följande:
    tack så hemkst mkt allihop, jag ska absolut ta vara på tiden med pappa. Önskar att jag hade tid till å noja lite över saker men istället är det fullt upp med advokater, begravningsbyråer och läkarbesök hit och dit som gäller. Trodde aldrig att man skulle behöva göra sånt här vid 23 års ålder.
    Men jag kikar in här nån gång per dag och glädjs åt alla fina bebisar som e på väg och som kommit :) det är höjdpunkten på dagen innan man behöver gå tillbaka till verkligheten igen!
    Ta hand om er! 
    Ta vara på tiden med din pappa. Vet hur de är förlorade min pappa i cancer 2008. Han gick bort när våra tvillingar var 7 mån. De är en sorg att dem aldrig hann få lära känna sin morfar. Men han finns med på bilder här hemma och i vårt liv på andra vis. Sänder en styrke kram.
    // Varma Hälsningar
    Ingela 
  • ingra
    Kottemor skrev 2011-05-04 19:10:18 följande:
    Nu åker vi in på BB 3-4 minuter mellan värkarna och jag vågar inte vara hemma längre
    Väntar bara på att min syster ska hämta upp pojkarna, så därför stjäler jag en stund vid datorn , haha

Nu hoppas jag att detta håller igång och inte slutar..
    Lycka till =) Lite avundsjuk blir man....
    //
    Varma Hälsningar
    Ingela 
  • ingra
    Kottemor skrev 2011-05-05 13:26:58 följande:
    hej på er. efter en väldigt intensiv och snabb förlossning föddes oskar.3100gr och 50cm lång. vi ligger på avdelning nu för haan mår så illa, alltså kräkilla.dom tror att det beror på den snabba förlossningen. han är underbart  söt kamn jag lova er. skriver på mobilen så det blir sådär, haha. skriver mer senare.
    Ett stort GRATTIS till hela familjen...
    //
    Ingela 
  • ingra
    EvaChristina skrev 2011-05-07 14:51:28 följande:
    Kort uppdat.
    Åkte in till förl. vid sju imorse och vid elva tittade vår dotter ut! Hon är så fin, har inte fattat än, allt gick så fort! Vi mår bra alla tre och planerar att åka hem under eftermiddagen/kvällen.
    Grattis vilken häftig grej.... Hoppas allt gick bra och att lillan mår bra.
    //
    Ingela 
  • ingra

Ett STORT grattis till alla nyblivna mammor... Ni är så många som fått nu så GRATTIS....
    //
    Ingela =) 14 dag kvar till BF.... 

• ingra
    Neith skrev 2011-05-08 15:15:30 följande:
    Min äldre syster kom två veckor efter BF och jag två veckor innan.. Hmm, kanske man prickar in BF-datumet då om man ska vara lite mitt emellan :)

Gahh, idag har jag en sådan dag då hormonerna spelar mig ett jäkla spratt och tårarna har flödat i omgångar då jag känt mig ensammast i världen. Ändå sitter maken intill mig (visserligen krasslig och inte vidare social).. Till råga på allt fyller jag år idag också och jag har iiingen aning om vad jag vill få ut av dagen. Stackars make, försöker trösta en vattenspridare, det kan verkligen inte vara en enkel uppgift. En tripp till affären, ja det blir nog dagens projekt, sen blir det nog att plantera sig i soffan igen.

Men hey, en födelsedag är bara en dag i mängden, faktiskt :)

Så, nu har jag gnällt av mig lite här också.

Ha en trevlig dag alla blivande sötmammor och alla ni som redan fått era små underverk! {#emotions_dlg.flower}
    Grattis vilket fall.. Är ju kul att bli uppmärksammad en sån dag oavsett =)
    Så Grattis!!!!
    //
    Ingela 
Svar på tråden BF maj 2011