BF maj 2011
Jag använde inte mina egna underkläder, har just slutat med Sjukhusets engångs, de är så sköna och perfekta att ha binda i. Gick bara i sjukhusets kläder, älskade deras nattline som är så smidigt att knäppa upp för amning, ska försöka hitta en sån klänning att ha i sommar.
Jag använde bara de kläder Teo åkte hem i, annars var han bara i blöja och med filt. Filtar och en mössa till precis efter födseln var jättebra. Kameran är ju viktig och mobilladdare men annars var det inte mycket jag använde. Fick blöjor och nagelfil och allt annat där. Necessären med tandborste och schampo etc användes så klart men sedan tror jag inte det var något mer.
En sak jag blev lite chockad över var hur länge det tar för magen att gå ihop, man ser ju fortfarande ut som gravid efter födseln, först nu en vecka senare är det mer ok.
Kör med klänning ett tag framöver... Nåja, lite svar i alla fall, som du ser, rensa ur det mesta, inte mycket som behövs där då man mest ligger och ammar och inte bryr sig ett dugg om omvärlden
Lycka till! (Om du inte redan åkt in, har inte hunnit läsa så mycket här...)