• Jean

BF maj 2011

Sa skont att ga in har och lasa att de ar fler som har haft spanningar och liknande, har hallt pa hela eftermiddagen och jag trodde jag strackt en muskel. Kan man andas ut da, tog ledigt i morgon anda, jobbet sa tungt att de kanns mer.

Ar 14 hela veckor i morgon enligt mitt UL forra veckan men forlossningslakaren sa att vi kunde ha kvar varat 2 Maj datum, sa jag tanker sta kvar pa 2 Maj har. Gillar denna trad sa mycke att jag inte vill byta heller... Vi far se om de blir april eller maj. Hoppas pa maj!

Tack for alla inlagg om RUL hade glomt bort de och bokat in vanligt UL den 23 nov, men ska nog ringa och andra i morgon eftersom de inte gors pa samma stalle.

Va harligt de ar med den lilla baby magen! Men usch och fy for huvudvark/migran varje dag....

• Jean
    maj09 skrev 2010-10-29 07:10:53 följande:
    Sist hade jag moderkakan i framvägg så jag borde inte ha känt lillan så mycket som jag gjorde. Började känna henne i v. 16 men nu (v. 11) känner jag redan av när den ändrar läge. Känner det som att jag har en liten fisk i magen. 

Nu ska jag vara ledig i hela 10 dagar! Ingen har undrat på jobbet. När jag kommer tillbaka är jag i vecka 13 och ska berätta för mina närmsta kollegor.

Vet ni vad? Imorgon gifter jag mig!!!!!!!!!!!!!!!! Det känns så stort! Med tanke på att jag är gravid kommer jag säkert att gråta mig igenom hela bröllopet..    
    Va harligt!!! Ha en underbar dag och njut! Skulle ni beratta for alla pa brollopet?
  • Jean

Ligger har och har ont i magen... Antar att de ar liknande som sammandragningar kanske. Knyts till i magen och gor ont som tusan. Lite svart att ga pa toan. Kanns knappt nar jag ligger ner. Ar detta vanligt i v.14 +2 eller behover jag oroa mig????

• Jean
    Vix skrev 2010-10-31 08:21:07 följande:
    Jean skrev 2010-10-31 08:15:09 följande:
    Ligger har och har ont i magen... Antar att de ar liknande som sammandragningar kanske. Knyts till i magen och gor ont som tusan. Lite svart att ga pa toan. Kanns knappt nar jag ligger ner. Ar detta vanligt i v.14 +2 eller behover jag oroa mig????
    Kan det inte vara växtvärk? Har också svårt att gå på toan när det är så. Det liksom hugger till då.
    Kanske de... De ar ju sa svart att veta nar de ar forsta gradiviteten. Jag tror pa de da!
  • Jean
    Mary skrev 2010-10-31 09:21:17 följande:
    Jag har också fått ont i magen idag (12+6). Liknar mensvärk, fast mer lokaliserat på ena sidan. Jag tror absolut det kan vara växtvärk vi har! Nu ska väl livmodern börja växa rätt ordentligt, så då kan man ju föreställa sig att man får lite ont.

När jag var hos läkaren för någon vecka sedan berättade han att man kan ha som muskelknutor i själva livmodern (som ju är som en stor muskel). Så nu inbillar jag mig att det är en muskelknuta som måste lösas upp just där jag har ont... Lite svårt att veta exakt vad det är, men skönt att veta att det finns helt normala förklaringar tycker jag!
    Efter en natts somn sa har jag inte alls ont sa de maste ju vara vaxt vark. I torsdags hade jag ont pa hogra sidan och trodde jag strackt en muskel men de frosvann, igar var min vark mer utspridd pa vanstra sidan an va de var i torsdags darfor blev jag sa nervos. Men eftersom vi ar fler med liknande symptomer sa kan de ju inte vara mer an normalt och vaxtvark. Man ska val kanske vanja sig med lite smarta tills i Maj......
  • Jean
    amisej skrev 2010-11-01 18:22:43 följande:
    ObestämdTjejer behöver hjälp..
    e såååå orolig.

Har haft sån jobbig ret hosta i en hel vecka nu. Inget har hjälp men idag va ja hos doktorn och fick recept på hostmedicin...
    Men inatt ohhh gud va ont jag fick i äggstocken när ja fick mina host attacker...
    Vid ett ögonblick ville ja bara skrika ut av smärta.... Som tur e slutade hostan och ja kunde somna om igen.
    Idag var de en vanlig läkare som tog emot mig så kunde inte fråga honom om de...

Men tror ni de kan skada fostret??? :S  
    Ska på kub test nästa vecka o går in i vecka 11 idag
    Usch va obehagligt! Jag hade en av mina hormons grat attacker igar kvall efter ett tag sa gjorde de riktigt ont, sa jag fick sluta lipa... =) Forstar att du blir orolig. Du kanske redan fatt prata med din BM eller liknande annars skulle jag ringa BM och fraga. Hoppas de ger sig snart!
  • Jean

Vecka 15 + 2 idag, inga svullnader annu men ont i benen om jag gar lange eller har fel skor pa mig.

Har ocksa funderat pa har spray men jag anvander mindre och andas inte in utan gar ifran rummet jag sprejat i pa en gang. Var hos frissan i torsdags och gjorde folie pa hela haret. Min man ar saaaa arg och besviken och forsokte fa mig att ma daligt for de, men jag vagrar att ga omkring med varsta utvaxten. Dom sager ju att de inte ar farligt men om man ar orolig kan man gora folie vilket jag alltid gor anda sa... Tyckte inte de var sa farligt! Hur gor ni andra? Ar de manga av er som fargar/slingar haret?

En hel del spanningar i magen men man borjar vanja sig.

Idag har jag varit pa marknad och shoppat loss och jag borjar fa mig en liten samling av klader, bocker, leksaker och en liten "gunga". =)

Ser ut att vara mest pojk farger... Men hellre lite blatt pa en tjej an rosa pa en pojke. Har redan massa rosa saker jag fatt bla. Men den 23 far vi reda pa kon forhoppningsvis sa da blir de lite enklare. Sag sa mycke fint som jag inte kunde kopa... Vi har massa bra marknader har dar de saljs massor av barn saker sa jag tycker de ar kalas bra nar sakerna ser sa frasha ut.
  • Jean

Har ocksa suttit och tittat pa barnvagn pa natet. Min kompis sa at mig att ta med en latte och prata i mobil telefon nar jag provkor barnvagnar sa den ar latt hanterlig... =)
    Funderar pa en sadan som man kan falla latt och som man kan satta in en extra sits under for en ny fodd om man far en till tatt. Stora hjul och trehjuling ar val handigt? Ar varsta amatoren... Tips och rad tas garna emot.

• Jean

16 veckor idag!!!! =) 4 hela manader, kanns helt underbart! In i vecka 17 och snart ar de dags for UL igen... =) Firade med en big shopping pa grav butiken topp, ellen mcpherson bh (rekomenderar), shorts, kofta och klanning. Yay! Maste satta ut ett kort pa min bump snart...

Angaende allt prat om hur manga besok alla har osv. Sa min kompis att man bara far 1 UL i Sverige under hela gradiviteten. De kan val inte stamma?? De ar val fler av er som redan haft ett par?
    Har i australien sa har man de vanligen var 4:de vecka men jag ska ha var 8:de for jag ska varva med att ga till BM pa mitt sjukhus, sa jag lar kanna dom som formodligen kommer forlosa mig om allt gar som de ska.
    Sa nasta UL ar 23 nov vilket blir mitt 3:de sen RUL den 1 dec, langtar sa till att fa se den lilla!

Fick dom basta nyheterna nagonsin igar! Min bror som ar 9 ar aldre an mig ska ocksa ha barn och ar 8 veckor bakom oss. Forklarar en del varfor han lat lite chockad nar jag beratta 3 veckor sedan. Han ar de sista jag trodde skulle stadga sig sa stor surprise! Coolt att vara barn kommer vara lika gamla! Onskar sa jag kunde vara hemma i sverige nar hans lilla kommer....

Svar på tråden BF maj 2011