• ingra

BF maj 2011

TeosMamma skrev 2011-05-10 12:58:12 följande:
    Ursäkta det sena svaret, lever i babybubblan här Flört 

Jag använde inte mina egna underkläder, har just slutat med Sjukhusets engångs, de är så sköna och perfekta att ha binda i. Gick bara i sjukhusets kläder, älskade deras nattline som är så smidigt att knäppa upp för amning, ska försöka hitta en sån klänning att ha i sommar.
    Jag använde bara de kläder Teo åkte hem i, annars var han bara i blöja och med filt. Filtar och en mössa till precis efter födseln var jättebra. Kameran är ju viktig och mobilladdare men annars var det inte mycket jag använde. Fick blöjor och nagelfil och allt annat där. Necessären med tandborste och schampo etc användes så klart men sedan tror jag inte det var något mer.
    En sak jag blev lite chockad över var hur länge det tar för magen att gå ihop, man ser ju fortfarande ut som gravid efter födseln, först nu en vecka senare är det mer ok. Foten i munnen Kör med klänning ett tag framöver... 

Nåja,  lite svar i alla fall, som du ser, rensa ur det mesta, inte mycket som behövs där då man mest ligger och ammar och inte bryr sig ett dugg om omvärlden  Skrattande 

Lycka till! (Om du inte redan åkt in, har inte hunnit läsa så mycket här...) 
    Hur länge har ni legat inne. Här får man ligga 1 dygn max.... Så man hinner väl inte mer än att pluppa ut lilllan förrän dem skickar hem än. Hade gärna legat nån till dag för att att hinna hämta kraft så man orkar med allt hemma sen med dem andra 3 =) 
  • ingra

Jag mår illa av ryggläge. Har halsbränna som inte är av denna värld heller har levt på flytande Gaviscon i flera mån, nu tog min senaste flaska slut och jag hann inte till apoteket. Nån som kan rekommendera nått annat jag kan ta i natt tills jag kan ta mig till apoteket i morgon förmiddag. Halsbrännan är hemsk.  När jag väntade tvillingarna satt jag och sov med en amningskudde under benen. Idag vet jag inte hur jag ska sova. Har så ont i höfterna och tror jag ska svimma när jag måste byta sida eller ställning pga av smärtan. Funderar på att sitt sova igen. 11 dag kvar till BF vill verkligen inte gå en dag över.... Har så ont hela tiden nu. När de känns som nån kör runt med ett gäng förskärare i underlivet, är de barnet  som fixerats eller vad är orsaken till smärtan. Man borde väl veta de nu när man väntar nr 5 men har inte frågat min BM än. Apropå detta med hinnsvep så gör inte vårt MVC de men kan man vända sig nån annanstans för att få de och när i grav görs de?
    Hej Hopp
    Ingela 

• ingra

Nån som kan rekommendera nått annat som fungerar mot halsbränna om man inte har Gaviscon hemma?? 
     När de känns som nån vispar runt med knivar i underlivet, är de barnet  som fixerats eller vad är orsaken till smärtan?
    //
    Ingela 

• ingra
    Fröken Löken skrev 2011-05-11 09:28:15 följande:
    Ingra! Köp Losec istället om halvdäcken är så ihållande! Det är högre makters gåva till gravida kvinnor kan jag lova! Det är absolut värt det och de håller i 24 h!
    Jag provade alla huskurer och inget bet på mig men prova:
    Tugga på sötmandel
    Lös upp bikarbonat i vatten, typ 1 tsk i ett halvt glas
    Drick mjölk
    Tugga på knäckebröd utan nåt på

Lycka till!!
    Tack!!!  =) Håller på att gå under. Apoteket sa att de enda jag fick inta va Gaviscon nu när jag var gravid. Men de stämmer inte antar jag. Losec är de recept belagt?
    Tacksam för svar!
    Bästa Hälsningar
    Ingela
  • ingra
    Lovelyness skrev 2011-05-11 09:53:38 följande:
    Det verkar förresten vara lite olika åsikter om losec, jag fick höra på apoteket att jag inte skulle ta losec medan jag läst på andra ställen att det ska vara okej
    Ja de är knepigt de där när alla säger olika. Men vet du om de är receptbelagt?
    Kanske ska testa havregryn =) Filmjölk prövade jag med min första för 19 år sen och de
    fungerade inte då. Drack kopiösa mängder bubbelvatten. Men de funkar inte på mig idag.
    Gavisconet har varit min räddning men får ta de så ofta så de vore toppen med nått som var långtidsverkande.
    //
    Ingela =)  
  • ingra
    Saso87 skrev 2011-05-11 10:17:31 följande:
    Det är INTE receptbelagt. Vi på apoteket måste ju alltid säga att man ska rådgöra med sin barnmorska/läkare men ringer dom som kommer dom säga att det är ok. Så kör på!
    Köpte 20 mg idag så nu hoppas jag att de ska vara lugnt. Har mått så fruktansvärt dåligt av halsbrännan som väcker mig om nätterna och kommit och gått under dagarna. Så tack för svaret.
    //
    Mvh
    Ingela 
  • ingra

Var hos BM idag och nu är hon inte rörlig längre utan ligger LÅNGT ner med huvudet. Så vem vet man kanske slipper gå över.. Inga garantier men hoppet är de sista som sviker en. Har ju 10 dag kvar och vill verkligen inte gå över tiden. Önskar att de sa splatsh och värkarna kom igång. Har knappt några förvärkar eller sammandragningar alls och har inte haft några alls nästan under hela graviditeten. Mini BM sa att de är väldigt vanligt att man som omföderska har mkt förvärkar i slutet. Jag känner knappt nånting. De sliter och drar lite ibl och magen kan stelna till nångång men de är inte ofta alls. Har tusen ggr mer ont i höfter, rygg, rumpa,  benen där är de ständig värk. Knaprar värktabletter väldigt ofta för jag knappt kan stå, sitta, gå, eller vända mig i sängen utan att  de känns som om jag ska dö.De är väl mer av den anl som jag vill att grav ska vara över. Grav i sig är ju mysig med magen och rörelser men mer än så är de inte.
    //
    Ingela 

• ingra
    morotsland skrev 2011-05-11 22:00:40 följande:
    Och äntligen har bebis kommit här! Igår tittade han ut, på bf + 9, just som jag började blir riktigt riktigt trött på att vänta. Förlossningen gick snabbt och bra (han slank ut på en krystvärk, tog mindre än en minut) och vi mår alla finfint
    Ett stort Grattis =)
    //
    Ingela med 9 dag kvar.. 
  • ingra
    Sofi 79 skrev 2011-05-12 12:41:38 följande:
    I dag har jag gått en vecka över tiden. Vid BM-besök i går konstaterades det att bebisen vänt sig fel så här på sluttampen så vi fick gå in till förlossningen och vända den rätt.
    I morgon blir det tillväxtultraljud för att planera kommande vecka.
    Det är så många tankar som virvlar just nu. Enligt sjukhuset har jag alla möjligheter till att lyckas bra med både en igångsatt förlossning och en sätesförlossning eftersom det gick så bra sist.
    Själv känner jag mer och mer att kejsarsnitt är ett alternativ. Jag vill inte föda i säte och jag tycker det känns konstigt att sätta igång en förlossning när barnet ligger så högt upp som mitt gör.
    Någon som har några erfarenheter?
    Trodde de knappt gick att vända barn i slutet av en grav och framförallt inte när man gått över. Kan du få ett kejsarsnitt om du önskar de?
    //
    Ingela
  • ingra
    Mamma Maj08 skrev 2011-05-12 17:52:26 följande:
    Är inne på SÖS.....checkat in på rum nr 11....:) är öppen 6 cm....4ra kvar yyyeeeeyyy....
    Nu har ni säkert fått ert troll. Vad blev de??
    //
    Ingela  
Svar på tråden BF maj 2011